اخبار عمومی
اعلام وصول 2
105863
تاریخ انتشار: 1395/10/26 13:49
در یکی از مدارس لالی؛
در دنیای پر از ابتکار و خلاقیت معلمی در آموزش و پرورش و در یکی از روستاهای شهرستان لالی معلمی با ارج نهادن به فرهنگ بومی و محلی تدریس دانش آموزان را به گونه ای متفاوت و البته موثرتر انجام می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان به نقل از لالی نیوز،در این گزارش به معرفی معلمی خواهیم پرداخت که از چندین سال پیش با بر تن کردن لباس محلی بختیاری همواره در عرصه های فرهنگی ، مذهبی و علمی سعی و تلاش نمایانی در ترویج لباس محلی مردم بختیاری جهت استفاده در محافل گوناگون داشته است .

محمد نجفی آموزگار مدرسه ابتدایی روستای سرکمری از توابع شهرستان لالی در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری اظهار داشت : هدف از پوشیدن لباس محلی بختیاری حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و قوم بختیاری است چرا که شناسنامه هر قومی را لباس ، زبان و فرهنگ محلی آن قوم نمایش می دهد .

این آموزگار و فعال فرهنگی شهرستان لالی همچنین عنوان کرد : از سالی که مقام معظم رهبری با نامیدن شعار سال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی سعی در توجه بیشتر مردم و مسئولان به این مقوله داشت با اندکی تفکر و در لبیکی به مقام معظم رهبری تصمیم گرفتم که با پوشیدن لباس محلی بختیاری به اندازه توان و ظرفیت خودم در این مسیر گام برداشته و علاوه بر ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، از فعالیت اقتصادی تولید محصولات بومی و محلی هم حمایت کنم .

وی در همین راستا تصریح کرد : بعد فرهنگی لباس محلی بختیاری این است که نه تنها وارداتی نیست بلکه از نسل های گذشته برای ما به ارث رسیده و بعد اقتصادی آن هم این است که در صورت همه گیر شدن استفاده ار این لباس تولید آن رونق بیشتری خواهد گرفت و این موضوع زمینه ای برای حمایت از تولیدات بومی و محلی و همچنین اشتغال در منطقه خواهد بود .

محمد نجفی در ادامه عنوان کرد : بعضی ها می گویند یک دست صدا ندارد اما بنده با اعتقاد کامل می گویم که حتی یک بند انگشت هم به تنهایی می تواند صدا داشته و تاثیر گذار باشد به طور نمونه عرض کنم زمانی که با لباس محلی در کلاس حاضر می شوم دانش آموزان آرامش و احساس امنیت بیشتری نسبت به آموزگار داشته و با صمیمیت و انگیزه بالاتری در فرایند تدریس مشارکت دارند .

وی همچنین تاکید کرد : در دوسال گذشته ای که در روستای سرکمری لالی مشغول تدریس هستم استفاده مستمر از لباس محلی موجب گرایش دانش آموزان دختر و پسر برای پوشیدن این لباس شده به طوری که بیشتر دانش آموزان با لباس محلی در مدرسه حاضر می شوند .

این آموزگار بختیاری در انتهای سخنان خود با اشاره به تاثیر بی نظیر استفاده از لباس محلی در افزایش علاقه دانش آموزان به یادگیری دروس اظهار داشت : اگر زمانی که فرزندانمان کوچک هستند آن ها را با فرهنگ محلی از جمله لباس و زبان بختیاری آشنا نکنیم در بزرگسالی با عناصر اصلی قومی خود همچون زبان و لباس محلی بیگانه خواهند بود و به استفاده از جایگزین های مشابهی روی می آورند که ممکن است با فرهنگ ایرانی اسلامی ما همخوانی نداشته باشد .


 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*