1403/02/30 16:57


19350
تاریخ انتشار: 1394/12/06 00:44
بسته خبری استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد/
برگزاری مسابقات نمایشی ستارگان بسکتبال ایران در آبادان/ورود ماهانه 160 پرونده به هر شعبه دادگاه خانواده خوزستان/توزیع 125 سبد غذایی بین کودکان زیر 6 سال چرام/دعوت 3 بانوی فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی تیم ملی

در رصد خانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری رسانه های استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد،مانند همایش نانو تکنولوژی در هندیجان برگزار شد/کمیته انضباطی تیم فوتبال استقلال اهواز و مربی تیم فولاد را جریمه کرد/برگزاری دور برگشت لیگ کشتی نونهالان استان خوزستان/برگزاری مسابقات نمایشی ستارگان بسکتبال ایران در آبادان/راهیابی تیم هندبال نوجوانان دهدشت به مرحله کشوری/ورود ماهانه 160 پرونده به هر شعبه دادگاه خانواده خوزستان/ وضعیت دادگاه‌های خوزستان مطلوب است/توزیع 125 سبد غذایی بین کودکان زیر 6 سال چرام/توقیف 13 فروند شناور قاچاق و دستگیری 70 قاچاقچی در مرز آبی خوزستان/دعوت 3 بانوی فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی تیم ملی/سخنرانی «زیباکلام» در رامهرمز با مخالفت مردم کنسل شد.............در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه عصرجهان را می‌بینید.
این بسته خبری براساس اخبار دریافتی از سایر رسانه ها مرتب به روز رسانی می شود


سخنرانی «زیباکلام» در رامهرمز با مخالفت مردم کنسل شد

فارس:صادق زیبا‌کلام امشب برای سخنرانی و انجام برنامه به این شهرستان سفر کرده بود و برنامه وی تحت تاثیر مخالفت‌های مردم این شهر قرار گرفت.

زیباکلام که برای حمایت و سخنرانی از حزب اصلاح‌طلبان به این استان سفر کرد در گذشته به حمایت و دفاع از رضاشاه پرداخته بود.
سخنرانی وی در بهبهان نیز با مخالفت مردم این شهر مواجه شد. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که زیباکلام و جمع همراهش با همراهی نیروهای انتظامی به بیرون از شهر حرکت کرد.


رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد خبر داد/دعوت 3 بانوی فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی تیم ملی
روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد: اقدس نوربخش اظهار کرد: سه بانوی فوتبالیست استان به اردو‌های تیم ملی فوتبال زیر 19 و 16 سال کشور دعوت شدند.
نایب رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اردوی تیم ملی فوتبال زیر 19 سال بانوان کشور از 30 بهمن الی 5 اسفندماه در تهران مجموعه ورزشی آزادی آکادمی ملی فوتبال کشور در حال برگزاری است و خانم شبنم بهشت بازیکن ملی‌پوش استان در این اردو حضور دارد.
نوربخش ادامه داد: اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال رده سنی زیر 16 سال بانوان کشور نیز از یکم اسفندماه تا پنجم اسفندماه در تهران مجموعه آزادی و کمپ تیم ملی و آکادمی ملی فوتبال در حال برگزاری است و فهیمه ارزانی و زهرا علیزاده دو بانوی هم‌استانی در این اردو حضور دارند.


فرمانده مرزبانی خوزستان خبر داد/توقیف 13 فروند شناور قاچاق و دستگیری 70 قاچاقچی در مرز آبی خوزستان

فرمانده مرزبانی خوزستان از توقیف 13 فروند شناور قاچاق و کشف و ضبط انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال در مرز آبی این خوزستان خبر داد.

فرمانده مرزبانی خوزستان افزود: ماموران در بازرسی این شناور‌ها 94 دستگاه کولر، 62 دستگاه ماشین لباس‌شویی، 26 دستگاه آبسردکن، هفت دستگاه ماکروفر، 83 دستگاه یخچال، 44 دستگاه جاروبرقی و 20 حلقه لاستیک را کشف و ضبط کردند.

نظرپور خاطرنشان کرد: کار‌شناسان گمرک ارزش ریالی کالاهای کشف شده را 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
ماموران پایگاه دریابانی در دوم اسفندماه نیز در خور زهره و خور میرمحمد شهرستان ماهشهر هنگام گشت‌زنی به دو لنج باری مظنون شدند که پس از توقیف آن، 18 دستگاه یخچال، 18 دستگاه کولر اسپلیت، 10 دستگاه لباس‌شویی از آن کشف و ضبط کردند.


رئیس کمیته امداد چرام عنوان کرد/توزیع 125 سبد غذایی بین کودکان زیر 6 سال چرام
روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی شهرستان چرام: علی‌حسن مظاهری از توزیع 125 سبد غذایی بین کودکان زیر 6 سال این شهرستان که در معرض بیماری ناشی از سوءتغذیه هستند، خبر داد.
رئیس کمیته امداد چرام، اظهار کرد: کودکانی که از نظر رشد وضعیت نامطلوبی دارند، با معرفی شبکه بهداشت به این نهاد از خدمات کمیته امداد برخوردار می‌شوند.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات این نهاد کمک و مساعدت به خانواده‌های دارای کودکان زیر 6 سال دچار سوء تغذیه است، در خصوص چگونگی پرداخت این کمک‌ها، گفت: خانواده‌ها با تشکیل پرونده توسط خانه‌های بهداشت و تایید آن در شبکه بهداشت شهرستان به کمیته امداد معرفی می‌شوند و پس از بررسی‌های لازم از خدمات کمیته امداد نظیر اهداء سبدهای غذایی بهره‌مند می‌شوند.
مظاهری ارزش هر سبد برای هر خانوار را 600 هزار ریال عنوان کرد و گفت: این سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، تخم مرغ، خرما، سویا و رب گوجه بوده که پس از تایید توسط کارشناسان شبکه بهداشت بین خانواده‌هایی که کودکشان دچار سوء تغذیه است، توزیع می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: در این راستا تعداد 125 کودک زیر 6 سال دچار سوء تغذیه در این شهرستان از این سبدهای غذایی بهره‌‌مند شده‌‌اند که در این زمینه 375 میلیون ریال برای ماه‌های مهر، آبان، آذر، دی و بهمن سال جاری هزینه شده است.


معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور: ورود ماهانه 160 پرونده به هر شعبه دادگاه خانواده خوزستان/ وضعیت دادگاه‌های خوزستان مطلوب است

فارس: هیئت عالی‌رتبه نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور وضعیت دادگاه‌های خوزستان را مطلوب دانست و گفت: ورود ماهانه 160 پرونده به هر شعبه دادگاه خانواده و رسیدگی به آن‌ها، رقم بالایی است اما رسیدگی‌ به آنها از کیفیت بالایی برخوردار است.

ورود ماهانه 160 پرونده به هر شعبه دادگاه خانواده خوزستان/ وضعیت دادگاه‌های خوزستان مطلوب است

اعضای هیئت نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور از اول اسفند 1394 به مدت یک هفته کاری با مراجعه به حوزه‌های قضایی سراسر خوزستان از نزدیک در جریان رسیدگی قضایی و نحوه فعالیت دادگاه‌های عمومی و انقلاب و تجدیدنظر استان قرار گرفتند.


رئیس هیئت هندبال کهگیلویه و بویراحمد خبر داد/راهیابی تیم هندبال نوجوانان دهدشت به مرحله کشوری
علی‌ضامن آویش رئیس هیئت هندبال کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تیم‌های هندبال استان در رده‌های نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان تاکنون درخشش خوبی داشته‌اند.
وی کمبود امکانات ورزشی و اعتبارات لازم جهت تجهیز تیم‌ها را مهم‌ترین مشکل هیئت‌های ورزشی استان عنوان کرد و افزود: علی‌رغم توجه و حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان، هنوز کمبودهای زیادی در بخش‌های مختلف ورزشی در استان وجود دارد.
رئیس هیئت هندبال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استعداد و توانمندی‌های ورزشکاران استان، گفت: ورزشکاران ما تاکنون در رشته‌ها و رده‌های سنی مختلف مقام‌های بالا و قابل توجهی را کسب کرده‌اند.
این مسئول از برگزاری مسابقات هندبال نوجوانان کشور در اسفند‌ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: مسابقات هندبال نوجوانان کشور از 14 تا 19 اسفند در یزد برگزار خواهد شد.
آویش با اشاره به راهیابی تیم هندبال نوجوانان دهدشت به مسابقات کشوری گفت: در این مسابقات 16 تیم از هشت منطقه (هر منطقه دو تیم) از سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت.


رئیس هیئت بسکتبال آبادان خبر داد/برگزاری مسابقات نمایشی ستارگان بسکتبال ایران در آبادان

محسن داوری رئیس هیئت بسکتبال آبادان اظهار کرد: یک دوره مسابقات نمایشی بسکتبال با حضور ستارگان ملی‌پوش بسکتبال ایران و آبادان در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این رقابت، ملی‌پوشان بسکتبال ایران و بازیکنان تیم پالایش نفت آبادان حرکات نمایشی را اجرا می‌کنند.

رئیس هیئت بسکتبال آبادان تصریح کرد: این مسابقه با پرتاب‌های آزاد دو و سه امتیازی برگزار می‌شود و به نفراتی که پرتاب سه امتیازی را وارد سبد کنند مبلغ سه میلیون ریال و پرتاب‌های دو امتیازی دو میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

داوری افزود: در این رقابت‌ها ملی‌پوشانی همچون آرن داودی، محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده و مهراد آتشی حضور خواهند داشت و بازیکنان جوان و آینده‌دار و خارجی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان نیز در این رقابت این ملی‌پوشان ایران را همراهی می‌کنند.

وی عنوان کرد: این مسابقه پنج‌شنبه ششم اسفندماه جاری رأس ساعت 20 در سالن ولی‌عصر آبادان برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت بسکتبال آبادان خاطرنشان کرد: این رقابت با همکاری اداره ورزش و جوانان، باشگاه پالایش نفت و هیئت بسکتبال آبادان برگزار خواهد شد و حضور خانواده‌ها در سالن ولی‌عصر جهت تماشای این مسابقه بلامانع است.


رئیس هیئت کشتی استان خوزستان خبر داد/برگزاری دور برگشت لیگ کشتی نونهالان استان خوزستان

سید حسین مرعشیان رئیس هیئت کشتی خوزستان اظهار کرد: دور رفت رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان استان خوزستان با قهرمانی تیم امیدیه خاتمه یافت.

وی ادامه داد: تیم‌های باغملک و آبادان نیز همچون صدرنشین 10 امتیازی بودند اما به دلیل امتیاز فنی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

رئیس هیئت کشتی خوزستان تصریح کرد: در همین راستا، دور برگشت این رقابت‌ها از فردا در اهواز آغاز خواهد شد و روز جمعه با معرفی تیم‌های برتر به‌کار خود پایان می‌دهد.

مرعشیان افزود: این رقابت‌ها با حضور پنج تیم از آبادان، باغملک، اهواز، امیدیه و بندرامام خمینی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وزن‌کشی این مسابقات فردا پنج‌شنبه برگزار می‌شود و روز جمعه نیز این مسابقات در دور برگشت کار خود را آغاز خواهند کرد.


کمیته انضباطی تیم فوتبال استقلال اهواز و مربی تیم فولاد را جریمه کرد

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون فوتبال، طبق رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مسابقه دو تیم استقلال اهواز و نفت تهران از هفته 21 لیگ برتر که در اهواز برگزار شد برخی تماشاگران منتسب به تیم استقلال اهواز تخلفاتی مبنی بر فحاشی به سرمربی تیم مقابل انجام دادند و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به استناد ماده 79 آئین نامه انضباطی،تیم استقلال اهواز را به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

همچنین در رقابت تیم های ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان از هفته 21 لیگ برتر «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم فولاد خوزستان رفتاری نادرست نسبت به داوران پس از پایان بازی انجام داد که به استناد بند چهار ماده 66 به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

همچنین جهانبخش داراب پور مربی تیم فولاد خوزستان به دلیل استفاده از الفاظ ناشایست نسبت به داور بازی به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

تیم ذوب آهن نیز به خاطر تخلفات برخی تماشاگران منتسب به این تیم ضد داور بازی، باید مبلغ 100 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.

جلال امیدیان مربی تیم ذوب آهن نیز به دلیل اعتراض مکرر به داور مسابقه که منجر به اخراجش شد، به استناد بند پنج ماده 66به توبیخ کتبی محکوم شد.


همایش نانو تکنولوژی در هندیجان برگزار شد

ایرنا -خسرو حیاتی چهارشنبه در حاشیه برگزاری این همایش گفت: این همایش یک روزه به همت پژوهش سرای دانش آموزی رازی این شهرستان برگزار گردید و در آن دانش آموزان با کاربرد علم نانو بخصوص در حوزه پزشکی آَشنا شدند.

وی افزود: فناوری نانو دانشی کاربردی است که حوزه گسترده ای را تحت پوشش خود قرار می دهد و لازم است که دانش آموزان هر چه بهتر با آن آشنا شوند.

حیاتی با اشاره به اینکه برگزاری این همایش با استقبال بی نظیر دانش آموزان روبرو شد، ادامه داد: بیش از 300 نفر از دانش آموزان و دبیران در این همایش علمی که با حضور یکی از مدرسان برتر کشوری برگزار شد شرکت نمودند.

وی گفت: برگزاری همایش های علمی در اولویت آموزش و پرورش این شهرستان قرار دارد و استقبال دانش آموزان از این همایش ما را در برگزاری هر چه بیشتر این همایش ها مصمم می کند.


رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد:تعداد نامزدهای انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد به 48 نفر کاهش یافت
روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا 108 نفر بودند که 72 نفر تأیید و اکنون با انصراف تعدادی از آنها به 48 نفر کاهش یافت.
فتاح محمدی با بیان اینکه سه نفر هم از دیگر حوزه‌ها به استان انتقال یافتند، افزود: از نظر ستاد انتخابات کسانی انصراف داده‌اند که درخواست کتبی آنها در سامانه جامع انتخابات ثبت و در ستاد انتخابات به رسمیت شناخته شده باشد.
به گفته معاون سیاسی و امنیتی استانداری، اعلام انصراف برخی نامزدها در سایت‌های مختلف ملاک قانونی برای انصراف آنها نخواهد بود.
محمدی با بیان اینکه جو سیاسی و فضای عمومی استان در بحث تبلیغات روز به روز پرشورتر می‌شود، اظهار داشت: کنترل، نظارت و بازرسی مداوم بر رعایت و اعمال قانون در خصوص تبلیغات توسط مسئولان امر انجام می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در آمادگی کامل به سر می‌برند و با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال‌کنندگان نظم عمومی با جدیت برخورد خواهند کرد. 


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:مدارس استان در روز سه شنبه دائر می باشند
محمد تقی زاده دوشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان، میزان گرد و خاک در فضای استان از عصر امروز رو به کاهش گذاشت و تا فردا به میزان استاندارد می رسد و به همین دلیل نیازی به تعطیلی مدارس نیست.
وی گفت:به دنبال بروز ریزگردها و پدیدار شدن گرد و خاک به منظور سلامتی دانش آموزان امروز دوشنبه تمامی مدارس 15 شهرستان استان تعطیل بود.
وی گفت:همچنین به دلیل بروز پدیده گرد و خاک در استان خوزستان در شنبه هفته جاری نیز مدارس 9 شهرستان خوزستان در تمامی مقطع های تحصیلی در بعدازظهر تعطیل شد.
کمیته بحران استان خوزستان روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل بروز پدیده گرد و خاک تمامی ادارات و مدارس 15 شهر استان خوزستان در روز دوشنبه تعطیل می باشد.
بر اساس مصوبه ستاد بحران خوزستان ادارات و مدارس در اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان، بستان، هویزه، امیدیه، رامشیر، سوسنگرد، هندیجان، شوش، کارون، باوی و حمیدیه در روز دوشنبه تعطیل بود.
در سال تحصیلی جاری حدود یک میلیون دانش آموز در مدارس استان خوزستان در سه مقطع در حال تحصیل هستند


دانش آموز یاسوجی قهرمان مسابقات ووشوی جوانان کشور شد
ایرنا -مسعود قبادی عصر دوشنبه افزود: هفتمین دوره مسابقات ووشوی جوانان کشور در شهر شاهرود استان سمنان برگزار شد.
وی بیان کرد: افشانی پس از تصاحب مقام قهرمانی این رقابت ها به تیم ملی ووشوی آقایان رده سنی جوانان نیز دعوت شد.
قبادی اظهار کرد: این دانش آموز یاسوجی به همراه تیم ملی عازم رقابت های ووشوی جوانان 2016 بلغارستان می شود.
وی عنوان کرد: افشانی تاکنون هفت عنوان برتر کشوری را در مسابقات ووشو کسب کرده است.
بیش از 149 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.


آلودگی هوای اهواز هفت برابر حد مجاز
ایرنا –آلودگی هوای در ساعت 16 امروز در اهواز، یک هزار و 23 میکروگرم بر مترمکعب و در شادگان 178 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.
وی افزود: در ساعت 12 امروز نیز آلودگی اهواز یک هزار و 79 میکروگرم بر مترمکعب و شادگان 288 میکرگرم بر مترمکعب بوده است.
حدمجاز آلودگی هواز 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
اگر چه امروز نیز همانند سه روز گذشته گرد و غبار تعدادی از شهرهای خوزستان را فراگرفته اما این میزان گرد و غبار از پیش بینی هواشناسی استان بسیار کمتر است.


 تیم کونگفوی آقایان کهگیلویه وبویراحمد در مسابقات قهرمانی کشور درخشید
جهانبخش ایزدپور عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره از مسابقات به مدت سه روز در شهر زنجان و در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد.
وی بیان کرد: در رده سنی نونهالان و در وزن 27- کیلوگرم حسن خلیلی خواه در بخش نیمه آزاد اول شد.
ایزدپور اظهار کرد: در رده سنی نوجوانان و در وزن 35- کیلوگرم بخش نیمه آزاد رضا آشوغ و در وزن 70- کیلوگرم سید فخرالدین کشاورز اول شدند و در وزن 47- کیلوگرم حسین آرامش و در وزن 63- کیلوگرم نیز علی شمس الدینی مقام دوم را کسب کردند.
وی عنوان کرد: در رده سنی جوانان و در وزن 93- کیلوگرم بخش نیمه آزاد حسن انصاری اول شد، در وزن 51- کیلوگرم سید فرشید مهدوی و در وزن 59- کیلوگرم اشکان غضنفری عنوان دوم را به دست آوردند، در وزن 55- کیلوگرم رضا علیزاده، در وزن 48- کیلوگرم حامد علیزاده و در وزن 63- کیلوگرم نیز سامان آران رتبه سوم را تصاحب کردند.
ایزدپور ابراز داشت: در رده سنی بزرگسالان و در بخش هنرهای فردی احسان غلامپور اول شد.
وی افزود: در قسمت تیمی این رقابت ها تیم کهگیلویه و بویراحمد پس از تیم های زنجان الف و زنجان ب سوم شد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 24 هزار ورزشکار ساماندهی شده آقا و خانم در رشته های مختلف است.


لیست جبهه پیروان خط امام و رهبری در  9 حوزه انتخابیه استان خوزستان

جبهه پیروان خط امام و رهبری با صدور اطلاعیه‌ای لیست نامزدهای مورد حمایت خود را اعلام کرد.
این جبهه نامزدهای مورد حمایت خود را در خوزستان به شرح زیر اعلام کرد:

 

  1. آبادان: غلام‌رضا شرفی، سید امیر موسوی و سید محمد مولوی
  2. اندیمشک: فریدون حسنوند
  3. ایذه و باغملک: سید هادی طباطبایی
  4. اهواز: سید شکرخدا موسوی، ناصر سودانی و شبیب جویجری
  5. خرمشهر: مصطفی مطورزاده
  6. دشت آزادگان: قاسم ساعدی
  7. رامهرمز: اقبال محمدیان
  8. شوش: سید رضی نوری
  9. شوشتر: سهراب گیلانی
  10. شادگان: مجید ناصری‌نژاد
  11. ماهشهر، امیدیه: حبیب آقاجری
  12. مسجد سلیمان: علیرضا ورناصری

 


جانبخشی دوباره بیماران با اهداء اعضای 'نازنین' پنج ساله در اهواز
پدر این کودک که یکی از افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران است روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: دخترم نازنین روز جمعه زمانی که به همراه مادرش به زیارت حرم شوش دانیال رفته بود مقابل حرم حضرت دانیال دچار سانحه تصادف شد.
مجید نصیری افزود: نازنین بعد از تصادف به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد و پزشکان مرگ مغزی وی را تایید کردند.
وی ادامه داد: به رغم وارد شدن مصیبت بر خانواده ولی تصمیم گرفتیم برای ماندگار شدن یاد دخترمان کلیه ها، کبد، ریه ها، پوست و قلب نازنین را به بیماران نیازمند به عضو اهدا کنیم.
وی گفت: قطعا با اهداء این اعضا ضمن انجام یک حرکت انسانی به زندگی چندین نیازمند عضو، حیات دوباره بخشیده می شود.
وی گفت: تعمیم فرهنگ عضو یک حرکت زیبا ، اسلامی و انسانی است که باید در جامعه اسلامیمان نهادینه شود.
مجتبی اورکی، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این خصوص به ایرنا گفت: عمل پیوند اعضای این کودک مرگ مغزی، امشب در بیمارستان گلستان اهواز انجام می شود.
بامداد پنجشنبه 29بهمن ماه نیز، اعضای پسربچه شش ساله ای به نام یوسف لطیفی که در اثر سانحه ی تصادف رانندگی، دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ی وی، به بیماران نیازمند اهدا شد.


 1.6 میلیارد ریال برنج قاچاق در جاده یاسوج - اصفهان کشف شد
پایگاه خبری پلیس کهگیلویه و بویراحمد: سرهنگ اردوان ارسلان پور روز دوشنبه افزود: ماموران پاسگاه انتظامی پاتاوه شهرستان دنا هنگام اجرای تور ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری در جاده ارتباطی یاسوج - اصفهان به دو دستگاه تریلر مظنون شده و آنها را متوقف کردند.
وی بیان کرد: در بازرسی از این خودروها 46 تن برنج قاچاق کشف و ضبط شد.
ارسلان پور اظهار کرد: برنج های مکشوفه فاقد هرگونه اسناد مثبت گمرکی بودند.
وی عنوان کرد: رانندگان این دو دستگاه تریلر به مراجع قضایی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و خودروها نیز به پارکینگ انتقال یافتند.
ارسلان پور ابراز داشت: برنج های قاچاق مکشوفه تحویل اداره کل گمرک کهگیلویه و بویراحمد شدند.
شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت در 35 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.



فرمانده انتظامی رامهرمز خبر داد:38 کیلوگرم حشیش در رامهرمز کشف و ضبط شد.
حجت سفیدپوست در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در رامهرمز اظهار کرد: در راستای ارتقای طرح امنیت اجتماعی، مامورین مبارزه با موادمخدر این فرماندهی و استان موفق شدند با طرح‌ریزی یک برنامه عملیاتی اقدام به دستگیری دو نفر از توزیع‌کنندگان موادمخدر از نوع حشیش به مقدار 38 کیلوگرم کردند.
وی ادامه داد: دستگیرشدگان تحویل مقامات قضایی شدند تا حکم قانونی در مورد کسانی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند اجرا شود.
فرمانده انتظامی رامهرمز تصریح کرد: در سال جاری کشف و دستگیری یک باند سارق موتورسیکلت، دستگیری یک سارق به عنف، دستگیری دو کیف‌قاپ و دستگیری سارق خودرو از جمله اقدامات این نیرو بوده است.


 آرای 11 روستای دور افتاده بهمئی از سوی بالگرد جمع آوری می شود
سلطانعلی رحمانی افزود: هماهنگی های لازم برای استفاده از یک فروند بالگرد برای جا به جایی و انتقال صندوق های اخذ رای در مناطق سخت گذر چهچل و چهتون این شهرستان صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در این مناطق دور افتاده بیش از 11 روستا وجود دارد.
فرماندار بهمئی گفت: دو هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات امسال در حوزه انتخابیه این شهرستان مشارکت دارند.
رحمانی تصریح کرد: 72 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در شهرستان بهمئی در نظر گرفته شده است.
وی ابراز کرد: از این تعداد شعب اخذ رأی بهمئی 37 شعبه ثابت و 35 مورد سیار است.
فرماندار بهمئی با بیان اینکه بیش از 26 هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند گفت: از این تعداد شعب اخذ رای 31 در شهر لیکک است.
وی ابراز کرد: 199 دستگاه خودرو در حوزه انتخاباتی بهمئی فعالیت می کنند.
شهرستان بهمئی با بیش از 40 هزار نفر جمعیت و 174 روستا در 250کیلومتری یاسوج واقع شده است.


مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر:بندر خرمشهر فردا میزبان 68 شهید گلگون کفن است
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: این بندر فردا سوم اسفندماه هم‌زمان با آغاز ایام فاطمیه میزبان 68 شهید گلگون کفن است.
روابط عمومی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر: عادل دریس اظهار کرد: بندر خرمشهر از یک ماه گذشته میزبان گروه تفحص شهدا برای شناسایی پیکر مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس از مناطق عملیاتی فاو، زبیدات،مجنون و جزیره ام‌الرصاص است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار گروه تفحص شهدا مقابل بندر خرمشهر، این اداره‌کل امکانات مورد نیاز برای استقرار و تردد این گروه از مسیر دریایی اروند رود را تأمین کرده است.


رشد 10 درصدی ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد
روابط عمومی ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد: سعید محوری در دیدار با حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه یاسوج با ارائه گزارشی از وظایف و اهداف ثبت اسناد و املاک و همچنین عملکرد این اداره‌ کل اظهار کرد: الکترونیکی شدن ثبت اسناد یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این اداره کل به‌شمار می‌رود که با تلاش شبانه‌روزی و مستمر کارکنان ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای سامانه ثبت آنی معاملات و صدور اسناد مالکیت به صورت الکترونیکی محقق شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد به آمار ازدواج و طلاق در سطح استان اشاره کرد و گفت: در 10 ماه گذشته تعداد 5 هزار و 674 واقعه ازدواج در سطح استان در دفاتر رسمی ازدواج به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که 4 هزار و 820 واقعه ازدواج بوده است رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد.
محوری به آمار طلاق نیز اشاره کرد و گفت: در همین مدت تعداد یک‌هزار و 252 واقعه طلاق در سطح استان به ثبت رسید که این آمار در 10 ماهه مشابه سال 93 تعداد 696 واقعه بود که رشد 47 درصدی را نشان می‌دهد.
وی با ابراز نگرانی از رشد 47 درصدی طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ریشه بسیاری از طلاق‌ها نداشتن درک مناسب از روابط زناشویی است که ضروری است پیش از تشکیل زندگی مشترک، آموزش‌های لازم به جوانان و نوجوانان انتقال داده شود تا آنها مهارت‌های لازم را بیاموزند.


 انتقاد از پاره شدن پوسترهای تبلیغاتی در اهواز
ایرنا- یکی از روسای ستادهای انتخاباتی گفت: پاره شدن پوسترهای تبلیغات در سطح شهر با وجود گران بودن چاپ و تهیه این پوسترها برای نامزدهای انتخابات هزینه بر است.
وی روز یکشنبه  گفت: برای تبلیغات محیطی نامزدهای انتخابات ناچاریم که پوسترهای تلیغاتی را در ارتفاع بیش از دو متر نصب کنیم چرا که در کمتر از این فاصله آن را پاره می کنند.
وی افزود: اکنون نصب پوسترها در ساعات شب انجام می شود که برای نصب مجبوریم از جرثقیل استفاده کنیم و همین امر نیز هزینه ها را چند برابر می کند.
این فعال انتخاباتی گفت: رعایت اخلاق در تبلیغات بسیار مهم است و رفتارهای نادرست ستاد تبلیغات برخی نامزدها موجب بد جلوه دادن آن نامزد می شود.
وی ادامه داد: هزینه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی بسیار بالا است و هر نامزد برای رقابت با نامزدهای دیگر به ناچار این هزینه ها را باید خرج کند.
این رئیس ستاد انتخاباتی با بیان اینکه هر نامزد انتخابات حدود 500 تا 800 میلیون ریال هزینه تبلیغات می کند، یادآور شد: رقابت ناسالم در انتخابات موجب دلسرد شدن برخی نامزدها و به تبع طرفداران آنها می شود که با رعایت اخلاق انتخاباتی می توان در بالا بردن میزان حضور مردم تاثیر گذاشت. 


تایید صلاحیت یک نامزد انتخاباتی مجلس دهم در خوزستان و انصراف 18 نفر دیگر
ایرنا –فرج اله خبیر یکشنبه  اظهار کرد: علی ولی منش از حوزه انتخابیه بهبهان، زیدون و آغاجاری امروز تایید صلاحیت شده و به جمع نامزدهای این دوره مجلس دهم پیوسته است.
در این حوزه انتخابیه 28 نفر ثبت نام کرده بودند که در مجموع 15 نفر تایید صلاحیت شدند.
وی همچنین گفت: روز شنبه 13 نفر و یکشنبه پنج نفر از نامزدهای مجلس دهم در خوزستان از شرکت در رقابت انتخاباتی انصراف داده اند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اظهار کرد: پس از تایید شورای نگهبان تاکنون 45 نفر از نامزدهای خوزستانی از حضور در رقابت های مجلس شورای اسلامی انصراف داده اند.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان همزمان با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند به صورت همزمان برگزار می شود.
خوزستان دارای 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و 14حوزه اصلی و 13 حوزه فرعی دارد.


چند خبر از فولادخوزستان/از پاداش تساوی در اصفهان تا مصدومیت هافبک‌ها
 فارس:تیم فوتبال فولاد خوزستان که پس از کسب تساوی در اصفهان توسط کادر فنی به استراحت پرداخته بودند، از امروز تمرینات خود را در زمین اختصاصی خود آغاز خواهند کرد تا مهیای دیدار مقابل سایپا در اهواز شوند.
تمرینات تیم فولاد خوزستان در غیاب دو بازیکن به انجام خواهد رسید که طی آن، مهدی بدرلو دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه همسترینگ شد و پس از عکس‌برداری از پای مصدوم این بازیکن مشخص شد که وی باید دو تا سه هفته را به استراحت بپردازد.
در همین حال محمود مطلق‌زاده دیگر بازیکن تیم فوتبال فولادخوزستان باید با حضور در تمرین فولادی‌ها به‌طور اختصاصی زیر نظر مربی بدن‌ساز به تمرینات خود بپردازد.
همچنین از اردوی فولادی‌ها خبر می‌رسد که مدیریت این باشگاه برای کسب تساوی مقابل تیم ذوب‌آهن در اصفهان بازیکنان این تیم را با پرداخت پاداش مورد تشویق قرار داد.
مربیان و بازیکنان تیم فولاد بابت کسب این امتیاز خارج از خانه به ازای هر نفر مبلغ 15 میلیون ریال پاداش دریافت خواهند کرد.
تیم فوتبال فولادخوزستان هفته آینده روز جمعه 14 اسفندماه در اهواز و در چارچوب هفته بیست و دوم میزبان سایپا البرز خواهد بود.


دبیر جبهه متحد اصول‌گرایان شوش:گزینه اصول‌گرایان در شوش برای نمایندگی مجلس دهم مشخص شد
فارس: عبدالزهرا برهانی اظهار کرد: جبهه اصول‌گرایان پس از بررسی‌های لازم، با همراهی احزاب و گروه‌های این جریان سیاسی، گزینه خود را در شوش مشخص کرد.

وی با بیان اینکه گزینه نهایی ما در شوش بر اساس منشور و چارچوب‌های اصول‌گرایان تعیین شده است، ادامه داد: با هماهنگی که پیش از این با اصول‌گرایان استان و کشور داشتیم، «سید راضی نوری» به‌عنوان گزینه اصلی این جریان سیاسی در شوش انتخاب شد.


معاون استاندار خوزستان خبر داد/مدارس 15 شهر استان خوزستان دوشنبه تعطیل است
احمد سیاحی دقایقی پیش پس از نشست ستاد بحران استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در جلسه ستاد بحران استان خوزستان که دقایقی پیش برگزار شد، مقرر شد با توجه به گزارش اداره‌کل هواشناسی خوزستان مبنی بر تشدید گردوغبار در روز دوشنبه، مدارس پنج شهر از استان خوزستان فردا تعطیل خواهد بود.
وی ادامه داد: بدین ترتیب مدارس در شهرهایی همچون اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، رامشیر، حمیدیه، سوسنگرد، حویزه فردا تعطیل خواهد بود.
معاون عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین کلیه مراکز آموزشی در این شهرها نیز از سوی ستاد بحران استان خوزستان تعطیل اعلام شده است.
اخبار تکمیلی نشست ستاد بحران استان خوزستان متعاقباً ارسال می‌شود.


فرمانده دریابانی ماهشهر خبر داد/کشف 132 حلقه لاستیک قاچاق در ماهشهر
 فارس: ایرج زکوی اظهار کرد: با توجه به پیامدهای سو اقتصادی قاچاق کالا و ارز و تشدید آن در حوزه استحفاظی شهرستان، برنامه‌ریزی برای آن در دستور کار پایگاه دریابانی ماهشهر قرار گرفته است.
وی افزود: ماموران دریابانی ماهشهر مستقر در پاسگاه مرزی ساحلی سجافی از فعالیت تعدادی افراد سودجو در زمینه قاچاق لاستیک خبر دادند.
فرمانده دریابانی ماهشهر خاطرنشان کرد: ماموران دریابانی ماهشهر طی عملیات غافلگیرانه تعداد، 132 حلقه لاستیک با را که به طرز ماهرانه‌ای در چند قسمت از یک فروند شناور جاسازی شده بود را کشف و ضبط کردند.
زکوی با اشاره به توقیف یک فروند شناور که ارزش ریالی محموله آن چیزی حدود  یک‌صد و 50 میلیون ریال است عنوان کرد: بدون شک عملکرد قاچاقچیان با اهداف اقتصاد مقاومتی تضاد دارد و به اقتصاد داخلی جامعه آسیب جدی می‌رساند.
وی در پایان تصریح کرد: ماموران این پایگاه برای مبارزه با اخلالگران اقتصادی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. 


دو نامزد انتخابات مجلس دهم در خرمشهر و اندیمشک انصراف دادند
آبادان - ایرنا -نادر عمیدزاده معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه خرمشهر یکشنبه اظهار کرد:در چهارمین روز تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فاروق حمیدانی پور یکی از داوطلبان انتخابات مجلس دهم با حضور در ستاد انتخابات این حوزه انتخابیه در فرمانداری ویژه خرمشهر، انصراف خود را به این ستاد اعلام کرد.
به گزارش ایرنا 21 داوطلب از حوزه انتخابیه خرمشهر برای شرکت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که در نهایت 14 داوطلب تایید شدند.
مصطفی مطورزاده از نامزدهای رد صلاحیت شده این حوزه انتخابیه نیز روز جمعه از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شد که این آمار به 15 نفر افزایش یافت و با انصراف یکی از نامزدهای انتخاباتی، این تعداد به 14 داوطلب رسید.
حوزه انتخابیه خرمشهر و مینوشهر دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
رییس ستاد انتخابات اندیمشک نیز گفت: داریوش عباسی در حوزه انتخابیه اندیمشک از داوطلبی انتخابات مجلس دهم انصراف داد .
هرمز بهاروند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این حوزه انتخابیه 16 نفر از سوی شورای نگهبان در آخرین مرحله تایید صلاحیت ها ، تایید شدند که با انصراف این نامزد، این آمار به 15 نفر رسید.
وی گفت: شرایط برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در اندیمشک مهیا شده و شعب اخذ رای نیز تجهیز و آماده سازی شده اند.
بهاروند افزود: آموزش های لازم برای برگزاری انتخابات نیز از سوی ستاد انتخابات به مجریان اخذ رای شعب داده شده است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات شورای نگهبان هفتم اسفند برگزار می شود.
اندیمشک یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارد.


برنامه زمان بندی نطق انتخاباتی حجت الاسلام سید محمد موحد در شهرستان ها :

✌یکشنبه  ساعت30 : 15 عصر لیکک بهمئی
✌دوشنبه  ساعت 10 صبح - دیشموک
✌دوشنبه  ساعت 13:30 عصر -  چاروسا
✌سه شنبه ساعت 10 صبح -سرفاریاب
✌سه شنبه  ساعت 15:30 عصر- لنده
✌چهارشنبه  ساعت 10 صبح - دهدشت
چهارشنبه ساعت 3 عصر- سوق


لیست انتخاباتی علی مطهری در استان های تهران،خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، در این لیست که در اختیار رسانه ها قرار گرفته است نام سه کهگیلویه و بویراحمدی  و هشت خوزستانی به چشم می خورد.

اسامی این فهرست انتخاباتی به تفکیک حوزه های انتخابیه از این قرار است:

تهران: علی مطهری، حسن سبحانی، کاظم جلالی، حسن غفوری فرد، علیرضا محجوب، محمد خوش‌چهره، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان، محمدرضا مفتح، علی نوبخت، بهروز نعمتی، حجت‌الاسلام محمد صالحی‌منش، محمود مقدم، محمدعلی وکیلی، الیاس حضرتی، محمدرضا دشتی اردکانی، حسن بیادی، محمد سقایی، پروانه مافی، محمود صادقی، محمدرضا علایی، محسن عابدینی‌پور، سید محمد حسینی، حسین شیخ‌الاسلام، مژگان آژیده، محمد موسی‌خانی، طه عبدخدایی، وحید شریعتمداری، سید محمد طباطبایی‌نژاد، حسن زمانی

خوزستان
اهواز: علیرضا دهقانی، سید شریف حسینی، جویجری
آبادان: سید حسین دهدشتی
بهبهان، آغاجری: محمدباقر شریعتی
رامهرمز، رامشیر: محمدرضا بهمئی
شوشتر، گتوند: سید محمد سادات ابراهیمی
دزفول: آوایی

کهگیلویه و بویراحمد

بویراحمد و دنا:غلام محمد زارعی

گچساران و باشت:غلامرضا تاجگردون


رقابت‌های بسکتبال جام باشگاه‌های غرب آسیا - اردن
شانفیل لبنان حریف پتروشیمی بندر امام در نیمه‌نهایی غرب آسیا شد
تیم بسکتبال شانفیل لبنان با غلبه بر الشرطه عراق حریف تیم پتروشیمی بندر امام در مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های غرب آسیا شد.


سرخاب: حرمت ورزشگاه و تیم میهمان رعایت نشد
سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان گفت: بین دو نیمه بازی امروز، بازیکن تیم صنعت نفت با حرکات ناشایست حرمت ورزشگاه و تیم میهمان را نگه نداشت.
 ایرنا، عباس سرخاب پس از شکست تیمش برابر صنعت نفت آبادان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پیروزی را به تماشاگران آبادانی تبریک می‌گویم، ولی ای کاش برخی بازیکنان تیم صنعت نفت اصول جوانمردی را رعایت می‌کردند.
وی اظهار داشت: بین دو نیمه علت اعلام پنالتی که به سود تیم صنعت نفت اعلام شد را از داور خواستار شدم، ولی دروازه‌بان تیم نفت با حرکات ناشایست، حرمت ورزشگاه و تیم میهمان را نگه نداشت.
سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان گفت: زمین ورزش جایی برای قلدری نیست و اگر این بازیکن دعوا دارد، مکانی را مشخص کند.
سرخاب تصریح کرد: زمین ورزشی جای این حرکات زشت و ناپسند نیست، هر چند که سرمربی این تیم در نیمه دوم هم به ما و هم به تیم داوری توهین کرد.
وی گفت: بازی در نیمه نخست برای ما خوب پیش رفت، ولی داور به اشتباه یک پنالتی به سود حریف گرفت و شیرازه تیم ما از هم پاشید.


نتایج و جدول لیگ برتر فوتبال خوزستان
خوزستان اسپورت- هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال خوزستان عصر امروز پیگیری شد.
هفته بیست و دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال خوزستان، عصر امروز (شنبه) با انجام دو بازی دیگر در شهرهای رامشیر و خرمشهر پیگیری شد و بعد از ظهر فردا (یکشنبه) با انجام یک بازی دیگر به پایان خواهد رسید.
نتایج مسابقات برگزار شده از هفته بیست و دوم و جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال خوزستان بدین ترتیب است:
* جنوب شیبان 0 - استقلال رامهرمز 0
* پرسپولیس ویس 1 - پارسیان بندرامام 3
* ستاره طلایی ماهشهر 1 - پرسپولیس شوش 2
* استقلال خرمشهر 2 - پاکدلان آبادان 1
* استقلال رامشیر 2 - وحدت اندیمشک 0
* سپاهان ایذه 3 - یاران آبادان 0 (حذف تیم یاران از مسابقات)
* آبی پوشان حمیدیه  - شهباز شادگان (فردا برگزار می شود)


داستان بی‌پایان خوزستان

مهمان ناخوانده با 66 برابر حد استاندارد/خاک و باد خوزستان را در نوردید
فارس: با وجود اینکه ورود پدیده گرد و خاک به این استان از چند سال گذشته تا به امروز به یک مساله عادی تبدیل شده است اما هر بار ورود آن مشکلات و سختی‌های خود را برای مردم این دیار به‌دنبال دارد.
با وجود کم شدن بارش‌ها در ماه اخیر و افزایش بادهای استان به پیدایش گرد و خاک حاصل از آن پدیده‌ای دور از انتظار نبوده و امروز با وجود وزش باد شدید بازهم مهمان همیشگی راهی دیار کارون شد.
این پدیده در برخی از شهرهای خوزستان به حد زیادی باعث کاهش شعاع دید شد و حتی تبلیغات انتخابی را تحت تاثیر خود قرار داد.
ورود خاک به خوزستان باعث شد که مدارس نوبت عصر شهر اهواز تعطیل شود، این در حالی بود که گزارش‌ها از غلظت 66 برابری حد استاندارد گرد و خاک اهواز حکایت دارد.


یک سایت محلی در کهگیلویه و بویراحمد فیلتر شد
شرکت ایران سامانه به دستور مقام قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد سایت عصر دنا را مسدود نموده است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان و به نقل از خبردنا به دستور مقام قضایی سایت اطلاع رسانی " عصردنا " از دسترس خارج شد .
عادل علیبازی در خبر دنا نوشت: پیگیری های مدیریت این سایت نشان می دهد که شرکت ایران سامانه به دستور مقام قضایی استان کهگیلویه و بویرا حمد فعلا این سایت را مسدود نموده است.
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان امیدوار است با رفع موانع قانونی و با رعایت موازین قانونی مجددا این سایت در دسترس مخاطبین قرار گیرد


آتش سوزی بزرگ باگاس هفت تپه را طعمه حریق کرد/ دود غلیظ برفراز هفت تپه
فارس: به دنبال وقوع آتش سوزی در کارخانه نیشکر هفته تپه در این شهرستان، بخش قابل توجهی از  باگاس این شرکت طعمه حریق شده است.
این آتش‌سوزی که ساعاتی پیش اتفاق افتاد و تاکنون نیز ادامه دارد، به بخش باگاس اطراف خانه‌های جنگ زده در هفت تپه نیز نفوذ کرده است.
ستاد بحران شهرستان شوش وارد ماجرا شده است و آتش‌نشانی‌های شهر شوش، حر و شاوور در حال مهار این شعله‌های آتش هستند اما با این وجود از سرایت آتش به بخش های مجاور ناکام مانده اند.
هنوز از تلفات جانی و خسارات مادی و زیرساختی اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ علت آتش‌سوزی نیز تاکنون مشخص نشده است اما گفته‌ها حاکی از عمدی بودن آن دارد.
شرکت کاغذ پارس هفت تپه خوزستان با استفاده از تفاله نیشکر به عنوان نوعی پسماند حاصل از فرآیند تولید شکر (باگاس) سالانه 30 هزار تن کاغذ تحریر تولید می‌کند.
باگاس تفاله‌ای است که پس از استخراج شکر از نیشکر، حاصل می‌شود. باگاس در صنعت تولید نئوپان، تخته نیمه فشرده، کاغذ، الکل سازی، تولید اسید سیتریک به کار گرفته می شود. همچنین از باگاس برای فرآوری خوراک دام نیز استفاده می شود.
شرکت  هفت تپه در جوارشهر تاریخی شوش دانیال نبی (ع) و معبد چغازنبیل در فاصله 45 کیلومتری جاده اندیمشک ـ اهواز  و 100کیلومتری شمال اهواز در استان خوزستان قراردارد.


فرماندار گچساران خبر داد/انصراف دومین کاندیدای انتخابات مجلس دهم در گچساران
فارس: فرماندار گچساران از انصراف دومین کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان خبر داد.
رحیمی ابراز کرد: سید سلمان ستایش دومین کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه است که با حضور در فرمانداری انصراف خود را از ادامه حضور در صحنه انتخابات اعلام کرد.
وی تصریح کرد: پیش از این نیز حمید پورحسن دیل انصراف خود را اعلام کرده بود که تاکنون تعداد داوطلبین حاضر در صحنه انتخابات به 9 نفر رسیده است.


مربی تیم نفت تهران:منصوریان به خاطر توهین‌های تماشاگران دلگیر شد و به نشست خبری نیامد
مربی تیم نفت تهران گفت: منصوریان سرمربی نفت تهران به دلیل توهین‌های تماشاگران آن هم قبل از شروع بازی دلگیر شد.
محمد خرمگاه عصر امروز در نشست خبری پس از بازی با استقلال اهواز اظهار کرد: منصوریان به خاطر شعارهای تماشاگران اهوازی ناراحت شده و به خاطر شرایط روحی و روانی امکان حضور در نشست خبری را نداشت.
وی ادامه داد: بازی امروز بازی خوبی بود و تیم حریف تیمی دونده و تکنیکی است و با علم به دونده و با تکنیک بودن بازیکنان استقلال اهواز در این بازی سه تغییر انجام دادیم.
مربی تیم نفت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در طول بازی امروز تنها به برد فکر کرده و اصلا به قهرمانی توجه نکردیم.
وی تصریح کرد: قصد بازی مشابه مقابل استقلال تهران را داشتیم اما به دلیل مصدومیت رضا علیاری و انجام تعویض اجباری شرایط تیم بهم خورد.
وی افزود: تیم استقلال اهواز حریف سرسختی است و انصافا هم مثل چهار بازی قبلی خود با جان و دل بازی کردند.
مربی نفت تهران اظهار داشت: از معدود اشتباه این تیم نهایت استفاده را برده و به گل برتری و سه امتیاز این بازی دست پیدا کردیم.


موحد در چرام؛
برای رفع بحران بیکاری برنامه پایدار دارم/ وعده های دروغین فریب افکار عمومی است.

موحد: شغل باید پایدار باشد  شغل عملگی مشکل جوانان را رفع نیم کند.

حجت الاسلام محمد موحد امروز در جمع مردم چرام با اشاره به دوری ۸ساله خود از حوزه انتخابیه اظهار داشت:عمق محرومیت آنقدر وسیع بود که بسیاری از اوقات انرژی ما را برای پرکردن چاله چوله هایی مانند آبرسانی بهبود جاده توسعه آموزش گسترش مخابرات و…گرفته بود و همزمان طرحهای گسترده کشاورزی فسفات و زیست محیطی را دنبال کردم.
موحد تصریح کرد: برادرانی که ادعا میکنند من فقط کارهای فردی انجام میدادم بدانند من نماینده شهرستانی شده بودم که ۱۱۳۰ روستای فاقد حداقل امکانات بود. موحد افزود: به دهه ۷۰ برگردیم کدام روستا آب داشت؟ کدام روستا جاده و فضای آموزشی داشت؟ نمیگویم در یک وضعیت ایده آلی منطقه را ترک کردم خدمات نظام وتلاشهای نظام عملکرد نظام چرا نادیده گرفته میشود؟؟
وی با بیان اینکه پیگیر مشکل بحران چاه های چرام، فاضلاب، توسعه راههای ارتباطی،گسترش دانشگاه ها،برنامه های با رئوس جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و احیای پروژه های به جا مانده در این شهرستان خواهم شد گفت: دور قبلی انتخابات وعده داده بودم در این شهرستان دانشگاه راه اندازی شود و محقق شد.
موحد با بیان اینکه برای رفع بحران بیکاری برنامه پایدار دارم وعده های دروغین را فریب افکار عمومی دانست و گفت: نباید مردم را به شغل های مقطعی و زودگذر امیدوار کرد.
موحد تصریح کرد: شما نمی توانید در جمهوری اسلامی یاران نماینده ای پیدا کنید که ۲۰ سال در مجلس باشد و جز یک سفر خارجی آن هم به دستور رئیس کمیسون اصل ۹۰ رفته باشد.
این کاندیدای حوزه کهگیلویه بزرگ افزود: همه مدت در کنار مردم و در خدمت مردم بودم.
موحد تصریح کرد: کسانی که می گویند فلانی کارهای زیربنایی انجام نداد کارهای زیربنایی یعنی چی؟ منطقه ای که امکانات اولیه ندارد آیا می شود کارخانه احداث کرد؟؟
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر به لحاظ شرایط منطقه امکان این نبود که کاری انجام دهم اما سعی کردم از فرزندان این دیار تا سیستان و بلوچستان به کار مشغول کنم آن هم شغل پایدار و آینده دار.
موحد با بیان اینکه بکارگیری نیروهای بومی ما در سیستان و بلوچستان داد نماینده های این استان را در وزارتخانه ها بلند کرده بود گفت: شغل باید پایدار باشد  شغل عملگی مشکل جوانان را رفع نیم کند.


وزیر بهداشت:جنگ تحمیلی استان خوزستان را تخریب کرد/آبادان و خرمشهر به 1000 تخت بیمارستان نیاز دارند
جنگ تحمیلی استان خوزستان را تخریب کرد/آبادان و خرمشهر به 1000 تخت بیمارستان نیاز دارند
فارس:سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی عصر جمعه در مجتمع خیریه امام علی بن ابی طالب در سخنانی اظهار کرد: هنوز در استان خوزستان آثار جنگ تحمیلی وجود دارد و این موضوع به دغدغه همه تبدیل شده است.
هاشمی با اشاره به آثار مخرب جنگ تحمیلی هشت ساله خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی استان خوزستان را به شکل جدی تخریب کرد و مردم استان دچار مشکلات زیادی شدند. وی افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله باعث عقب‌ماندگی جدی در کشور شد.


رئیس ستاد انتخابات خوزستان:یک نفر دیگر از حوزه انتخابی خرمشهر تایید صلاحیت شد
فرج‌الله خبیر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شورای نگهبان صلاحیت مصطفی مطورزاده نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی خرمشهر را تایید کرد.
وی در ادامه افزود: روز گذشته بنا به اعلام شورای نگهبان صلاحیت ناصر اقبالی در حوزه انتخابی آبادان که قبلا تایید شده بود در نامه‌ای رد شد.
رئیس ستاد انتخابات خوزستان در خصوص احتمال رد یا تایید صلاحیت افراد دیگری در سطح استان توسط شورای نگهبان در روزهای آتی نیز اظهار داشت: بنا به اعلام شورای نگهبان تا آخرین روز امکان هر اتفاقی وجود دارد و شاید افراد دیگری از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شوند.


در ۱۲ ساعت گذشته/ایذه برای سومین بار لرزید
فارس:این شهرستان از اوایل صبح روز گذشته و شب گذشته برای سومین بار به صورت تقریبا شدید لرزید.
با توجه به اینکه این پدیده گا‌ها در سطح منطقه رخ می‌دهد و در ماه گذشته نیز یک لرزش بسیار شدید داشت اما امروز وضعیت به حالتی دیگر درآمد و لرزش برای چند مرحله در شبانه روز تکرار شد.
اولین لرزش ساعت 11 ظهر دیروز به وقوع پیوست که مرکز این پدیده 3. 3 ریشتری در شهر قلعه‌تل در 25 کیلومتری ایذه گزارش شد.
زمین‌لرزه 2.1 ریشتری بار دیگر عصر دیروز باعث تکان منطقه شد که دوباره مرکز آن شهر قلعه‌تل بود.
آخرین لرزش که از شدت بیشتری برخوردار بود بامداد امروز رخ داد، از این زمین‌لرزه 3.9 ریشتری که مرکز آن شهر دهدز در 45 کیلومتری شمال ایذه بود تاکنون گزارشاتی از خسارات احتمالی گزارش نشده است.
این قبیل لرزش‌ها در حالی رخ می‌دهد که در دهه 80 شهرستان ایذه در 24 ساعت نزدیک به 50 بار لرزید و این یک رکورد در ثبت لرزه‌ها به حساب می‌آید.


معاون فرماندار ماهشهر خبر داد: 2 کاندیدای مجلس در حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان انصراف دادند+اسامی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان؛ معاون فرماندار ماهشهر و جانشین ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان در گفتگوی کوتاه تلفنی با ناصر حکیمی خیرنگار ما اظهار داشت؛2  نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه از شرکت در رقابت های انتخاباتی انصراف دادند.

دکتر حاج سالم عبادی ادامه داد؛ آقایان محمد بزرگمهر و احسان گنجی به طور رسمی و با مراجعه به ستاد انتخابات انصراف خود را اعلام نمودند.

شایان ذکر است انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه هفتم اسفند امسال برگزار می شود.


استان فارس قهرمان وزنه برداری کشور شد
به گزارش ایرنا در این مسابقه ها که به مدت سه روز در سالن دانشگاه آزاد شوشتر جریان داشت تیم های خوزستان با 478 و اصفهان 466 امتیاز در مکان های دوم و سوم قرارگرفتند.
در روز پایانی این رقابت ها وزنه برداران وزن های 105 و به اضافه 105کیلوگرم به روی تخته رفتند که این نفرات اول تا سوم شدند.
105 کیلوگرم
علیرضا سلیمانی از گیلان با مجموع 403 کیلو گرم اول
رضا آقا زاده البرز ' ' 399 ' ' دوم
جواد نادری از خوزستان ' ' 393 ' ' سوم
در به اضافه 105 کیلوگرم
رامین ربیعی از چهارمحال و بختیاری با مجموع 404 کیلوگرم اول
رضا روحی از اردبیل ' ' 393 ' ' دوم
سید حمید میر فروغی از اصفهان ' ' 389 ' ' سوم
در پایان این مسابقه ها که رییس فدراسیون ، دبیر و مربیان تیم ملی وزنه برداری شرکت داشتند جوایز نفرات برتر وتیم ها به آنان اهدا شد.


سرمربی استقلال اهواز:شرمنده شکست مقابل نفت تهران هستیم
تیم فوتبال استقلال اهواز عصرجمعه درجریان دیدار با تیم فوتبال نفت تهران که در ورزشگاه تختی اهواز برگزارشد با یک گل مغلوب مهمان خود شد.
سیاوش بختیاری زاده که در پایان این مسابقه در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: ما تیم نفت را آنالیز کامل کرده بودیم بطوری که تمام راههای نفوذی آن را در جریان بازی بستیم.
وی اضافه کرد:این امر سبب شد تا حریف نتواند تا اواخر بازی دروازه تیم استقلال اهواز را باز کند اما یک اشتباه بازیکنان باعث شد تا دروازه ما در دقایق پایانی باز شود.
بختیاری زاده گفت : با این باخت چیزی از ارزش های بازیکنان ما کم نمی شود و من به این جوانان که هنوز پولی دریافت نکرده اند و با تمام وجود درمیدان بازی حضور دارند افتخار می کنم.
وی به جریان این دیدار نیز اشاره کرد و اظهارداشت:متاسفانه دراین بازی ما موقعی گل را دریافت کردیم که فرصت برای جبران آن کافی نبود ، امیدوارم در بازی های بعدی بهتر نتیجه بگیریم.
تیم فوتبال استقلال اهواز با این شکست کماکان با 9 امتیاز در مکان شانزدهم جدول باقی ماند.


 22 داوطلب انتخابات مجلس دهم در کهگیلویه و بویراحمد انصراف دادند
جلیل حسنی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع 22 کاندیدای انصراف داده در کهگیلویه و بویراحمد 11 نفر مربوط به حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، 9 نفر مربوط به حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا و دو نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه گچساران و باشت است.
وی بیان کرد: 108 کاندیدا در کهگیلویه و بویراحمد برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.
تعداد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی سه نفر و در مجلس خبرگان رهبری نیز یک نفر است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه هفتم اسفند امسال برگزار می شود.


مسمومیت زن و شوهر یاسوجی با گاز مونواکسیدکربن

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مسمومیت زن و شوهر یاسوجی با گاز مونواکسیدکربن خبرداد.

"جلال پوران فرد" افزود: ساعت 11 و 50 دقیقه امروز پنجشنبه، 29 بهمن ماه یک مورد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به مرکز پیام 115 اطلاع داده شد.

وی بیان کرد: بلافاصله یک دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه واقع در منطقه "بنسنجان" شهر یاسوج اعزام شد که یک نفر مرد 27 ساله در صحنه فوت کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: همسری وی که خانم 22 ساله بوده با سطح هوشیاری پایین به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شد.


هفته بیست و یکم لیگ پانزدهم/سه امتیاز ارزشمند شاگردان منصوریان مقابل استقلال اهواز
تیم فوتبال نفت تهران در هفته بیست و یکم لیگ برتر بعد از ظهر امروز در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف تیم فوتبال استقلال اهواز رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان منصوریان به پایان رسید.
تک گل تیم نفت تهران را در این دیدار محمد دانشگر در دقیقه 88 بازی به ثمر رساند. با این برد نفتی‌ها 32 امتیازی شدند و دوباره به جایگاه ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کردند.


با صدور بیانیه ای اعلام شد؛
پایان فعالیت های انتخاباتی محمود منطقیان
محمود منطقیان از رهبران اصلاحات در  کهگیلویه بزرگ با انتشار بیانیه حلالیت طلبی به فعالیت سیاسی خود در عرصه انتخابات مجلس پایان داد
در بخشی از پیام آمده است:
امیدوارم مردم فهیم و عزیز ما در این انتخابات و در این برهه از زمان،بدون در نظر گرفتن شرایط و معیارهای قومی و منطقه ای با رای خود کسی را برگزینند که در آینده برای توسعه و عمران منطقه و اشتغال زایی و دفاع از حقوق مردم قدمهای مفید و سازنده ای بردارند و کمک کنند تا مردم و به ویژه جوانان ما در آینده از زندگی بهتری بهره مند شوند و تن به روزمرگی ندهند.و همه ما باید این را بخوبی باور کنیم که بهره مندی از نعمتها و زندگی خوب حق طبیعی و خدادادی یکایک انسانهاست.
در پایان از همه مردم خوب و شریف شهرستان های بهمئی،چرام،کهگیلویه و لنده که مرا با محبتهای بی ریای خود نواختند سپاسگزاری نموده و حلالیت می طلبم ،و برای یکایک این عزیزان از خداوند بزرگ آرزوی تندرستی و موفقیت و سربلندی دارم.
والسلام
ارادتمند و کوچک شما
محمود منطقیان
۳۰/۱۱/۱۳۹۴


درخشش فوتسالیست خوزستانی در تاشکند
خوزستان‌ اسپورت -تیم ملی فوتسال کشورمان در چهاردهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا راهی فینال شد تا در صورت پیروزی در برابر میزبان این رقابت‌ها، بار دیگر قهرمانی این مسابقات را مال خود کند.
بازیکنان ملی‌پوش ایران در بازی برابر ویتنام گل کاشتند و این تیم شرق آسیا را با نتیجه پرگل 1-13 گل‌باران کردند تا با اقتدار هر‌چه‌تمام‌تر و با شایستگی، راهی دیدار پایانی این دوره از رقابت‌ها شوند.

فرهاد توکلی، بازیکن خوزستانی تیم ملی فوتسال ایران، یکی از عوامل اصلی این پیروزی پرگل بود و 4 گل زد تا نقش مهمی در کسب این پیروزی به‌یاد‌ماندنی داشته باشد. این بازیکن از سوی کمیته فنی مسابقات به عنوان بهترین بازیکن دیدار ایران و ویتنام انتخاب شد.
توکلی 27 ساله که در تیم فوتسال ملی‌حفاری خوزستان بازی‌ می‌کند، در بازی با عراق هم زننده یکی از گل‌های تیم ملی فوتسال کشورمان بود و بدین‌ترتیب، تعداد گل‌های خود در این تورنمنت معتبر آسیایی را به 5 گل رساند.
جواد اسفندیاری، دیگر بازیکن تیم‌ملی حفاری خوزستان، نیز یکی از 14 بازیکن حاضر در فهرست بازیکنان تیم‌ملی فوتسال است اما با توجه به پست وی که دروازه‌بانی است، این دروازه‌بان 27 ساله تاکنون فرصت حضور در زمین را پیدا نکرده و روی نیمکت حضور داشته است.


دکتر سید مصطفی تقوی فعالیت‌های انتخاباتی خود را متوقف کرد
دکتر سید مصطفی تقوی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تصمیم گرفتم فعالیت‌های انتخاباتی خود را متوقف سازم.
در بخشی از این بیانیه آمده است:
امیدوارم روزی فرا رسد که در جامعۀ ما “رای” از حالت کالایی تجاری و کم ارزش و قابل معامله، به نماد ایمان و شخصیت و بینش مسئولانۀ دینی و میهنی افراد ارتقاء پیدا کرده تا مشارکت در سرنوشت، مفهوم حقیقی خود را پیدا کند و با رأی مبتنی بر اندیشه و ترجیح مصالح ملی بر مطامع شخصی و گروهی، زمینۀ حضور و حاکمیت خرد و ساختن استانی آباد و ایرانی پیشرفته، فراهم گردد.


فرمانده سپاه ناحیه دهدشت:عاملان نامه جعلی منتسب به سپاه در کهگیلویه شناسایی شدند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه فتح، سرهنگ دوم پاسدار سعید برومندزاده گفت: روز گذشته نامه ای جعلی و بی اساس با مضمون دخالت سپاه در تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در فضای مجازی منتشر شد.
وی بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع این قضیه سریع پیگیری و عاملان آن در کم تر از 24 ساعت شناسایی و مورد پیگیرد قرار گرفتند.
برومندزاده افزود: جزییات بیشتر در مورد عاملان این نامه جعلی بزودی و پس از انجام مراحل قانونی به استحضار مردم شریف کهگیلویه بزرگ خواهد رسید.
فرمانده سپاه ناحیه دهدشت در ادامه بیان کرد: این نامه جعلی منتسب به سپاه آن قدر مبتدیانه و بی اساس طراحی شده است که ناً هر فردی در نگاه اول به دروغ بودن آن پی می برد.
برومندزاده گفت: در این سند کذب، مرجع صادر کننده نامه حفاظت اطلاعات سپاه درج شده که همه بسیجیان و مردم شهیدپرور ما می دانند که وظیفه حفاظت اطلاعات سپاه کاملا درون سازمانی بوده و هیچ وظیفه ای در قبال مسایل بیرون از سپاه ندارد.
این مسئول ارشد نظامی در شهرستان کهگیلویه افزود: در متن این نامه جعلی با درج نام یکی از کاندیداهای حوزه انتخابیه کهگیلویه، عنوان شده است که از تایید وی در مجلس خبرگان جلوگیری شود، این در حالی است که فرد مذکور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام نموده و نه مجلس خبرگان.
برومندزاده با بیان این که عاملان این نامه حتی فرق مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را تشخیص نداده اند گفت: در محل امضای نامه، نام فردی عنوان شده که این نام هیچ وجود خارجی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارد.
برومندزاده در ادامه اظهار کرد: این نامه دروغین به صورت دستی منتشر شده است این در حالی است این نوع نامه نگاری در سپاه غیرمعمول بوده و سال ها است که نامه نگاری ها به صورت رایانه ای انجام می شود.
برومند در پایان افزود: در بخش دیگری از این سند جعلی که به خیال افراد خاطی مراحل مختلف سازمانی را طی کرده نوشته شده است «ورود به دبیرخانه نیروی انتظامی» که این اقدام بیانگر عدم تشخیص بین نیروی انتظامی و سپاه توسط این افراد ساده لوح و خاطی است.


ادامه صدرنشینی پرسپولیس در لیگ برتر استان
خوزستان اسپورت- هفته بیست و دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال خوزستان با انجام سه مسابقه آغاز شد.
به گزارش خوزستان اسپورت، مسابقات لیگ برتر فوتبال خوزستان از عصر امروز وارد هفته بیست و دوم شد و با توقف استقلال رامهرمز در مقابل جنوب شیبان، راه قهرمانی تیم پرسپولیس شوش هموارتر از قبل شد.
پرسپولیس شوش در زمین ستاره طلایی ماهشهر به پیروزی رسید تا با توجه به توقف استقلال رامهرمز از این تیم فاصله بگیرد و از بیشترین شانس برای کسب قهرمانی برخوردار شود.
نتایج مسابقات امروز، برنامه مسابقات فردا و جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال خوزستان بدین ترتیب است:
 جنوب شیبان 0 - استقلال رامهرمز 0
پرسپولیس ویس 1 - پارسیان بندرامام 3
 ستاره طلایی ماهشهر 1 - پرسپولیس شوش 2


تخلفات تبلیغاتی از زبان معاون فرماندار اهواز/از جمع آوری برخی تبلیغات از سطح شهر تا منع فعالیت یک گروه هنری
ایسنا: علی مظفری معاون سیاسی فرماندار اهواز با اشاره به برخی تخلفات تبلیغاتی در اهواز اظهار کرد: در شهر اهواز شاهد برخی تخلفات تبلیغاتی بودیم که به نیروی انتظامی و عوامل اجرایی شهرداری ابلاغ و جمع آوری شد و هر چیز دیگری که در محل های غیر مجاز نصب شود، جمع آوری خواهد شد.
وی افزود: در خصوص تعامل با نامزدهای انتخابات جلسات هم اندیشی برگزاری و قوانین، مقررات و ضوابط به آن یادآوری شد که کاندیداها در چهارچوب قانون حرکت کنند.
معاون سیاسی فرمانداری اهواز در خصوص تخلف برخی نامزدها در راهپیمایی 22 بهمن گفت: این موضوع پیگیری شده و کتبا به کاندیدای مورد نظر و گروه هنری حامی آن تذکر داده شده است.
مظفری یادآورشد: این گروه هنری تا پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی در 7 اسفند حق فعالیت و برگزاری هیچ گونه برنامه ای را در اهواز ندارد.


 مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در یاسوج دو قربانی گرفت
ایرنا - جلال پوران فرد عصر پنجشتبه افزود: ساعت 11 و 50 دقیقه ظهر امروز یک مورد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به مرکز پیام 115 یاسوج اطلاع داده شد.
وی بیان کرد: یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 یاسوج به محل حادثه واقع در منطقه بنسنجان شهر یاسوج اعزام شد.
پوران فرد اظهار کرد: در این حادثه پدر خانواده با 27 سال سن در صحنه فوت کرد، همسر 22 ساله وی با سطح هوشیاری پایین به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد و نوزاد درون شکم مادر نیز جان باخت.
مادر این نوزاد هم اکنون در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج درحال مداواست.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه خبر داد/تولید مستند «شبح اسلحه» در سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد
ایرج کاظمی‌جو از تولید مستند «شبح اسلحه» در سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: این اثر فاخر مستند روایی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد سلیمی‌راد آغاز شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: مستند شبح اسلحه با بهره‌گیری از تحقیقات مفصل میدانی،کتابخانه و استفاده از نظرات تمامی کسانی که در خرید و فروش اسلحه فعالیت دارند تاریخ اختراع اسلحه و چگونگی ورود آن به ایران و نفوذ در بین عشایر استان را روایت می‌کند.
کاظمی‌جو افزود: در این مستند سعی شده است مردم جامعه با حوادث و آثار زیانبار استفاده از اسلحه به ویژه در مناطق روستایی و عشایری آشنا شوند.


بختیاری‌زاده: می‌خواهیم تیمی باشیم که همه هفته سی‌ام به احترام آن برخیزند
ایسنا:سیاوش بختیاری‌زاده در نشست خبری پیش از بازی با نفت تهران، اظهار کرد: هفته گذشته شاهد بودیم که نفت یک بازی بسیار خوب مقابل استقلال تهران انجام داد و به پیروزی رسید و البته جوانان تیم من هم طی دو سه هفته گذشته بازی‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند و تقریبا نتایج خوبی هم کسب کرده‌ایم و اتفاق خوبی هم که در این بین رخ داد، ابراز محبت مردم خوزستان نسبت به بازیکنان تیمم بود.
وی افزود: ما تا بازی سی‌ام امیدوار هستیم و نقش‌مان مانند دونده دوی ماراتن می‌ماند که در المپیک مقام آخر را دارد ولی تلاش خود را می‌کند. ما هم تلاش‌مان را می‌کنیم تا به خط پایان برسیم. ما می‌خواهیم آن تیمی باشیم که تمام لیگ و فوتبالیست‌های خوزستانی به آن احترام بگذارند و هفته سی‌ام بازی‌ها به پاس احترام از جای خود برخیزند.


فرماندار گچساران مطرح کردانصراف یکی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت
 فارس: عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اعلام خبر انصراف یکی از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت اظهار کرد: حمید پورحسن‌دیل از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران بوده که انصراف خود را با حضور در فرمانداری گچساران اعلام کرد.
وی افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی 10 نفر برای حوزه گچساران و باشت ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هشت نفر در مرحله نخست و دو نفر در مرحله دوم تأیید صلاحیت شدند.
فرماندار گچساران با بیان اینکه با انصراف حمید حسن‌پور‌دیل تعداد کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت به 9 نفر رسیده است.


یکی از کاندیداهای ‌حوزه انتخابیه آبادان در روز اول تبلیغات ‌رد‌ صلاحیت شد

به گزارش  فارس از آبادان، صبح امروز هم‌زمان با سراسر کشور فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان آغاز شد.
بر این اساس شهرستان آبادان با 33 نفر رقابت انتخاباتی خود را آغاز کرد، اما امروز طی نامه‌ای از این تعداد یک نفر کم شد.
صلاحیت «ناصر اقبالی» طی نامه‌ای از سوی شورای نگهبان رد شد و وی از ادامه رقابت باز ماند.


سه کاندیدای دیگر استان خوزستان تائید صلاحیت شدند+اسامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان،فرج الله خبیر جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدایت الله خادمی از حوز انتخابیه ایذه، ناصر بورد از شوشتر و محمد جاسمی از اهواز از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شدند.
وی افزود:همچنین روزگذشته صلاحیت یک کاندیدای انتخاباتی آبادان که قبلا از سوی شورای نگهبان تائید شده بود، رد شد.
خبیر ادامه داد:عبدالرضا حسینی فرد نامزد تائید صلاحیت شده اهواز، روز گذشته انصراف داد.
رئیس ستاد انتخابات خوزستان تصریح کرد:ممکن است افراد دیگری از سوی شوریا نگهبان طی روزهای آینده تائید صلاحیت شوند.
به گزارش ایرنا برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان ۶۲۳ کاندیدا ثبت نام کردند که در نهایت ۳۶۴ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت و ۲۳۷ رد صلاحیت شدند.
خوزستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و ۱۴ حوزه اصلی و ۱۳ حوزه فرعی دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به صورت همزمان در هفتم اسفند برگزار می شود. 


تیم ملی وزنه برداری جوانان در اهواز اردو می زند
محمدرضا کاظمی نژاد مدیر تیم های ملی وزنه برداری ایران روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:این تمرینات از روز شنبه یکم اسفندماه شروع و تا 16 اسفندماه زیر نظر مربیان تیم ملی ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد:تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان که سال آینده برگزار می شود آماده می کند.


سناتور قدرتمندانه به صحنه انتخابات برگشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان،فتاح محمدی روز جمعه افزود: موافقت با جابه جایی این نامزد امروز به ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد اعلام شده است.


وی گفت: در حوزه کهگیلویه،بهمئی ،چرام و لنده 30کاندیدا باهم رقابت دارند.
محمدی گفت: در حوزه گچساران وباشت 9 نفر و در حوزه بویراحمد و دنا 29 باهم رقابت دارند.
کهگیلویه وبویراحمد با 495هزار نفرجمعیت واجد شرایط رای دارای سه نماینده در مجلس ورای اسلامی است.
سید محمد موحد دارای چهار دوره سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است. 


نفرات برتر 94کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور مشخص شدند
رقابت های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور یادواره شهدای مدافع حرم سرداران شهید هادی کجباف ،حمید مختاربند و سیدحمید تقوی که در شوشتر جریان دارد پنجشنبه شب پیگیری شد ونفرات برتر 94 کیلو گرم مشخص شدند.
در 94 کیلوگرم این مسابقات نفرات اول تا سوم شناخته شدند.
محمد زارعی از فارس با مجموع 383 کیلو گرم اول شد.
محمدرضا وادی از اصفهان با مجموع 375 کیلوگرم به مقام دوم رسید.
و امین زارعی از تهران با مجموع 373 کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
این مسابقات که با شرکت وزنه برداران 26 استان از روز چهارشنبه در سالن دانشگاه آزاد شوشتر آغاز شده است جمعه شب به پایان می رسد.


لیست کاندیدای ائتلاف بزرگ اصولگرایان در 8 حوزه انتخابیه خوزستان

حوزه انتخابیه اهواز: سیدشکرخدا موسوی و ناصر سودانی

حوزه انتخابیه آبادان: غلامرضا شرفی و سید محمد مولوی

حوزه انتخابیه ایذه و باغ‌ملک: سیدهادی طباطبایی

حوزه انتخابیه دشت آزادگان: قاسم ساعدی

حوزه انتخابیه شوش: سید راضی نوری

حوزه انتخابیه بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی: حبیب آقاجری

حوزه مسجد سلیمان: ورناصری

حوزه شادگان: حجت الاسلام مجید ناصری نژاد


معاون استاندار خوزستان:سایت‌های دولتی حق تبلیغ برای کاندیداها را ندارند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان افزود:عدم رعایت قانون توسط  مسئولان ستادهای انتخاباتی جرم تلقی شده و از سه تا 30 روز زندانی دارد.
وی بیان کرد: سایت‌های دولتی حق تبلیغ برای کاندیداها را ندارند و هر کاندیدا می تواند با مجوزی که از سوی اداره کل ارشاد استان خوزستان دریافت کرده‌اند در فضای مجازی و با انتشار کد دریافتی به تبلیغ بپردازد.
خبیر با اشاره به جرائم و تخلفات مربوط  روز اخذ رای گفت: خرید و فروش رای، رای گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد، توصیه به نوشتن نام کاندیدای معینی، رای دادن با شناسنامه فرد دیگری، کم و زیاد کردن آرا و تعرفه‌ها، تخلف در رای گیری و شمارش آرا، باز کردن و شکستن قفل درب صندوق‌ها بدون مجوز قانونی، ایجاد رعب و و حشت برای رای دهندگان با اسلحه و بدون اسلحه، انجام عملی که باعث مخدوش شدن رای  مردم شود و عدم مهر زدن شناسنامه از جمله تخلفاتی هستند که در صورت مشاهده  تخلف فرد متخلف به قوه قضائیه معرفی می‌شود.


تعیین کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در شادگان

شورای ائتلاف اصولگرایان در استان خوزستان نامزد مورد حمایت این ائتلاف در حوزه انتخابیه شادگان را تعیین و معرفی کرد.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد به عنوان کاندیدای اصولگرایان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
پیش از این کاندیداهای مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان در 7حوزه انتخابیه از 14حوزه خوزستان اعلام شده بود.
ناصری نژاد پیش از این دو دوره نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بوده است.


اسامی داوطلبان انتخابات مجلس دهم در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: اسامی کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه، 28 بهمن ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.
فتاح محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مجموع 108داوطلب در استان،73 نفر تاکنون تأیید صلاحیت شده‌اند.
وی بیان کرد: 40 نفر در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، 23 نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا و 10 نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت تأیید صلاحیت شدند.
اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس ترتیب حروف الفبا به شرح ذیل است:
حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا:خدارحم اخشیک، فرشید ارجمند، مسلم افروز، سیدشکراله  امامی، عبدالنبی انصاری، محمد  بهرامی سیف آباد، کرم  جانی پور، فیض اله جوزاریان، علی حیدری اصل، عبدالخالق  خرسندیان، فاطمه رستمیان تل زالی، محمد روشن رو، مهدی روشنفکر، غلام محمد زارعی، رحیم سبحان زاده، محمد  کرمی، عنایت محمدپور، سیدمحسن محمودی نیکو، سیدعلی مصطفوی، محمدرضا  نیک بخت، زینب هاشمی، ستار هدایتخواه و رهام  یزدان پناه
حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده:علی آرام،   صالح آذرخش، مصطفی ارژنگ، خیراله انصاری، سیدمسعود اژدری،  مصطفی  بهره بر،   رحمان  ترحم مند، حاجتی  ترحم پور، سیدمصطفی  تقوی مقدم،  سیدعلی  جمال نژاد، امین  جمالی نسب، محمد جهانبخش، منوچهر جوانمردی،  محمود حمیدی بلدان،  سیدنعمت اله  خادمی،  اسلام  خسروی مقدم،  سیدمسعود  دانشی،  علی  دردانه،  علی  دلاور،  عبداله رئیسی سرآسیاب،  علی رضا سجادی،   سیدلطف اله  سپهر، علی محمد  شفاعت نیا،  رضا ضرغامی،  جمشید عزیزی،  علی علی زاده آرند،  فریدون  فاطمی زاده،  کریم  قاسمی،  علی  کامرانی مقدم،  سید خداداد  کشاورز،  غلامعباس مردانی،  یاسر مستوفی زاده،  سیدمجتبی مشیری فرد،  محسن معماری،  فرزاد نجات نیا،  سیاوش نریمان،  عدل هاشمی پور،  سید مهدی وفائی مقدم،  منوچهر چک نژادیان و با انتقال حجت الاسلام سیدمحمد موحد از تهران به حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده موافقت نشد.
حوزه انتخابیه گچساران و باشت:سیدمصیب  افتخاری، غلامرضا تاج گردون، کرم  خلیلی، سیدسلمان  ستایش، محمدباقر  شریفی، اسماعیل  صادقی، بهادر مرودشتی، سیدیوسف  پنجه بند، حمید  پورحسن دیل ( انصراف داده است) و علی  پولادی وندا
به گزارش ایسنا، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سه حوزه انتخابیه "بویراحمد و دنا"، "گچساران و باشت" و "کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده" است و در مجموع سه نماینده به مجلس راه می یابند. این استان دارای یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان روز هفتم اسفند امسال برگزار می شود. 


مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد در گفت‌وگو با تسنیم:پروژه آبرسانی به شهرستان بهمئی ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
علی لطفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: مطالعه پروژه ساماندهی رودخانه باشت، با هدف کنترل سیلاب و جلوگیری از تخریب و آسیب به شهر باشت و اراضی حاشیه آن و همچنین احیاء 50 هکتار زمین کشاورزی، از سال 86 شروع شده که تا سال 90 فاز 1و2و3 به طول حدود 3 کیلومتر انجام شد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه فاز 4 آن به طول حدود 6.5 کیلومتر از ابتدای تیرماه 1393 شروع شده است، گفت: این فاز تاکنون75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: در مجموع، هزینه‌های انجام گرفته تاکنون، قریب به 45 میلیارد ریال بوده که جهت تکمیل آن به بیش از 60 میلیارد ریال دیگر  اعتبار نیاز است.
لطفی با بیان اینکه که فاز اول زیباسازی در سطح بالغ بر ده هکتار در دهه مبارک فجر امسال به  بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: فاز 2 ساماندهی رودخانه دیل، از ابتدای سال 1393 شروع شد که مسیری حدود 700 متر را شامل می‌شود و اجرای آن در دو سامانه انتقال سیلاب، یکی به طول حدود 300 متر و دیگری به طول حدود 1200 متر به صورت کانال هدایت آب به ابعاد متغیر 1.4 تا 3 متر و ارتفاع 1.5 متر بوده که قریب به 8500 میلیون ریال هزینه شده و در هفته دولت به بهره برداری رسید.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه طرح آبرسانی به لیکک به منظور تأمین آب شرب شهر لیکک و بیش از 120 روستای محدوده شهرستان بهمئی با جمعیت بیش از 75 هزار نفر و با انتقال سالیانه 8.5 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر به مخازن 1500 متر مکعبی صورت می‌گیرد، ابراز کرد: عملیات اجرایی این طرح، در سال 91 شروع شده و حدود 24 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود:  تا پایان سال 93 مبلغ 120 میلیارد ریال برای آن هزینه شده که اعتبار مصوب امسال نیز 155 میلیارد ریال بوده است.
لطفی با اشاره به هزینه بالای این طرح که حدود 1000 میلیارد ریال است، عنوان کرد: فرایند تأمین مالی طرح از طریق فاینانس داخلی، در دست اقدام بوده که تأمین لوله‌های مورد نیاز این طرح، به طول 42 کیلومتر و با اعتباری حدود 250 میلیارد ریال در اولویت است که با بهره‌برداری از این پروژه مهم، مردم شهرستان بهمئی از نعمت آب سالم و تصفیه شده سد کوثر بهره‌مند می‌شود.


کنار رفتن "ستایش" به نفع تاجگردون+عکس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان،سید سلمان ستایش در گفت‌وگو با کبنانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: بنده به نفع غلام‌رضا تاجگردون کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس گچساران و باشت کنار می‌روم.
خبرهای تکمیلی متعاقباً منتشر می‌شود.


آیت‌الله سید شرف الدین‌ ملک حسینی:کاندیدها و طرفدارانشان از تنش دوری کنند/همه اخلاق رارعایت کنیم!

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان از دهدشت،نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد گفت: رقابت صحیح زمینه انتخابات سالم را فراهم میکند.

آیت‌الله سید شرف الدین‌ ملک حسینی در نطق انتخاباتی خود در جمع پرشور مردم دهدشت حضور مردم در انتخابات را تحقق بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: حضور مردم در انتخابات دفاع از نظام و انقلاب و دخالت در سرنوشت خود می‌باشد.


وی مجلس خبرگان را بلندترین جایگاه در قانون اساسی بعد از جایگاه ولایت فقیه دانست و بیان کرد: مردم با حضور خود در صحنه انتخابات باید پاک‌ترین فقیه را برای سرپرستی جامعه خود برگزینند.
نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد خواستار گزینش فردی اصلح با شاخصه‌های مقام معظم رهبری از مردم در انتخابات آتی شد و تصریح کرد: این شاخصه‌ها می تواند به ما نشان دهد چه کسانی وارد مجلس شوند تا جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.
ایت الله ملک حسینی خواستار برگزاری انتخاباتی سالم بر رقابت صحیح و اخلاق به دور از هرگونه توهین و تحقیر شد و اظهار کرد: مبادا کاندیدا یا طرفداران کاندیدا دیگر کاندیدها را تحقیر کنند، همه با هم در راستای شعار مقام معظم و رهبری نشان دهیم با هم بودن یک اتفاق نیست بلکه یک آموزش دینی است.
وی فشارها و انواع مشکلات اقتصادی اجتماعی در جامعه را دوری از نظام اسلامی و ولایت فقیه عنوان خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از این مشکلات فرمان نهادن بر منویات مقام معظم رهبری و ولایت فقیه است.
ایشان درپایان ازحضورگسترده مردم دهدشت دراین مراسم تشکروقدردانی نمود. 


فرمانده نیروی انتظامی بندر ماهشهر خبر داد:شناسایی و دستگیری 7 سارق حرفه ای در شهرستان بندرماهشهر
به گزارش جلال کاووسی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان،فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندرماهشهر در گفتگو با خبرنگار عصرجهان، از شناسایی و دستگیری 7 سارق حرفه ای در شهرستان خبر داد.
سرهنگ زبیدی افزود: در قالب طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز، با اقدامات گشت زنیهای محسوس و نامحسوس و همچنین کسب اخبار مردمی، پلیس آگاهی نیروی انتظامی با هماهنگی مقامات قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه، سارقان را در مخفیگاهاشان دستگیر کرده که پس از بررسی و بازجویی های تخصصی، این سارقان به 21 فقره سرقت شامل: موتورسیکلت- اموال دولتی – مغازه و سیم برق اعتراف کردند.
زبیدی خاطرنشان کرد، متهمان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.
گفتنی است، شهروندان بندرماهشهر طی تماس های متعددی باخبرنگار عصر جهان، خواهان برخورد قانونی با سارقان در  شهرستان شده و از عملکرد نیروی انتظامی شهرستان بندرماهشهر، در راستای مبارزه مقتدرانه و پیگیری مداوم این حافظان نظم و امنیت جامعه در برقراری نظم و امنیت عمومی و همچنین قاچاق کالا تقدیر و تشکر نمودند و خواهان تداوم اینگونه اقدامات دلسوزانه و قانونی جانبازان و فداکاری های عزیزانشان در نیروی انتظامی شهرستان شدند.
شهرستان بندرماهشهر، در جنوب استان خوزستان  واقع و از اهواز مرکز استان 90 کیلومتر فاصله دارد و این شهرستان از قطب های مهم صنعتی بویزه صنایع عظیم نفت-گاز–پتروشیمی کشور بوده و سهم عمده ای در درآمد کشور داراست.


انصراف بانوی اصلاح طلب حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا
خانم زینب هاشمی بانوی اصلاحطلب  و نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ،دقایقی پیش انصراف خود را به فرمانداری بویراحمد اعلام کرد.
وی دارای مدرک کارشناسی ارشد جغرافیای شهرسازی،مدیرکل اسبق امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه وبویراحمد ،رئیس گروه پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و عضو حزب نواندیش زنان مسلمان، نامزد کاندیدای مجلس دهم بود.


در مرحله اول تایید صلاحیتها، عدم احراز صلاحیت زینب هاشمی از طرف شورای نگهبان اعلام شده بود که پس از بررسی مجدد صلاحیت وی تایید شد.
با انصراف این نامزد انتخابات، تعداد نامزدهای انتخابات دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ی انتخابیه بویراحمد ودنا به ۲۱ نفر رسید.


مسابقات وزنه برداری بزرگسالان کشور در شوشتر آغاز شد
این رقابت ها با عنوان یادواره شهدای مدافع حرم (سرداران شهید هادی کجباف، حمید مختاربند و سید حمید تقوی) است که تا روز جمعه در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر ادامه خواهد داشت.
در نخستین روز این رقابت ها، وزنه برداران 56 کیلوگرم به روی تخته رفتند که این نفرات اول تا سوم شدند:
حسن گل پرور از همدان با مجموع 240 کیلو گرم اول
حافظ قشقایی ازکرمانشاه ' ' 237 ' ' دوم
محمد حدا دادی از اصفهان ' ' 219 ' ' سوم
این مسابقات با شرکت وزنه برداران 26 استان کشور در حال پیگیری است.
شوشتر در شمال خوزستان واقع است.


رقابت های کشتی فرنگی آسیا/یک طلا و یک برنز بر گردن کشتی گیران فرنگی کار ایذه ای
به گزارش فیروز بیگلری خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان از ایذه، در ادامه رقابت های کشتی فرنگی آسیا با درخشش کشتی گیران فرنگی کار ایذه ای همراه شد.
در این رقابت ها که در بانکوک تایلند در جریان است رامین طاهری نابغه کشتی فرنگی ایران ابتدا با غلبه یویامی تا از ژاپن ،دل محمداف از قزاقستان و دن هیو از ویتنام به دیدار پایانی راه یافت که در پایان موفق شد با غلبه بر آیشان از چین به مدال طلای آسیا دست یابد.
همچنین پیام بویری دیگر کشتی گیر نامدار ایذه ای حاضر در این رقابت ها در وزن 75 مدال برنز را برگردن آویخت .
طاهری و بویری سابقه کسب چندین مدال طلا ،نقره و برنز آسیایی را در پرونده خود دارند.


بیانیه سیدمحمد موحد خطاب به هواداران خود/
با استعانت از باریتعالی و با پیگیریهای انجام شده به احتمال بسیار زیاد موفقیت نصیب ما خواهد شد.

درپی اعلام نام سیدمحمد موحد بعنوان نامزد تایید صلاحیت شده درحوزه انتخابیه تهران وعدم موافقت با انتقال ایشان به حوزه انتخابیه کهگیلویه، دقایقی پیش بیانیه ای صادر که در آن آمده است:
به نام خدا
به اطلاع مردم خونگرم، صادق، قدرشناس و صبور شهرستان های کهگیلویه، لنده چرام و بهمئی میرساند که در جریان انتقال حوزه انتخابیه اینجانب از تهران به حوزه مذکور از سوی شورای محترم نگهبان اشکالات مختصری پیش آمده که در این مورد نکات زیر را خدمت مخاطبان عزیز عرض مینمایم.
1-در هر صورت بنده به عنوان شهروند نظام مقدس جمهوری اسلامی تابع نظرات شرعی و قانونی شورای محترم نگهبان خواهم بود.


2-به سمع و نظر همه عزیزان میرساند که با تمام قدرت و پتانسیل لازم جهت احقاق حق خود و شما سروران از هیچ اقدامی فروگذار نخواهم کرد و با استعانت از باریتعالی و با پیگیریهای انجام شده به احتمال بسیار زیاد موفقیت نصیب ما خواهد شد.
3-از اقشار و صنوف مختلف مردمی که نسبت به بنده دارای الطاف و محبت های بی شائبه هستند ملتمسانه استدعا می کنم که متانت و آرامش خود را حفظ کرده و از هرگونه اقدام و حرکتی که خدای ناخواسته باعث بی نظمی و بر هم خوردن اوضاع عمومی شود به شدت پرهیز نمایید تا مبادا باعث سواستفاده گروهها و کسانی شود که میخواهند از آب گل آلود ماهی گرفته و شرایط را به سمت فضای ناامنی و بحرانی ببرند.
4-ضمنا هر پیام دیگری که به نام بنده منتشر شود فاقد اعتبار و بدون هماهنگی با بنده بوده است.
محمد موحد
کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی


درپی سوزاندن چهار مزرعه؛ پرونده قضایی نیشکر بازهم به جریان افتاد
سیروس کریمی چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: تصاویر ماهواره ای و بازدیدهای میدانی طی امروز و دیروز نشان داده که واحدهای کشت و صنعت نیشکر دهخدا، میرزاکوچک خان، امیرکبیر و فارابی باز هم مزارع خود را برای برداشت محصول آتش زده اند.
وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست در سال های گذشته در چند نوبت نسبت به اعلام هشدار، اخطاریه و اعلام مهلت قانونی برای رفع آلودگی و استفاده از فناوری های مدرن برای جلوگیری از آتش زدن مزارع و کاه و کلش حاصل از عملیات برداشت اقدام کرده است.
کریمی اضافه کرد: به دلیل بی توجهی و تمکین نکردن مسئولان شرکت های هفت گانه کشت و صنعت نیشکر، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تصمیم گرفته است که پرونده های مفتوحه در دادگاه را پیگیری و اقدام قانونی- حقوقی را برای جلوگیری از استمرار آلودگی و آتش زدن مزارع انجام دهد.
وی تصریح کرد: طرح دعوی قضایی برای تعطیلی واحدهای متخلف در دستور کار اداره کل محیط زیست خوزستان است.
این مقام مسئول با بیان اینکه خاکستر ناشی از سوزاندن این مزارع بیشتر مناطق اهواز را آلوده کرده است اظهار کرد: مردم، مسئولان و نمایندگان مجلس در تماس های مکرر با اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و سازمان حفاظت محیط زیست نارضایتی خود را نسبت به سوزاندن مزارع نیشکر اعلام کرده و خواستار تسریع در اقدام قانونی از سوی اداره محیط زیست استان شده اند.
کریمی همچنین گفت: آتش زدن مزارع نیشکر برای برداشت محصول در حالی اتفاق می افتد که تکنولوژی و فناوری لازم برای برداشت سبز نیشکر در دنیا وجود دارد و به طور مثال استرالیا 90 درصد محصول خود را به صورت سبز استحصال کرده و بدون سوزاندن محصول خود را برداشت می کند و کاه و کلش را نیز برای تقویت مزارع و یا تامین سوخت استفاده می کند.
بر اساس این گزارش، مزارع نیشکر در فصل برداشت (مهر تا اردیبهشت) به آتش کشیده می شود. در ماه های اخیر تقریبا هر هفته بخشی از این مزارع سوزانده شده است که خاکستر ناشی از سوزاندن مزارع به وسیله باد در شهرها و روستاهای اطراف این مزارع منتشر و هوا را آلوده می کند.
خاکستر نیشکر از دیروز بیشتر محله های اهواز را پر کرده است.
طرح توسعه نیشکر در قالب هفت واحد کشت و صنعت با وسعت بیش از 80 هزار هکتار از سال 69 در خوزستان به اجرا درآمده است.
کارشناسان و مسئولان محیط زیست بارها نسبت به مشکلات زیست محیطی این شرکت از جمله، تخلیه پساب و شور کردن رودخانه کارون، تالاب ها و اراضی خوزستان همچنین آتش زدن مزارع نیشکر انتقاد کرده اند.
آتش زدن مزارع علاوه بر اینکه هوا را با انتشار گاز مونواکسیدکربن آلوده می کند، تشدید پدیده گازهای گلخانه ای، انهدام بافت خاک، کاهش رطوبت خاک و در نتیجه افت محصول، از بین رفتن موجودات زنده محیط ، فرسایش شدید خاک، کاهش حاصلخیزی زمین و کاهش تحمل گیاهان زراعی در برابر آفات، بیماری ها و خشکی، همچنین از بین رفتن زیستگاه های پرندگان را نیز به دنبال دارد.


4خوزستانی به اردوی تیم ملی کشتی دعوت شدند
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان این اردو از یکم تا سیزدهم اسفندماه در خانه کشتی شماره یک تهران برگزار می شود.
احسان حاجی نجف افزود : در وزن 59 کیلوگرم مهرداد مردانی و سامان عبدولی، در وزن 66 کیلوگرم مهدی زیدوند، در وزن 71 کیلوگرم عظیم گرمسیری، در وزن 75 کیلوگرم سعید عبدولی، پیام بویری و رسول گرمسیری، در وزن 80 کیلوگرم رامین طاهری، در وزن 85 کیلوگرم حبیب الله اخلاقی، مجتبی کریم فر و محمد رسولی، در وزن 98 کیلوگرم سیدمصطفی صالحی زاده و در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی به عنوان کشتی گیر به این اردو فراخوانده شدند.
ایرج اسفندیاری فر نیز به عنوان مربی در این اردو شرکت می کند.


انتخابات کهگیلویه بدون «موحد» است؟
کبنانیوز نوشت: هر چند هنوز منابع رسمی مخالفت با تغییر حوزه انتخابیه سید «محمد موحد»، اعم از فرمانداری کهگیلویه و همچنین دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بودن یا نبودن «سید محمد موحد» در رقابت‌های انتخابات مجلس دهم کهگیلویه اظهار نظر رسمی نکرده‌اند ولی برخی منابع و سایت‌های خبری نوشته‌اند، موحد در انتخابات کهگیلویه حضور نخواهد داشت.
بنابر این گزارش، «موحد» توسط شورای نگهبان برای انتخابات دهم تائید صلاحیت شده است، اما این تائید صلاحیت مربوط به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر بوده و نماینده پنج دوره مجلس بعد از تغییر حوزه انتخابیه خود، پرونده او بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت که به نظر می‌رسد و به گفته برخی منابع با تغییر حوزه انتخابیه وی مخالفت شده است.
برخی نزدیکان به موحد این موضوع را شایعه می‌دانند. آیا رقابت در انتخابات دهم کهگیلویه بدون «موحد» است؟
به گزارش کبنا، سید «محمد موحد» امروز با مردم چرام دیدار و گفت‌وگو کرد.
در همین رابطه سید عباس هاشمی از نزدیکان موحد به خبرنگار «بویر نیوز» گفت: پس از اعلام درخواست تغییر حوزه انتخابیه موحد از تهران به کهگیلویه بزرگ و در نهایت لیستی که امروز به وزارت کشور داده شده نام موحد در لیست تهران وجود دارد نه کهگیلویه و الان آقای موحد کد انتخاباتی برای استان تهران دارد و ظاهرا به معنی عدم موافقت با انتقال به کهگیلویه بوده است
وی تاکید کرد: موحد ردصلاحیت نشده است و می تواند در حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شود.
عباس هاشمی به خبرنگار ما گفت:به همراه اج آقا موحد برای پیگیری موضوع در راه تهران هستیم.
هاشی گفت در تلاشیم تا مشکل بوجود آمده را رفع کنیم و با تمام قوا به صحنه انتخابات کهگیلویه برگردیم و در صورتی که به هر دلیل شورای محترم نگهیان با انتقال به کهگیلویه موافقت نکند ما و همه هوادارن خود را ملزم به تبعیت از نظر شورای محترم نگهبان می دانیم.


پنج کشته و چهار زخمی در سانحه تصادف در شوش خوزستان
ایرنا - حادثه تصادف بین تراکتور ، کامیون و یکدستگاه سواری پراید در جاده سراسری شوش -  این حادثه ساعت 22:45 دقیقه سه شنبه شب در ورودی شهر شوش در شمال استان خوزستان اتفاق افتاده است.
رییس فوریت های پزشکی 115 شهرستان شوش به خبرنگار ایرنا گفت:در این تصادف پنج تن در دم کشته شده و چهار نفر دیگر مصدوم شده اند.
رضا معمارزاده افزود:مصدومان این حادثه توسط اورژانس 115 به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شده اند.

از چگونگی وقوع این حادثه اطلاع دقیقی دریافت نشده است.


افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا دردهدشت!
نمایشگاه عرضه مستقیم کالا که درسالیان گذشته و جهت خرید نوروزی مردم  دایرمیگردد باحضورفرماندارکهگیلویه وبامشارکت 150عرضه کننده کالاازسراسرکشور درشهردهدشت افتتاح گردید.
عین الله اخوان رییس اتاق اصناف کهگیلویه درایین افتتاح این نمایشگاه گفت کالاهای متنوع ازسراسرکشور وباتخفیف 10تا15درصد دردید عموم قرار گرفته است.
وی گفت این نمایشگاه همه روزه ازساعت 8صبح لعایت20فعالیت میکند.اختتامیه این نمایشگاه  روز ششم اسفندماه میباشد.


رئیس فوریت‌های پزشکی شوش:تصادف در محور اندیمشکـ-اهواز ۷ کشته بر جای گذاشت.
پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان
رئیس فوریت‌های پزشکی شوش گفت: در حادثه شب گذشته در محور اندیمشک ـ اهواز برخورد کامیون با پرایدی که 9 سرنشین به همراه داشت، هفت نفر کشته شدند.
 با اشاره به تصادف دیشب در ورودی شوش اظهار کرد: شامگاه گذشته در محور اندیمشک به اهواز و در ورودی شوش، برخورد سه خودروی پراید، کامیون و تراکتور با یکدیگر متأسفانه منجر به وقوع سانحه خونین در این محور شد.
وی ادامه داد: در این تصادف که ساعت 22 و چهل و پنج دقیقه شامگاه سه‌شنبه اتفاق افتاد، پنج سرنشین خودروی پراید در دم جان باخته و چهار نفر دیگر به بیمارستان انتقال داده شدند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شوش با بیان اینکه اغلب کشته شده‌ها کودک بودند یادآور شد: با اعلام خبر، سه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و با وجود تلاش بسیار نیروهای امداد، به علت شدت تصادف و جراحات وارد شده به سرنشینان سه نفر از حادثه‌دیدگان را به بیمارستان گلستان اهواز اعزام کردیم.
معمارزاده به تلاش زیاد نیروهای امداد برای نجات حادثه‌دیدگان اشاره کرد و گفت: دو نفر از این حادثه‌دیدگان به دلیل شدت جراحات وارده ساعاتی پیش در بیمارستان گلستان اهواز جان باختند.
وجود دوربرگردان حادثه‌خیز در مسیر شهرک دانش به شوش، در کنار جاده اصلی بارها صدای مسئولان و مردم را بلند کرده است.
باند کندرو در مسیر حدود یک کیلومتر از ورودی شوش تا شهرک دانش می‌تواند نقش زیادی در کاهش بار ترافیک و حوادث و دسترسی بی‌خطر شهروندان به راه‌های ارتباطی شود.


معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد/اهدای عضو جانباز 52 ساله بویراحمدی به بیماران نیازمند
پرویز یزدان‌پناه از اهدای عضو جانباز جنگ تحمیلی خبر داد و اظهار کرد: در بیست و پنجمین اهدای عضو در سال 94 کبد و کلیه‌های نصرالله رضوی جانباز 52 ساله به بیماران نیازمند اهدا شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: مرحوم نصرالله رضوی 52 ساله از اهالی روستای حسین‌آباد دشت‌روم شهرستان بویراحمد که براثر خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شد که اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی اضافه کرد: با پیشنهاد مسئول پیوند اعضای دانشگاه و پس از رضایت خانواده مرحوم، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و اعضای بدن وی را برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال دادند.
یزدان‌پناه افزود: این جانباز سرافراز نه تنها در دوران هشت سال دفاع مقدس از خود ایثارگری نشان داد، بلکه پس از مرگ نیز با اهدای اعضای خود ایثارگری و جانبازی را تداوم بخشید.


لیگ یک فوتبال جوانان  خوزستان/پولاد اکسین ایذه با هتریک رامین داوودی به صدر جدول تکیه زد.
به گزارش فیروز بیگلری خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان از ایذه، هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ یک جوانان خوزستان با پیروزی پرگل پولاد اکسین ایذه در مقابل جم رامهرمز به پایان رسید. در این بازی که در ورزشگاه تختی رامهرمز برگزار شد قرمزپوشان پولاد اکسین ایذه موفق شدند با نتیجه پرگل 5 بر 0 بر میزبان خود جم رامهرمز غلبه کنند برای نماینده فوتبال ایذه در لیگ یک جوانان خوزستان در این دیدار رامین داوودی (3گل) سعید کوراوند و عارف غلامپور هر کدام یک گل ،گلزنی کردند.
پولاد اکسین ایذه با کسب 6 امتیاز تا پایان هفته سوم در صدر جدول قرار گرفت.
رامین داوودی که این روزها درخشش خوبی در لیگ یک جوانان خوزستان دارد نوید یک مهاجم گلزن را برای فوتبال خوزستان می دهد .سلام بر دوستان ,,,,


بیانیه شورای جوانان اصلاح طلب شهرستان بهمئی

تبریک به اصلاحات ,,,, تبریک به دکتر کامرانی  ,,,,
26 بهمن روز وحدت اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ مبارک ,,,,
درودبربزرگان اصلاحات کهگیلویه بزرگ استاد منطقیان و دکتر لاهوتی و مهندس رستاد,,,,,,
درود بر عارف مسلکان کهگیلویه بزرگ دکتر اژدری و جناب خسروی,,,,,
از روز اول که جرقه حرکت اصلاح طلبی را باهم زدیم با هم قول و قراری گذاشتیم که کمک کننده به اجماع اصلاح طلبان در کهگیلویه بزرگ باشیم و هر شخصی خروجی مجمع اصلاح طلبان شد همچو سربازی در جبهه اصلاحات بدون پرسیدن از نام و نشانش " بدون پرسیدن از ایل و تبارش همراه و همیارش باشیم ,,,,,
حالا که اقبال عمومی اعضای مجمع بر جوانی تحصیلکرده " شجاع " راسخ در خط مشی سیاسی و باتجربه در خلق و خوی اجتماعی معطوف شده است زمان اثبات عیار اصلاح طلبی ما فرارسیده است  و قطعا با نام اصلاحات و بایاد اصلاح طلبان  ی که به ناحق بیرون گذاشته شده اند " بپا خواهیم خواست و کرسی نمایندگی کهگیلویه بزرگ را به صاحبان اصلی آن که همانا جمعیت حداکثری اصلاح طلبان در کهگیلویه " بهمئی" چرام و لنده  میباشد'''با همیت " ایثار " گذشت " همدلی و  همیاری یکدیگر باز خواهیم گرداند,,,,,
پس دست در دست هم با حمایت از دکتر کامرانی مقدم ثابت خواهیم کرد که اصلاح طلبان همچنان زنده اند و ایستاده اند بر فکر و آرمان خویش " استوارتر از دیروز و تا همیشه ,,,,,,,
شورای جوانان اصلاح طلب شهرستان بهمئی 


گرفتن عکس سلفی توسط دختر جوان در اهواز ماموران آتش نشانی را به زحمت انداخت
مقصود حق شناس چهارشنبه در گفت و گو با یرنا بیان کرد: یک دختر 22 ساله امروز چهارشنبه در ساعت 10:30 دقیقه برای گرفتن عکس سلفی از نرده های پل گذشت و در موقعیت خطرناکی خود را قرار داد.
وی گفت: مردم که با دیدن این صحنه تصور کردند دختر قصد خود کشی دارد با سازمان آتش نشانی اهواز تماس گرفتند و ماموران آتش نشانی بر روی پل حاضر شدند.
رئیس روابط عمومی سازمان آتش نشانی اهواز اظهار کرد: خانواده دختر نیز مطلع شدند و در محل حاضر شدند.
حق شناس بیان کرد: برخی شهروندان برای انجام چنین کارهایی اقدام به کارهای پرخطر می کنند که برای ماموران آتش نشانی دردسر ساز می شود.
شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان است که رودخانه کارون آن را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده و هفت پل مختلف بر روی رودخانه کارون در داخل شهر اهواز ایجاد شده است.
زیبائیهای این پلها هر یک در نوع خود بی نظیر بوده و به همین دلیل بسیاری از شهروندان اقدام به عکس گرفتن بر روی این پلها می کنند. 


نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان خوزستان در انتخابات مجلس دهم معرفی شدند
سیدجابر موسوی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان خوزستان چهارشنبه شب در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد:شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان در نشست امروز خود از ساعت 16 تا 22، نامزدهای مورد حمایت خود را به شرح زیر در هشت حوزه انتخابیه استان معرفی کرد:
****حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون: جواد کاظم نسب و الباجی
*** حوزه انتخابیه آبادان سیدحسین دهدشتی، غلامرضا فیروزی و فریده حمیدی
***حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان علی دژمان
***حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر شمس الله بهمئی
***حوزه انتخابیه بهبهان، زیدون و آغاجاری محمدرضا ضرغامی
***حوزه انتخابیه خرمشهر صالح سواری زاده
***سید رسول موسوی حوزه انتخابیه شوش
*** حوزه انتخابیه شادگان هاشم خنفری پورجعفری به عنوان کاندیداهای این ائتلاف معرفی شدند.
عضو هیات رئیسه شورای عالی اصلاح طلبان خوزستان گفت:کاندیدای مورد نظر این شورا در حوزه های انتخابیه مسجدسلیمان ، لالی و اندیکا، دزفول، ایذه و اندیمشک در حال بررسی است و این شورا در شوشتر و دشت آزادگان سکوت اعلام کرده است.
وی همچنین گفت:بیش از 40 نفر از نامزدهای رده اول و دوم اصلاح طلبان در این دوره از مجلس رد صلاحیت شده اند.
موسوی اظهار امیدواری کرد:ستاد اصلاح طلبان خوزستان با جدیت و همگام با کشور کار خود را آغاز کند.
وی شعار شورای اصلاح طلبان را ' هر شهروند، یک ستاد' عنوان کرد و افزود:از همه همشهریانی که به سرنوشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور علاقه مند هستند، تقاضا داریم به هر شکل ممکن به این شورا کمک کنند.
شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان متشکل از 50 نفر از اعضای اصلاح طلب است که مهرماه امسال طی انتخابات معرفی شدند.
نمایندگانی از انجمن اسلامی معلمان، حزب کارگزاران سازندگی، انجمن مهندسان، انجمن فارغ التحصیلان، حزب اسلامی کار، اصلاح طلبان عرب و حزب اعتماد ملی، به عنوان اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان انتخاب شدند.
سیدجابر موسوی، روزبه کردونی، طاهره عیدی زاده، محمدرضا شجاعی، فرید ممبینی، جمال درویش و ابیات هیات رئیسه این شورا هستند.
در انتخابات اعضاء، سید جابر موسوی به عنوان رئیس دوره ای این هیات برای مدت شش ماه انتخاب شد.
به گزارش ایرنا خوزستان دارای 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و 14 حوزه اصلی و 13 حوزه فرعی دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به صورت همزمان در هفتم اسفند برگزار می شود. 


برخورد خودروی زانتیا با تیر چراغ برق در آبادان حادثه آفرید
رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص این خبر، گفت:این حادثه ساعت 17:39 دقیقه در جاده ساحلی بین بازار ماهی فروش ها و شطیط رخ داد.
مجید فرهانی پور اظهار داشت:این خودرو به دلیل داشتن سرعت غیر مجاز، پس از برخورد با پایه تیر چراغ برق واژگون شده و راننده آن به بیرون پرتاب شد که این موضوع به مرگ وی منجر شد.
رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت:دیگر سرنشین خودرو نیز درون خودرو واژگون شده از سوی گروه عملیاتی امداد و نجات از خودرو خارج شده و به نزدیک ترین بیمارستان محل حادثه منتقل شد.


اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان یاسوج
سید باقر موسوی چهره شناخته شده جریان اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از کاندیداهای خانم حاضر در انتخابات را بعنوان جایگزین خود معرفی کرد.
با توجه به اتفاقات و حاشیه‌های این روز‌های جریان اصلاحات، در راستای معرفی کاندیدای مورد نظر خود. در تازه‌ترین اخبار رسیده از این جناح سیاسی در اقدامی سید باقر موسوی چهره شناخته شده جریانان اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از کاندیداهای خانم حاضر در انتخابات را بعنوان جایگزین خود معرفی کرد.
به گفته یکی از حامیان و نزدیکان این کاندیدای رد صلاحیت شده مجلس دهم که نخواست نام وی فاش شود، سید باقر موسوی بر خلاف رای نهایی مجمع اصلاح طلبان شهرستان‌های بویراحمد و دنا که محمد بهرامی بوده، وی سیده زینب هاشمی را به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود معرفی کرده است.
حال با این اقدام گمانه زنی‌ها در خصوص انتقام گیری سید باقر موسوی از جریان حاکم بر مجمع اصلاح طلبان که در اقدامی عجولانه و قبل از صدور رای قطعی رد صلاحیت این نامزد انتخاباتی جریان اصلاحات از سوی شورای محترم نگهبان بالا خواهدگرفت.


تیم نفت و گاز گچساران به مرحله بعدی لیگ دسته دوم فوتبال راه یافت
 در این دیدار که عصر سه شنبه در استادیوم شهدای نفت شهر دوگبندان برگزار شد،، تیم فوتبال نفت و گاز این شهرستان با نتیجه یک بر صفر از سد مهمان خود گذشت.
تنها گل این دیدار را رضا قیالی مهاجم نفت و گاز گچساران در دقیقه 54 بازی درون دروازه نفت نوین آبادان جای داد.
تیم نفت و گاز گچساران با این پیروزی و کسب 31 امتیاز به عنوان تیم اول گروه سوم لیگ دسته دوم فوتبال کشور به مرحله بعدی این رقابت ها صعود کرد.
برای تیم نفت و گاز گچساران در این بازی مجتبی فرهادی، مجید نجاتی، محسن یکه روستا، علی کرمی، قائم اسلامی خواه،محمد مهدی الهایی، مهران غریبی، رضا قیالی، نبی الله اسدی، علی حدادی فر و حسام مقصودی بازی کردند.


647 دانش آموز در دزفول از تحصیل باز مانده اند
معاون فرماندار دزفول گفت:647 دانش آموز در این شهرستان از تحصیل بازمانده اند که  عبدالحسین پوررکنی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات تحصیلی این دانش آموزان در سالن جلسات فرمانداری افزود:حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل قدم مثبتی در جهت آموزش و تحصیل این دانش آموزان است .
وی افزود:طبق آماری که ارائه شد تعداد 647 دانش آموز بازمانده از تحصیل در دزفول وجود دارد که 59 نفر از آنها شناسایی و جذب شده اند و 588 نفر هنوز جذب نشده اند و در دست شناسایی هستند.
پوررکنی ابراز امیدواری کرد از کل دانش آموزان بازمانده از تحصیل 500 نفر را جذب کنیم تا قدم هایی برای باسوادی این دانش آموزان برداشته شود.


کناره گیری سومین کاندید به نفع سید محمد موحد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان و به نقل از راه ملت، رحمان ترحم مند کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رسما از موحد حمایت کرد و از ادامه رقابت ها کنار خواهد کشید.
این نامزد انتخاباتی امشب در گفتگویی مفصل دلایل حمایت خود از حجت الاسلام موحد را شرح خواهد داد.
پیش تر نیز علیرضا سجادی مهر و حجت الاسلام والمسلمین سید لطف الله سپهر از کاندیداهای این دوره از انتخابات به نفع موحد کنار کشید و از وی حمایت کرد.


برای شرکت در جام باشگاه‌های غرب آسیا/«تاکوان دین» آمریکایی به پتروشیمی بندر امام ملحق شد
«تاکوان دین» بازیکن جدید خارجی تیم پتروشیمی بندر امام به کاروان این تیم در اردن پیوست.
این بازیکن اهل آمریکا است و فصل گذشته لیگ برتر ایران در تیم مهرام تهران عضویت داشت.
مدیرعامل باشگاه ورزشی پتروشیمی بندر امام در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: تاکوان دین بازیکن بسیار بزرگی است و بر اساس نظر و خواسته کادر فنی به تیم پتروشیمی ملحق شد.
شاپور یاوری ادامه داد: این بازیکن شب گذشته وارد اردن شد و به جمع دیگر بازیکنان تیم پتروشیمی پیوست و امروز نیز در کنار هم‌تیمی‌های خود تمرین خواهد کرد.


کشف جسد زن جوان در ساحل بهمنشیر آبادان
رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص این خبر، گفت:جسد بی جان این زن که حدود 27 سال سن داشت، مقارن ساعت 12:20 دقیقه امروز از سوی پرسنل آتش نشانی از بهمنشیر خارج شد.
مجید فرهانی پور اضافه کرد:این جسد حوالی رودخانه بهمنشیر کوی بهار آبادان از آب بیرون آورده شد.
وی اضافه کرد:علت اصلی بروز این حادثه مشخص نیست و پلیس در این خصوص با انجام تحقیقات بیشتر اطلاع رسانی می کند.
بهمنشیر نام یکی از شاخه های رود کارون در استان خوزستان است.
رود کارون پس از رسیدن به شهر خرمشهر به دو شاخه تقسیم می شود، شاخه نخست به سوی اروندرود در مرز ایران و عراق رفته، و پرآب ترین دهانه یا بهمن شیر، در امتداد اروندرود به خور بهمن شیر و سپس به خلیج فارس می ریزد.
بهمنشیر حدود ۹۰ کیلومتر طول، ۶۰۰ متر عرض و حدود چهار متر عمق دارد.




Copy Right 2013 Artmis.ORG