اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106077
تاریخ انتشار: 1395/11/09 01:08
به‌کارگیری طایفه‌ای نیروها در کهگیلویه و بویراحمد نشان داده که بیش از استخدام‌های سیاسی انزجار مردم را در پی دارد.

عصرجهان-یکی از کارهایی که موجب می‌شود اعتماد مردم نسبت به مجموعه مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی از بین برود استخدام‌ها و بکارگیری مسأله‌دار نیروها در ادارات است.
این موضوع در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از سایر استان‌های دیگر صدق می‌‌کند چر که در استان ما مردم بیش از سایر استان‌های کشور به سراغ کارهای دولتی می‌روند و مشاغل آزاد چندان جایگاهی در بین مردم به خصوص قشر جوان ندارد.
همین موضوع باعث می‌شود که مردم استان بیش از هر جای دیگر پیگیر تحولات مربوط به استخدام و بکارگیری نیروها باشند و با حساسیت تمام این روند را پی‌گیری و دنبال می‌کنند.
این پی‌گیری‌ها به نحوی است که کوچکترین لغزش و تخلفی از سوی مسؤولان از دید مردم پنهان نمی‌ماند چرا که آن‌ها نیز با وضعیت هر اداره و دستگاه و شرکت خدمات‌رسانی آشنایی دارند.
برای مثال مردم به خوبی می‌دانند که اداره آب و فاضلاب چه تعداد نیرو نیاز دارد و همچنین است که اگر در چنین دستگاهی نیرویی به کار گمارده شود به خوبی نسبت به آن آگاهی خواهند داشت و در موردی شاید حتی بیشتر از مدیر خود مجموعه به سیر بکارگیری نیروها واقف هستند.
به همین خاطر است که در چند ماه اخیر مردم در مناطق مختلف استان به خصوص در یاسوج و برخی شهرهای دیگر با وسواس و با دقت تمام عملکرد مدیران را در خصوص بکارگیری نیروها زیر نظر دارند و اگر تخلفی رخ دهد نسبت به آن بی‌اطلاع نیستند.
اما قابل توجه مسؤولان استانی این است که همواره برای رضایت خاطر مردم دو مقوله قانون و اخلاق را باید مد نظر قرار داد و به عبارت دیگر یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی در لوای قانون هیچ گاه فعل غیر اخلاقی انجام نمی‌دهد.
برای نمونه اگر قانون به مدیری اجازه داده که تعدادی نیرو را به دلخواه به خدمت بگیرد مدیر باید به مقوله حجب و حیا توجه داشته باشد و در لوای قانون تنها به استخدام پسر خاله و دختر عمو و خواهرزاده خود بسنده نکند.
متأسفانه این مشکل اکنون در استان ما وجود دارد و حتی وقتی با دستگاه‌های نظارتی در این خصوص صحبت می‌شود اعتقاد دارند که کار غیر قانونی صورت نگرفته است در حالی که معتقدیم کار غیر اخلاقی در این قضایا رخ داده است.
اما در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره در طول سالیان اخیر دو دسته استخدام داشته‌ایم که برخی استخدام‌ها طایفه‌ای و برخی دیگر سیاسی بوده‌اند هر چند که هر دو نوع مذموم و غیر اخلاقی است.
با این همه باید اذعان کرد که گناه استخدام سیاسی شاید به مراتب کمتر از استخدام طایفه‌ای است که با یک مثال روشن و واضح به آن می‌پردازیم.
در استخدام طایفه‌ای همه آن‌هایی که توسط آقای مدیرعامل شرکت و معاون و سایرین به کار گمارده می‌شوند از یک طایفه و یک خانواده و یک روستا و یک کوچه هستند که تعداد بسیار محدودی از پراکندگی و پراکنش در یک جامعه را شامل می‌شوند.
اما هر چند که استخدام سیاسی هم نوعی خیانت به مردم است اما در استخدام سیاسی ممکن است از هر نقطه‌ای از استان یک نفر به دلخواه سیاسیون به کار گرفته شود و مانند استخدام طایفه‌ای فقط شامل پسر خاله و دختر عمو و خواهرزاده آقای مدیرعامل و مدیرکل نمی‌شود.منبع/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*