اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106091
تاریخ انتشار: 1395/11/09 22:15
یاداشت دریافتی از بهرام شهبازی/
بگوییم که اولین بازی رسمی فوتبال در اینجا برگزار شد و از قهرمانی جام فلق بگوییم، و بگوییم در وزنه برداری مُنگشتی ها و کاکولکی ها و... را داشتیم-ولی حال و روز ورزش امروز شهرمان چگونه است؟

عصرجهان-بهرام شهبازی کارشناس مدیریت ورزشی رییس هیات جانبازان و معلولین،دبیر هیات فوتبال و یکی از پیشکسوتان عرصه ورزش شهرستان مسجدسلیمان
هرگاه بخواهیم شهرمان را از نظر ورزشی معرفی کنیم ناچاریم به گذشته برگردیم و از داشته های دورمان بگوییم، مثلا بگوییم که اولین بازی رسمی فوتبال در اینجا برگزار شد و از قهرمانی جام فلق بگوییم، و بگوییم در وزنه برداری مُنگشتی ها و کاکولکی ها و... را داشتیم
بگوییم اولین زمین گلف کشور در این شهر احداث شد، بگوییم ما چند قهرمان کشور در رشته های شنا، کشتی ، تنیس روی میز و... داشتیم
بگوییم اینجا شهر اولین های ورزش بوده.
ولی حال و روز ورزش امروز شهرمان چگونه است؟
حال و روز امروز ورزش هایی که روزی مایه ی افتخار و سربلندی برای این شهرستان بوده اند
*فوتبال*
بعداز سالها غیبت در سطح اول فوتبال کشور با تلاش مدیران و حمایت شرکت نفت، امتیاز لیگ دست یک کشور به این شهر منتقل شد و باعث ایجا شور و نشاطی در بین اهالی فوتبال، مردم و بخصوص جوانان این شهر شد.
گرچه این تیم، تیم چندان قرابتی با مردم و جوانان بومی شهر نداشت.چرا که اکثریت مطلق تیم غیربومی بودند، برخی از عاشقان فوتبال علی رغم میل باطنی عده ای، تیم نفت به لیگ برتر صعود کرد و این شور و شوق را دو چندان کرد و پس از مدت ها باری دیگر نگاه ها را به این شهر برگرداند ، هرچند هیچ انگیزه و روحیه ای از طرف برخی از مدیران برای حفظ این تیم در لیگ برتر دیده نشد.
و با تصمیمات غلط و عوامل متعددی ( که مجال مطرح کردن موضوع سقوط نفت و علل آن وجود ندارد) تیم نفت به لیگ دسته یک سقوط کرد و کم لطفی ها همچنان به تیم نفت ادامه داشت تا جایی که این تیم  هم اکنون برای ماندن در لیگ دسته یک و عدم سقوط به دسته ی پایین تر تلاش کند. فوتبال این شهر به تیم نفت خلاصه نمیشود و با حضور دیگر باشگاه ها در سطوح پایین تر فوتبال با تلاش افراد دلسوز و عاشق فوتبال علیرغم مشکلات فراوان باشگاه هایی همچون نفتون، آزادگان، استقلال و زاگرس برای سربلندی و کسب افتخار برای شهر در لیگ های کشور و استان فعالیت میکنند، که نیاز به حمایت همه جانبه دارند که در صورت عدم حمایت سرنوشتی جز سقوط همچون تیم نفت نخواهند داشت.
*وزنه برداری*
در رشته ی وزنه برداری که یکی از رشته های مدال آور و قهرمان پرور شهرستان بوده و تنها مدال آور المپیکی وزنه برداری استان خوزستان؛ نواب نصیر شلال، از ورزشکاران این شهرستان می باشد.
گرچه رئیس هیئت وزنه برداری استان ،دکتر قریشی و دبیر فدراسیون وزنه برداری، استاد سیاهپور از پیشکسوتان این شهرستان هستند؛اما این رشته در شهرستان حال و روز خوشی ندارد که به دلیل کج سلیق ای و کمبود امکانات لازم و عدم اتحاد در بین قهرمانان و پیشکسوتان این رشته شرایط نامساعدی را طی میکند.
البته لازم به ذکر است در باشگاه نفت به برکت وجود عده ای از عاشقان این رشته، شعله ی وزنه برداری را همچنان روشن نگه داشته اند اما اگر حمایتی از این رشته نشود آینده ای جز محو شدن بین رشته های این شهر ندارد.
*کشتی*
مدتی است که با حضور عده ای از علاقمندان و خاک تشک خورده کشتی، در هیئت کشتی؛ شاهد بارقه ای از امید در این رشته هستیم که با کسب عناوین قهرمانی کشتی توسط جوانان و نوجوانان همراه شد.
در صورت حمایت مسئولین و ایجاد خانه کشتی و حداقل تجهیزات لازم می توان به آینده ی این رشته امیدوار بود.
*گلف*
از محدود رشته هایی که کمتر شاهد افت و خیز در آن بودیم و با حمایت و تلاش زحمت کشان این رشته و همچنان در مقام نخست استان و کشور قرار دارند و با سرمایه گذاری در بخش پایه (جوانان و نوجوانان) همچنان در آینده این رشته به قهرمانی خود ادامه خواهد داد.
و اما باید با آمدن استاد عبدالرضا صالحی در رأس اداره ورزش و جوانان که خود ایشان از پیشکسوتان ورزشی می باشند بسیار به روند رو به رشد ورزش در شهرستان امیدوار بود
📝بهرام شهبازی



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*