اخبار عمومی
اعلام وصول 2
105914
تاریخ انتشار: 1395/10/29 23:56
فرماندار بهمئی خبرداد:
عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ هم در نشست شورای اداری شهرستان بهمئی اظهار داشتند جاده ارتباطی لیکک به جایزان را از سه ماه پیش با نامه نگاری به وزرای مربوطه و مسئولان کشوری به جد پیگیری کردم که برآورد هزینه شده است و قول دادند که در سال 96برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شود الان در حال رایزنی هستم که از راه های دیگر این پروژه از همین امسال آغاز بکار کند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، فرماندار بهمئی در نشست شوراي اداري شهرستان بهمئي كه با حضور هاشمی پور نماينده مردم شهرستانهاي كهگيلويه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شوراي اسلامي  برگزار شد، از اجراي مرحله دوم طرح چهار خطه محور 4 خطه شهرستان بهمئي به استان خوزستان خبر داد.
فرماندار بهمئی در اين نشست، مرحله دوم  طرح چهارخطه محور مواصلاتی شهرستان بهمئی به استان خوزستان را یکی از ضروری ترین نیازهای این شهرستان دانست و گفت: 95میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 و ملی برای اجرای این طرح هزینه خواهد شد.


علی اکبر فرهنگی نسب طول اصلی مسیر موردنظر برای انجام عملیات بهسازی را 10 کیلومتر اعلام کرد و گفت: 5 کیلومتر آن به عنوان باند اول به بهره برداری رسید و باقیمانده محور به طول 5 کیلومتر است.
وی همچنين با اشاره به اينكه ، این طرح با حجم 200 هزار مترمربع خاکبرداری و تعداد 20 حلقه پل، با نظارت مدیریت ساخت و توسعه راه های استان حداکثر تا هفته دولت 1396به بهره برداری می رسد گفت : عرض آسفالت مسیر بیش از11متر  مي باشد كه بهره برداری از این مسیر، نقش موثری در کاهش ترافیک به ویژه در تعطیلات فصلی و هفتگی و کاهش تصادفات خواهد داشت كه راه اندازی و بهره برداری از این مسیر از تصادفات جاده ای مسیر لیکک به بهبهان به میزان زیادی می کاهد.
در اين نشست   در مورد  مشكلات آب شرب شهر ليكك و حومه، ميراث فرهنگي و گردشگري ، راه سازي ، عوارض نوسازي چاه هاي نفت و تاسيسات جانبي آن در شهرستان بهمئي ، جاده هاي عشايري پهنك، جاده ارتباطي جايزان به ليكك بهمئي و احداث  جاده ليكك به ابوالفارس و رامهرمز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه نماینده بهمئی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان بهمئی در قفس و بن بست ارتباطی است، گفت:در حوزه راه بهمئی می خواهیم نقشه راه من این است که با تعامل "با هم" بهمئی را از بن بست خارج کنیم و به جد پیگیر این موضوع هستم.
هاشمی پور ادامه داد:جاده ارتباطی لیکک به جایزان را از سه ماه پیش با نامه نگاری به وزرای مربوطه و مسئولان کشوری به جد پیگیری کردم که برآورد هزینه شده است و قول دادند که در سال 96برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شود الان در حال رایزنی هستم که از راه های دیگر این پروژه از همین امسال آغاز بکار کند.
وی با تاکید بر لزوم چهار بانده کردن کل مسیر لیکک به امیر حاضر، گفت: چرا کار را نصفه و نیمه انجام دهیم؟ باید با هماهنگی و تعامل کلیه مسیر را چهار بانده کنیم.
نمایده بهمئی در مجلس شورای اسلامی افزود: مسیر 10کیلومتری بهمئی به رامهرمز از ابوالفارس در دستور کار بنده است و در این راستا مکاتباتی با وزیر نفت و راه  داشتم .
خبرنگار/مسلم مختاری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*