اخبار عمومی
اعلام وصول 2
310244
تاریخ انتشار: 1403/01/29 22:52
عملیات وعده صادق در سطوح راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی بی نظیر بود.

پایگاه خبری عصرجهان؛وب گردی✍️مرتضی مرادی-این چند روز؛ صاحبنظران داخلی و خارجی-دوست و دشمن- به ابعاد برجسته و غرورانگیز عملیات وعده صادق از زوایای مختلف به خوبی پرداخته اند. علاوه بر آن مولفه های مهم، می توان این عملیات تاریخی را از زوایای پیدا و پنهان دیگری نیز تحلیل نمود:

۱-هماهنگی و هم افزایی کامل و فوق العاده عرصه های دیپلماسی و میدان به گونه ای که وزیرخارجه، عزتمندانه و مقتدرانه وظایف دیپلماتیک خود را برای دریافت و انتقال پیام ها انجام داد و فرماندهان نظامی هم فقط در چارچوب مشخص شده موضع گیری کردند.
۲-اجرای پخش مستقیم حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی برای کل دنیا با اطلاع رسانی رسمی که به نوعی یک رزمایش عینی و علنی علیه دشمن واقعی بود.
۳-تره خرد نکردن جمهوری اسلامی برای کشورهای پرمدعایی که ایران را نسبت به عواقب حمله، تهدید یا منع می کردند.
۴-آرامش شگفت انگیز سردار باقری، سردار سلامی، سردار رشید و سردار فدوی در زمان قرائت دستور حمله، به گونه ای که گویی این حمله را یک زنگ تفریح و نه حتی یک رزمایش جدی می دانستند!
۵-عدم موضع گیری، مصاحبه یا عیان شدن سردار حاجی زاده به عنوان فرمانده اصلی میدان.
۶-تقسیم کار هوشمندانه و هماهنگی صد در صدی سپاه، ارتش و وزارت دفاع زیر نظر ستادکل نیروهای مسلح. براساس سیاست های دفاعی ج.ا، حملات موشکی در مسافت های مختلف، به عهده سپاه یا ارتش است.
ارتش در این حمله به خوبی نقش حلقه دوم و پدافندی را ایفا نمود.
۷-عدم واکنش هیجانی، احساسی یا استرس زای فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی ج.ا پس از حمله وعده صادق.
۸-مشخص شدن کارایی پهبادها و موشک های به کار رفته و سامانه پدافندی دشمن و امکان رفع اشکالات در صحنه ها یا تقابل های بعدی.
۹-عیان شدن کشورهای خائن و پشتیبان رژیم صهیونیستی و مفتضح شدن برخی از آنها مانند اردن و عربستان نزد امت اسلام و ملت عرب که در فضای مجازی به سگ اسرائیل معروف شده اند!
۱۰-هدفگذاری هوشمندانه ج.ا در انهدام یک سایت نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی.
۱۱-ارسال پیام توانمندی و اقتدار واقعی ج.ا به سراسر دنیا به ویژه کشورهای منطقه.
۱۲-عدم جرات یافتن رژیم صهیونیستی و حامیانش به اقدام واکنشی همزمان، علی رغم ادعاهای مطرح شده مبنی بر آمادگی اف ۳۵ ها برای تهاجم متقابل.
۱۳-عدم درگیر نمودن بخش های مختلف کشور به ابعاد و تبعات احتمالی حمله و وجود آرامش کلی در سطح کشور.
۱۴-عملکرد طبیعی، غیرهیجانی و غیر استرس زای صدا و سیما که در آرامش بخشی کلی کشور بسیار موثر بود.
۱۵-ایجاد تردید جدی در قدرت نظامی و پدافندی رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از ارتش های برتر جهان نزد جهانیان.
۱۶-ایجاد باور جدی در دشمنان و کشورهای منطقه مبنی بر اراده قاطع و تعارف ناپذیر ج.ا برای به آتش کشیدن منافع دشمنان در منطقه درصورت هرگونه اقدام خصمانه و حماقت آمیز از طرف آنان.
۱۷-ارائه تصویری بسیار مثبت و شادمان از مردم ایران در موافقت و پشتیبانی از اقدام نیروهای مسلح ج.ا به دشمنان.
۱۸-ایجاد باور عمیق در آحاد مختلف مردم مبنی بر ارزش و اهمیت تقویت بنیه دفاعی کشور طی سالهای گذشته مطابق فرامین و منویات مقام معظم رهبری و بی مبنا بودن گفته یکی از مقامات گذشته مبنی بر ارجحیت گفتمان بر موشک در دنیای کنونی.
در مجموع؛ بدون مبالغه، عملیات وعده صادق در سطوح راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی بی نظیر بود.

از اعماق وجود؛ خداوند متعال را برای این موفقیت و سرفرازی شکر می گوییم و به قهرمانان میهن اسلامی و همه دست اندرکاران، به ویژه فرماندهی معظم کل قوا و نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی خداقوت و دستمریزاد می گوییم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*