اخبار عمومی
اعلام وصول 2
105860
تاریخ انتشار: 1395/10/26 02:16
استاندار خوزستان:
شریعتی خطاب به وزیر بهداشت: سطح پزشکی در استان خوزستان از استان یزد بالاتر است اما خدمات بیمه‌ای بهتر از مردم استان ما دریغ می‌شود انتظار داریم خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان در استان انجام می‌شود به سمت عدالت بیشتر و از وحدت رویه بیشتری در انجام امور رسیدگی به اسناد پزشکی و بیمارستان‌ها برخوردار باشد و سلیقه‌ای عمل نشود.

عصرجهان- غلامرضا شریعتی ظهر دیروز در آئین افتتاحیه یک هزار تخت بیماران اعصاب و روان که در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: تمام همت و تلاش ما این است که در حوزه سلامت رویه زندگی مردم را کلاس‌بندی کرده و برای هر مرحله فرایندی را تعریف کنیم.
وی تصریح کرد: با گذشتن مردم از فرایندهای تعریف شده مشخص می‌شود که کیفیت زندگی مردم در استان نسبت به کشور چگونه است.
استاندار خوزستان یکی از علل عدم ماندن مردم در استان را سطح و کیفیت زندگی عنوان کرد و توضیح داد: کیفیت فرایندهای زندگی تعریف شده در استان پایین است.
شریعتی با اشاره به اینکه صنعت بیمه به عنوان یکی از فرایندهایی است که توسط سازمان بیمه‌گر تعریف شده است، عنوان کرد: بیمه می‌تواند تاثیر بالایی در کیفیت زندگی و سلامت افراد داشته باشد.
وی ادامه داد: با آنالیزی که در استان در بحث پوشش بیمه‌ای انجام شد، سالانه برای هر خوزستانی 350 هزار تومان در سیستم تامین اجتماعی در نظر گرفته می‌شود، این در حالی است که این رقم در سطح کشور 390 هزار تومان است.
شریعتی خطاب به وزیر بهداشت با بیان اینکه 350 هزار تومان برای هر فرد کم است، توضیح داد: در حوزه بیمه سلامت نیز سهم هر خوزستانی 23 هزار تومان است، این در حالی است که متوسط کشوری 27 هزار تومان و این رقم در استان یزد 46 هزار تومان است.
وی تاکید کرد: به طور حتم میزان افراد تحصیلکرده، متخصص و فوق تخصص در استان بیشتر از استان یزد است، اما این عدم کیفیت‌ها در استان ساخته و پرداخته هستند.
شریعتی با اشاره به شرایط جوی و وجود ریزگردها در استان خوزستان گفت: این شرایط سبب می‌شود هزینه‌های درمان برای مردم گران تمام شود.
وی بیان کرد: سختگیری‌هایی که در استان می‌شود، باعث می‌شود خدمات پوشش بیمه‌ای کمتر و نسخه کیفیت زندگی در استان کم شود.
شریعتی خطاب به وزیر بهداشت، خاطرنشان کرد: انتظار داریم خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان در استان انجام می‌شود به سمت عدالت بیشتر و از وحدت رویه بیشتری در انجام امور رسیدگی به اسناد پزشکی و بیمارستان‌ها برخوردار باشد و سلیقه‌ای عمل نشود.
عالی‌ترین مقام اجرایی در استان با بیان اینکه پوشش خدماتی استان خوزستان در مقایسه با استان یزد اختلاف زیادی دارد، متذکر شد: سطح پزشکی در استان خوزستان از استان یزد بالاتر است اما خدمات بیمه‌ای بهتر از مردم استان ما دریغ می‌شود.
شریعتی با اشاره به آثار زیانبار جنگ تحمیلی در گسترش بیماری‌های روانی در استان گفت: چرا خدماتی که به استان می‌شود از متوسط کشوری کمتر است.
وی از بیمه کردن تمام روستائیان استان در برابر بلایایی طبیعی در سال 96 خبر داد و افزود: روستائیانی که در معرض بلایای بیشتری هستند با سطح بیمه بالا و روستائیانی که در معرض بلایای کمتری هستند با سطح بیمه پایین بیمه خواهند شد.
استاندار خوزستان در پایان با اشاره به وجود 4 هزار روستا در استان خوزستان خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از این روستاها در ابتدای سال جاری بر اثر سیل متضرر شدند/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*