اخبار عمومی
اعلام وصول 2
105878
تاریخ انتشار: 1395/10/27 01:46
خوزستان در سایر رسانه ها؛
پلمب 55 حلقه چاه آب غیر مجاز در دزفول/برخورد جدی با احداث سکو و سازه در حریم رودخانه دز/دعوت ۲ وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی نوجوانان/جمع آوری 44 متکدی از سطح شهر اهواز

عصرجهان-خوزستان در سایر رسانه ها

فاز۲ پالایشگاه آبادان اجرایی شد/عضو نخستین دوره شورای شهر بندر ماهشهر درگذشت/2 کشتی‌گیر ایذه‌ای در مسابقات جام تختی حضور خواهند داشت/حفر 2 حلقه چاه برای تقویت آب شرب رامهرمز/غلامرضا خنفری بر کرسی ریاست هیات دو و میدانی خوزستان نشست/انفجار شی مشکوک در دزفول یک کشته و 2 مصدوم بر جای گذاشت/نتایج اولیه نخستین کاوش باستان شناسان ایرانی در جندی شاپور دزفول/پلمب 55 حلقه چاه آب غیر مجاز در دزفول/برخورد جدی با احداث سکو و سازه در حریم رودخانه دز/دومین جلسه ی ساماندهی دستفروشان آبادان تشکیل شد/دعوت ۲ وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی نوجوانان/انتصاب سرپرست جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز/جمع آوری 44 متکدی از سطح شهر اهواز/جذب دستگاه ریز دانه کار کلزا در مسجدسلیمان/مشاور امور فرهنگی اداره کل ارشاد خوزستان منصوب شد

فرماندار آبادان:فاز۲ پالایشگاه آبادان اجرایی شد

عزیزالله شهبازی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: پیمانکار طرح در حال تجهیز کارگاه است و تا چند ماه آینده فرصت‌های شغلی مناسبی برای جوانان مهیا می‌شود.

وی افزود: در فاز اول این طرح سه هزار و600 تا چهار هزار نفر از جوانان بومی جذب بازار کار می‌شوند و در فاز دوم نیز که با فاصله زمانی 4 ماه بعد از اجرای فاز اول اجرا می‌شود چهار هزار نفر مشغول کار می‌شوند.فارس این خبر منتشر کرد


عضو نخستین دوره شورای شهر بندر ماهشهر درگذشت

خلیل فلاحتی رئیس و عضو نخستین دوره شورای شهر بندر ماهشهر عصر امروز درگذشت.

خلیل فلاحتی از بزرگان و ریش‌سفیدان شهرستان بندر ماهشهر بود.فارس این خبر منتشر کرد


2کشتی‌گیر ایذه‌ای در مسابقات جام تختی حضور خواهند داشت

مسابقات کشتی فرنگی جام بین‌المللی تختی از روز 29 دی ماه تا یک بهمن به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد.

حسین اسدی کشتی‌گیر جوان این شهرستان برای رقابت با حریفان خود در این رده سنی و مهرداد مردانی نیز برای رقابت با حریفان خود در گروه سنی بزرگسالان باید به همراه 13 ورزشکار دیگر از استان خوزستان به مصاف حریفان خود بروند.


رئیس اداره آبفای رامهرمز بیان کردحفر 2 حلقه چاه برای تقویت آب شرب رامهرمز

رئیس اداره آبفای رامهرمز گفت: با حفر دو حلقه چاه عمیق با هزینه 9 میلیارد ریال آب شرب این شهر تقویت شد.

شاهین لرکی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با توجه به شبکه فرسوده اصلی آب شرب شهری همه تلاش این اداره و کارکنان آن ارائه وضعیت مطلوب‌تر به شهروندان است.

وی ادامه داد: در این راستا در سال جاری با افتتاح یک حلقه چاه در منطقه کیمه و راه‌اندازی یک حلقه چاه در منطقه مصلا با تجهیزات کامل آب‌رسانی با هزینه‌ای معادل 7 میلیارد ریال آب شرب رامهرمز را تقویت کردیم.

رئیس اداره آبفای رامهرمز تصریح کرد: اجرای حفاری یک حلقه چاه دیگر در منطقه جوی آسیاب معادل 2 میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام‌شده بوده است.


غلامرضا خنفری بر کرسی ریاست هیات دو و میدانی خوزستان نشست

مجمع انتخاب رییس هیات دو و میدانی خوزستان با حضور 9 کاندیدا برگزار شد که در نهایت غلامرضا خنفری به عنوان رییس هیأت منصوب گردید.

روز یکشنبه مجمع انتخاب رییس هیات دو و میدانی استان با حضور ریاست فدراسیون برگزار شد و غلامرضا خنفری با 13 رای انتخاب شد.

این مجمع با حضور 15 عضو و 9 کاندیدا برگزار شد و غلامرضا خنفری توانست حداکثر آرا را به خود اختصاص دهد.

مسعود پور شریف،امیر پیاهو، مهدی جوانمرد، عبدالصاحب خیشکاران، غلامرضا خنفری، رضا دریساوی بهمنشیر، قاسم کویتی پور، کورش مردانی، مهدی مکارمی 9 نامزد حاضر در این مجمع بودند.

همچنین امیر پیاهو با تعداد 2 رای دوم شد.

مسعود پورشریف و مهدی جوانمرد دو کاندیدای حاضر در این مجمع به سود غلامرضا خنفری دیگر عضو حاضر، انصراف دادند.ایرنا این خبر را منتشر کرد


انفجار شی مشکوک در دزفول یک کشته و 2 مصدوم بر جای گذاشت

در این انفجار که هنوز جزئیات آن مشخص نشده یک نوجوان 17 ساله در دم کشته شده و 2 نفر دیگر مصدوم شدند.

این انفجار حوالی ساعت 19:30 دقیقه یکشنبه شب در کوی پیام نور در حاشیه شهر دزفول و در یک انبار ضایعات فلزی رخ داده است.

نیروی انتظامی دزفول وقوع این انفجار و کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن 2 نفر دیگر را تائید کرد اما ارائه اطلاعات بیشتر در این رابطه را به بعد از روشن شدن جزئیات این انفجار موکول کرد.

به گفته یک مقام مطلع این انفجار هنگام روشن کردن آتش در یک انبار ضایعات رخ داده و احتمال اینکه این انفجار ناشی از مهمات فرسوده جنگی باشد وجود دارد.ایرنا این خبر را منتشر کرد


نتایج اولیه نخستین کاوش باستان شناسان ایرانی در جندی شاپور دزفول

نتایج اولیه نخستین کاوش باستان شناسان ایرانی در محوطه باستانی جندی شاپور دزفول تشریح شد.

نخستین دانشگاه جهان به دستور شاپور اول ساسانی حدود 1800 سال پیش در این شهر که اکنون بقایایی از آن بر جای مانده تاسیس شد.

مدیر پایگاه گندی شاپور و ایوان کرخه روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: نخستین کاوش های باستان شناختی در عرصه باستانی گندی شاپور دزفول بطور رسمی از چند روز گذشته توسط باستانشناسان ایرانی آغاز شده و 2 گمانه ایجاد شده است.

یعقوب زلقی افزود:گمانه های ایجاد شده در تپه و دشت در وسط عرصه جندی شاپور صورت گرفته و تاکنون انبوهی از سنگ ،سفال و آجر ودیگر یافته های باستان شناسی یافت شده که حکایت از وجود سازه هایی در این گمانه می باشد.

مدیر پایگاه گندی شاپور و ایوان کرخه با بیان اینکه این کاوش در راستای برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور انجام می شود افزود: هدف از این کاوش دست یابی به اطلاعاتی تازه در رابطه با ساختار دانشگاه و بیمارستان تاریخی گندی شاپور می باشد تا بتوان به سر نخ هایی تازه در این محوطه باستانی دست یافت.

در سال 1961 میلادی 2 باستانشناس آمریکایی در سطح بسیار محدود و در حد چند گمانه در جندی شاپور گمانه زنی کرده و اهمیت این محوطه باستانی را بیان کرده اند .

از سوی پژوهشگاه باستانشناسی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یک تیم باستانشناس به سرپرستی دکتر یوسف مرادی از 18 دیماه وارد دزفول شده و کاوش های باستان شناسی در عرصه جندی شاپور را آغاز کردند.ایرنا این خبر را منتشر کرد


پلمب 55 حلقه چاه آب غیر مجاز در دزفول

مدیر امور آب شمالغرب استان خوزستان گفت: پلمب 55 حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرستان دزفول در دستور کار قرار گرفته است.

سیدمحمد سجادیان روز یکشنبه در سومین نشست شورای حفاظت از منابع آب در سالن جلسات فرمانداری افزود:طبق برنامه ریزی صورت گرفته جهت جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب از طریق چاه های کشاورزی ملزم شدیم در سال 95 ،تعداد 55 حلقه چاه غیرمجاز را پلمب کنیم .

وی افزود:با ارتباط و تعامل خوب دادگستری از ابتدای امسال تاکنون 13 حلقه چاه غیرمجاز در دزفول در منطقه کهنک ،سبزاب و سربیشه و زاویه ها پلمب شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز دستور قضایی برای پلمب 15 چاه غیرمجاز آب صادر شده است گفت:18 چاه غیرمجاز نیز در شهر امام دزفول شناسایی شده که طبق برنامه تا پایان سال پلمب خواهند شد و در صورتی که کشاورزان مانع پلمب شوند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و جریمه خواهند شد.ایرنا این خبر را منتشر کرد


برخورد جدی با احداث سکو و سازه در حریم رودخانه دز

سجادیان به بررسی وضعیت سازه ها و سکوهای احداث شده در منطقه چال کندی دزفول نیز پرداخت و اظهار کرد:در 2 سال گذشته مانع افزایش تعداد کت ها(سازه های دست کند ) در حریم رودخانه دز شدیم و با حکم دادستان از افزایش آنها جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود:در حال حاضر نگرانی هایی در منطقه چال کندی وجود دارد که طبق دستور دادستان تخریب سکوهای ساخته شده در این منطقه در دستور کار قرار دارد اما به دلیل کاهش دبی رودخانه دز امکان تردد قایق برای اجرای حکم قضایی در منطقه چال کندی وجود ندارد اما با افزایش دبی رودخانه دز نسبت به تخریب این سکوها اقدام خواهد شد.

وی اظهار کرد:افرادی که قصد احداث سکو و یا کت در چال کندی یا حریم رودخانه دز را داشته باشند با برخورد جدی قضایی و گشت آبی وزارت نیرو مواجه خواهند شد.


دومین جلسه ی ساماندهی دستفروشان آبادان تشکیل شد

سیروس محمدی زاده در دومین جلسه ساماندهی دستفروشان آبادان که در سالن جلسات این دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: هنگام اجرای طرح ساماندهی دستفروشان برای جلوگیری از هرگونه مشکل می توانیم فضای مناسبی را برای دستفروشان مهیا کنیم تا عملیات ساماندهی به صورت شایسته انجام شود.

وی ادامه داد: در جلسه اول مقرر شد لیدرهای دستفروشان و همچنین وضعیت واحد اجرائیات شهرداری مشخص شود.

رئیس دادگستری آبادان با اشاره به بازار شب این شهر، توضیح داد: علیرغم اینکه بازار شب آبادان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان احداث شد، ولی این طرح بنا به دلایلی ناموفق بوده است.

بسیاری از دستفروشان غیر بومی هستند

سیدمحسن تقی زاده، فرمانده نیروی انتظامی آبادان نیز در این جلسه گفت: وضعیت دستفروشان به حدی است که غیر قابل توصیف است و بسیاری از آنها غیربومی هستند.

وی با اشاره به گره های ترافیکی، بیان کرد: هم اکنون در ساعات بعد از ظهر در برخی مسیرها، خودروها برای تردد نیاز به 45 دقیقه زمان دارند.

برخورد قضایی با پدیده سدمعبر

ناصر غلامی، دادستان عمومی و انقلاب آبادان نیز در این جلسه بر برخورد قضایی با پدیده سد معبر در این شهر تاکید کرد.

این جلسه با حضور اعضای شورای تامین شهرستان آبادان، رئیس اتاق اصناف، شهرداران مناطق و دیگر مسئولان این شهر برگزار شد.ایلنا این خبر را منتشر کرد


دعوت ۲ وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی نوجوانان

سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری نوجوانان، 11 ورزشکار را به دومین اردوی تیم‌ملی فراخواند که در لیست دعوت‌شدگان، نام دو خوزستانی نیز دیده می‌شود.

ابوالفضل جمعه‌پور و  افشین طاهری دو خوزستانی دعوت‌شده به این اردو هستند.

این اردو از یکم بهمن‌ماه در سالن وزنه‌برداری شهید کبکانیان تهران و با حضور 11 وزنه‌بردار آغاز می‌شود.تسنیم این خبر را منتشر کرد


انتصاب سرپرست جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز

طی حکمی از سوی سید خلف موسوی شهردار اهواز، فرزین حاتمی کاکش به عنوان سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی اهواز انتخاب شد.

قابل به ذکر است  فرزین حاتمی کاکش از سال 91 تا کنون مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز بود که تاکنون توانست فعالیت های چشمگیر وبی سابقه ای در این روابط عمومی داشته باشد.


جمع آوری 44 متکدی از سطح شهر اهواز

با تلاش اکیپ های جمع آوری متکدیان که به صورت مداوم اقدام به گشت زنی در شهر می‌کنند 44 متکدی از خیابان‌ها و میادین شهر اهواز جمع آوری شده و به اردوگاه ساماندهی متکدیان منتقل شدند.

از این تعداد 37 نفر مرد، 5 نفر زن و  2 نفر کودک هستند.


جذب دستگاه ریز دانه کار کلزا در مسجدسلیمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مسجدسلیمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون  یک دستگاه ریز دانه کار کشت مستقیم کلزا به مبلغ 207 میلیون و یکصد هزار ریال از اعتبارات مکانیزاسیون شهرستان مسجدسلیمان جذب شد.

بهنام القاسی افزود:  از این میزان اعتبار  75 میلیون ریال از طریق  یارانه بلاعوض  و 132 میلیون و یکصد هزار ریال از طریق تسهیلات خط اعتباری جذب شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه تولید داخل بوده و میزان مصرف بذر را تا یک سوم کاهش می دهد.


مشاور امور فرهنگی اداره کل ارشاد خوزستان منصوب شد

امید حلالی طی حکمی از سوی محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به سمت مشاور امور فرهنگی منصوب شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*