اخبار عمومی
اعلام وصول 2
105919
تاریخ انتشار: 1395/10/30 02:49
دو سرپرست نوبت کار کارخانه بهره برداری تاسیسات نفتی نرگسی در پی بروز حادثه انتشار گاز H۲S که منجر به فوت ۳ تن شده بود، برکنار شدند.

به گزارش عصرجهان،بیژن عالی پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به برکنار شدن دو سرپرست نوبت کار کارخانه بهره برداری تاسیسات نفتی نرگسی، گفت: به دلیل بروز حادثه انتشار گاز H۲S در حین عملیات اورهال در این تاسیسات، برخورد با متخلفین این حادثه در حال پیگیری است.
وی از تشکیل کارگروهی برای پیگیری دلایل وقوع حادثه خبر داد و گفت: رعایت اصول ایمنی و بهداشت محیط از اولویت های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است و در صورتی که افراد متخلف دیگری نیز در این خصوص شناسایی شوند به طور حتم با آنان برخورد خواهد شد.


براساس این گزارش، در اثر حادثه ای در محدوده عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در شهرستان برازجان که در ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۲۹ دی) به وقوع پیوست، ۵ نفر از نیروهای شرکت پیمانکار عملیات اورهال مخزن دچار گازگرفتگی شدند که متاسفانه ۳ نفر از این افراد در حین انتقال به بیمارستان فوت کردند.
باز شدن درب مخزن بدون هماهنگی های لازم و رعایت دستورالعمل ها از سوی شرکت پیمانکار عملیات اورهال تأسیسات بهره برداری میدان نفتی نرگسی، منجر به انتشار گاز H۲S و آسیب دیدگی افراد شده است.
با حضور نیروهای واحد HSE نشت گاز مهار شده و شرایط تاسیسات پایدار است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*