اخبار عمومی
اعلام وصول 2
105953
تاریخ انتشار: 1395/11/02 08:25
با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی؛
گردهمایی تشکل ها و انجمن های مردم نهاد مسجدسلیمان با مشارکت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان، شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان از مسجدسلیمان / پریسا طاهری - گردهمایی بزرگ تشکل های غیر دولتی و انجمن های مردم نهاد شهرستان مسجدسلیمان با حضور دکتر لاهیجان زاده مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان، مهندس علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، مهندس قباد ناصری مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گازمسجدسلیمان، بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان، جمعی از مسئولان شهری، اساتید دانشگاه، جمع کثیری ازمدیران و اعضای انجمن های مردم نهاد در سالن اجتماعات نفت باشگاه مرکزی برگزار شد.

مهندس ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه  دلخراش آتش سوزی ساختمان پلاسکو اظهار داشت: خرسندم در جمع عزیزانی حضور دارم که نسبت به حفظ و نگهداری محیط زیست وکمک به همنوعان و نیازمندان همیشه پیشگام و پیشقدم هستند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست از الزامات جامعه است افزود: اگر بخواهیم به توسعه پایدار در جامعه برسیم باید از محیط زیست به عنوان یک امانت الهی محافظت نماییم.

مهندس قباد ناصری مدیر عامل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در این مراسم شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار را در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران تسلیت گفت و از جانفشانی های این عزیزان  در راه  کمک به هم نوعان خود تقدیرنمود.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در این مراسم ضمن خیر مقدم به دکتر لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان و حاضرین در جلسه ادامه داد: شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان این افتخار را دارد که امروز میزبان این همایش مهم و تاثیرگزار باشد و از مهندس عالی پور مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب در عنایت به برگزاری این همایش و همچنین از همکاری های بی شائبه دکتر داوودی مدیر عامل پتروشیمی مسجدسلیمان تشکر و قدردانی می کنم.

مهندس ناصری  در خصوص  اهمیت حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: معتقدم احترام به محیط زیست احترام به زندگی است و احترام به زندگی احترام به خالق یکتا است. 

ایشان تصریح کرد: شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در کنار صیانت از میادین نفت و گاز و تولید ثروت برای کشورعزیزمان با توجه به اهمیت فوق العاده حفاظت از محیط زیست نگاه مثبت و سازنده ایی به این مقوله داشته و فعالیت های این شرکت همواره در جهت رعایت الزام های زیست محیطی، حفظ و نگاهداشت محیط زیست و ایجاد سرانه فضای سبز در منطقه بوده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اهمیت و حفظ محیط زیست را یک وظیفه شرعی ، دینی و انسانی دانست و افزود: وظیفه تک تک ماست که نسبت به محیط زیست پیرامون خود دغدغه مند باشیم.

در این مراسم بهروز نجاتی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان ضمن تشکر از مدیران انجمن های مردم نهاد و اعضای این انجمن ها که همیشه در کنار سازمان محیط زیست یار و یاور و همراه این سازمان هستند به تشریح مهمترین اقدامات  و برنامه های انجام شده با همکاری وهمت انجمن های مردم نهاد و سمن ها در سطح شهرستان مسجدسلیمان پرداخت.

رئیس سازمان محیط زیست مسجدسلیمان عمده برنامه های انجام شده در این خصوص را برنامه های متعدد دیوار نویسی با موضوعات و مضامین مختلف محیط زیستی، نقاشی های طبیعت  در مدارس شهرستان و در سطح میادین و خیایان های شهر، اجرای طرح حیات پویا به منظور ایجاد شور و نشاط در سطح مدارس، رنگ آمیزی در سطح مدارس، نقاشی های دیواری در سطح شهر، نهال کاری و درخت کاری، نجات حیاط وحش، اجرای طرح جنگلانه، اهدای سطل های بازیافت در مهدکودک و مدارس، مشارکت در اجرای نمایشگاه های مختلف زیست محیطی، انعقاد تفاهم نامه های مشترک زیست محیطی با ادارات مختلف، نصب تابلوهای هشدار زیست محیطی به صورت دو زبانه، برگزاری مانور اطفای حریق و ... عنوان کرد.

بهروز نجاتی تصریح کرد: در کنار انجمن های مردم نهاد محیط زیستی، انجمن های مردم نهاد خیریه با هدف و نگاه ویژه به حمایت از نیازمندان معلولان و سالمندان و اقشار کم درآمد، دانش آموزان نیازمند در مسجدسلیمان تشکیل شده است  و فعالیت های شایسته ایی انجام می دهند و در این راه همیشه پیشگام و پیش قدم بودند که جا دارد از این عزیزان در جهت اقدامات خیرخواهانه و  محرومیت زدایی در منطقه تقدیر نمود .

وی با اشاره به اقدام شایسته وقابل تقدیرعیدی نصیری دامدار حافظ و دوستدار محیط زیست مسجدسلیمان اظهار داشت: عیدی نصیری دامداری که با وجود تلف شدن حدود 10 راس از دام های ایشان ، سرمایه خود و خانواده اش را از دست داد اما حاضربه آسیب رساندن و صدمه به  پلنگ های مهاجم نشد.

وی  ضمن ارج نهادن به اقدام این دامدارمسجدسلیمانی افزود: اقدامات شایسته این چنینی باید مورد تقدیر قرار داد و باید به عنوان یک الگویی در سطح کشور برای سایر افراد در حفظ محیط زیست و حیات وحش  معرفی شود.

نجاتی در پایان مهمترین دستاورد های انجمن های مردم نهاد در مسجدسلیمان را تغییر نگرش در حوزه های زیست محیطی ، افزایش مشارکت عمومی، فرهنگ سازی و آگاه سازی شهروندان دانست.

*در ادامه این گردهمایی مدیران انجمن های مردم نهاد گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده توسط  اعضای تشکل های مربوطه خود ارائه دادند.

*در حاشیه این مراسم نمایشگاهی ازصنایع دستی و دست بافته ها مددجویان مرکز توانبخشی بشرا برپا شد و مدیر عامل شرکت نفت و گازمسجدسلیمان در یک اقدام شایسته و قابل تقدیر تمامی آثار و تولیدات مددجویان را خریداری نمود و این اقدام موجی از خوشحالی در بین مددجویان مرکز بشرا و تشویق حاضرین درپی داشت.

(پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان این اقدام پسندیده و خیرخواهانه مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان را ارج نهاده و از خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان را مسئلت دارد)

*خانم مهین قاسمی فارغ التحصیل و فعال گردشگری مسجدسلیمانی ساکن لندن در این همایش به بحث در خصوص راهکار های  گسترش صنعت گردشگری در مسجدسلیمان پرداخت و اظهار داشت: برای اینکه مسجدسلیمان بتواند از نظر صنعت گردشگری مورد توجه قرار گیرد لازمه آن ایجاد زیرساخت های مناسب این صنعت در مسجدسلیمان است و مردم و مسئولان در کنار هم  در این خصوص باید همدل و همراه باشند.

*دکترمسعود شهبازی از اساتید دانشگاه نیز در این مراسم به ابعاد بعضی از ناهنجاری فرهنگی در مسجدسلیمان از جمله آلودگی های صوتی ناشی راه اندازی کاروان های عزا در سطح شهر و نصب بنرهای تسلیت در میادین  شهری پرداخت و اظهار داشت: این مسائل شور و نشاط در جامعه مسجدسلیمان را تحت شعاع قرار می دهند.

*سخنان خانم مهین قاسمی و دکتر مسعود شهبازی بارها مورد تشویق حاضرین در جلسه قرار گرفت.

*اجرای زیبای دکلمه محیط زیستی توسط دانش آموزحافظ محیط زیست با لباس محلی بختیاری

در پایان این مراسم به فعالین انجمن های مردم نهاد در زمینه گردشگری ،محیط زیست، اقدامات عام المنفعه و خیریه از جمله کوروش زنگیان (مدیر کمپ فرهنگی، ورزشی و گردشگری چم آسیاب)، هژیر کیانی، دکتر سیمین عیدی وندی، فرشاد خدادادییان ،کوروش حسنوند، هوشنگ عالی نسب، امیر محرابی، اقای لجمیری، پروین مددی ،پریسا طاهری،مینا شیروانی ،فریده شیرانی پور، ایمان کاهکش،  و ... با اهدای لوح، تقدیر شد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*