اخبار عمومی
اعلام وصول 2
105852
تاریخ انتشار: 1395/10/25 16:59
دکتر ایدنی در مراسم افتتاح 120 تخت روان پزشکی در استان خوزستان:
شنبه 25 دی ماه 95 مراسم افتتاح یک هزار تخت روانپزشکی به همراه ارائه خدمات نوین و بی سابقه بسته سلامت روان در سراسر کشور در 66 بیمارستان، 31 دانشگاه و 58 شهرستان به صورت همزمان از طریق ویدیو کنفرانس با محوریت اهواز ، با حضور وزیر بهداشت در محل تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان ،دکتر ایدنی در این مراسم ضمن خیر مقدم به وزیر بهداشت و سایر مسئولین استانی، بیان داشت: لازم است از تلاش های وزیر پر تلاش و سخت کوش دولت تدبیر و امید که تحول اساسی را در حوزه ارائه خدمات سلامت در کشور پایه ریزی کردند و امروزه ما شاهد بهره برداری بخشی از آن در استان خوزستان هستیم، تشکر ویژه ای نمایم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا سال 2030 اختلالات روانی علت مهم مرگ و میر در جامعه است، اظهار کرد: متاسفانه 27 درصد مردم خوزستان دچار اختلالات روانپزشکی هستند و میزان شیوع در زنان 50 درصد بیشتر از مردان است، بنابراین بار اختلالات روانپزشکی در خوزستان نه تنها از کشور بلکه از سطح جهانی نیز بالاتر است.
ایدنی با بیان اینکه بار و سیمای بیماری ها در کشور ما بعد از جنگ تحمیلی، تغییرات اپیدمیولوژی و جمعیتی داشته است و بیماریهای غیر واگیر در صدر اول اختلالات سلامت قرار گرفتند، اظهار داشت: از آنجایی که سیمای بیماری ها از کشور از واگیر به غیر واگیر تغییر نموده، لازم است با توجه به فراوانی این بیماری ها از نظر مرگ و میر و ناتوانی در سطح جامعه و باری که به نظام اقتصادی کشور تحمیل می کنند، توجه ویژه ای به این نوع اختلالات شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: عمده این بیماران در سنین فعال اجتماعی هستند و حضور و برگشت آنها به جامعه کمک زیادی به توسعه کشور می نماید.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افتخار این را داشتیم که ارتقاء سلامت روان را در چند حوزه شروع کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در بعد پیشگیری اختلالات روانی، توانست این طرح را در کلانشهرها، شهرها، حاشیه شهرها و روستاها توسط کارشناسان روانشناسی بخوبی انجام دهد.

وی عنوان داشت: خوشبختانه امروز شاهد افتتاح 120 تحت روانپزشکی در استان خوزستان هستیم که از این تعداد 74 تخت آن در بیمارستان آموزشی درمانی گلستان اهواز، 20 تخت در بیمارستان سلامت اهواز و مابقی در بیمارستانهای شهرستان های مسجد سلیمان و رامهرمز استقرار یافته اند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در خصوص درمان بیماران روانی و بازگشت آنان به جامعه، بیان داشت: راه اندازی یک مرکز دی سنتر جهت درمان گام به گام بیماران بعد از ترخیص از بخش بستری و افتتاح مراکز روانپزشکی سالمندان و کار درمانی از جمله برنامه های آینده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است که ان شاء الله بزودی با افتتاح این مراکز می توان گفت که پکیج بسته سلامت روان در استان خوزستان کامل شده است.

ایدنی در ادامه افتتاح مرکز پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شفاء اهواز را از دیگر پروژه هایی برشمرد که امروز با حضور وزیر بهداشت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان که بیمارستانهای موجود علاوه بر بیماران سراسر خوزستان، خدمات درمانی را به 5 استان مجاور و حتی کشورهای همسایه مانند عراق نیز ارائه می نمایند، در خصوص امکانپذیر شدن انجام پیوند مغز استخوان در استان خوزستان، بیان داشت: متاسفانه با افزایش سرطان ها بخصوص سرطان خون در کشور و بیماری های ارثی مانند تالاسمی در استان، با توجه به اینکه پیوند مغز استخوان یکی از درمان های مهم این بیماران می باشد، مرکز تخصصی پیوند مغز استخوان بیمارستان شفاء اهواز امروز با حضور مقام عالی وزارت، فعالیت خود را برای ارائه خدمات در دو بخش اطفال و بزرگسال به طور رسمی آغاز می نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مدظله تعالی) که فرمودند" بیمار دغدغه ای جز رنج بیماری نداشته باشد" بیان داشت: ان شاء الله بتوانیم به اهداف عالی نظام و ارتقاء سطح سلامت مردم جامعه با حمایت های مقام معظم رهبری (مدظله تعالی) و همه ارکان نظام دست یابیم.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*