اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106315
تاریخ انتشار: 1395/11/26 01:25
برانکو در واکنش به این مسئله که برخی معتقدند اشتباه برانکو بازی گرفتن از احمدزاده و ماهینی در پست‌های غیرتخصصی و غیبت کامیابی‌نیا دلیل شکست پرسپولیس بوده است، اظهار داشت: خب مسلماً کامیابی‌نیا در هافبک دفاعی بهتر از ماهینی است، همان‌طور که در سمت راست ماهینی بهتر از کمال عمل می‌کند. با این حال مشکلاتی پیش می‌آید که مجبور می‌شوید تنها راه را انتخاب کنید.

عصرجهان-برانکو ایوانکوویچ یک روز پس از شکست تیمش در دربی ۸۴ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی یک بازی را می‌بازید، همه آن را زیر ذره‌بین می‌گذارند. همیشه به بازیکنانم گفته‌ام که فوتبال فقط برد نیست و باخت هم خواهید داشت. حالا این باخت در بازی با استقلال رقم خورد و به نظرم این بازی برای ما، بازیکنان و هواداران ارزش دیگری داشت. من نمی‌توانم از بازیکنانم انتقاد کنم و به آنها ایراد بگیرم، چون آنها تلاش خود را کردند.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: ما بازی را در دو دقیقه و به خاطر دو اشتباه باختیم. اشتباه از جانب ما بود و آنها استفاده کردند. در نیمه دوم عملاً روی یک دروازه بازی می‌شد، ما شانس برای گلزنی داشتیم و حتی به تیر دروازه هم زدیم، اما وقتی گل نزنید، گل می‌خورید. اکنون زمان افسوس خوردن نیست و ما خودمان را برای بازی با سپاهان آماده می‌کنیم. چیزی که برای همه ما افسوس دارد این است که نتوانستیم به هواداران‌مان شادی را هدیه کنیم. آنها نشان دادند که همیشه پشت ما هستند و در هر حالتی از ما حمایت می‌کنند. ما تلاش‌مان را می‌کنیم و اهداف‌مان هم کاملاً مشخص است.
برانکو درباره اینکه مرفاوی هم پیش از یکی از دربی‌ها به ۱۳ امتیاز اختلاف مغرور شده بود و گویا برانکو هم الان همین غرور را دارد، گفت: این غرور نیست. واقعیت است که ما صدر جدول هستیم و این دومین باخت ما در طول فصل بود. ما یک بازی به ذوب‌آهن باختیم در شرایطی که مستحق شکست نبودیم. ما هیچ وقت ناامید نمی‌شویم و راه‌مان را ادامه می‌دهیم. حریف بعدی ما سپاهان است که باوجود نتایج ضعیف گذشته، تیم قدرتمندی است. ببینید که اکنون شرایط‌مان نسبت به تراکتورسازی چگونه است، اما معتقدم تا قهرمان نشویم، چیزی تمام نشده است.
وی در واکنش به این مسئله که برخی معتقدند اشتباه برانکو بازی گرفتن از احمدزاده و ماهینی در پست‌های غیرتخصصی و غیبت کامیابی‌نیا دلیل شکست پرسپولیس بوده است، اظهار داشت: خب مسلماً کامیابی‌نیا در هافبک دفاعی بهتر از ماهینی است، همان‌طور که در سمت راست ماهینی بهتر از کمال عمل می‌کند. با این حال مشکلاتی پیش می‌آید که مجبور می‌شوید تنها راه را انتخاب کنید. من کاملاً از ماهینی و فرشاد راضی هستم. شما بدانید ما با استقلال بازی کردیم. تیمی که خیلی خوب است و بازیکنان خوبی دارد. طبیعی است آنها هم باید کار می‌کردند و فقط ما در زمین نبودیم، اما باز تکرار می‌کنم در نیمه دوم استقلال از نیمه هم رد نشد. ما در زدن ضربات آخر آرامش نداشتیم، اما در این بازی‌ها از شانس نیم‌بند هم باید بهره برد، همان‌طور که استقلال استفاده کرد.
وی با ابراز تأسف از اتفاقی که در پایان دربی ۸۴ برای محمد انصاری رخ داد، اظهار داشت:  مسئله‌ای که اصلاً به آن پرداخته نشد اتفاق تلخی بود که در پایان مسابقه رخ داد. متأسفانه یک عده از هواداران با سنگ یا هر شیء دیگری به سر محمد انصاری زدند که باعث شد او بیهوش شود. دکترها گفته‌اند او ضربه مغزی خفیف کرده است و با توجه به این مسئله به احتمال ۹۹ درصد نمی‌تواند در بازی با سپاهان ما را همراهی کند. مشخص نبود اگر ضربه به چشم او یا گیجگاهش برخورد می‌کرد، چه اتفاقی رخ می‌داد. من امیدوارم باشگاه نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و علیه کسانی که این کار را انجام دادند، شکایت کند.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه آیا ربیع‌خواه می‌تواند در بازی با سپاهان به میدان برود یا نه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ربیع‌خواه مصدومیتش را پشت سر گذاشته و در شرایط خوبی قرار دارد و سایر نفرات تیم‌مان سالم هستند.
برانکو راجع به مسائل حاشیه‌ای که بعد از دربی رخ داد و باعث شد انتقاداتی از مهدی رحمتی و سیدجلال حسینی مطرح شود، گفت: در مورد قضاوت داوران بگویم که آنها در این بازی عالی قضاوت کردند. اینکه گفته می‌شود یک دقیقه یا دو دقیقه وقت اضافه کمتری گرفته شد به من ارتباطی ندارد، اما یک موضوع که باید بگویم این است که مهدی رحمتی بار نخستش نیست که این کارها را انجام می‌دهد.
وی در واکنش به صحبت‌های یک خبرنگار درباره درگیری محسن مسلمان و مهدی طارمی بعد از دربی و همچنین اعتراض لیدرهای باشگاه پرسپولیس به عملکرد برخی بازیکنان که در تمرین امروز رخ داد، یادآور شد: من نمی‌دانم در مورد چه مسائلی صحبت می‌کنید، اما آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که ما برای هواداران‌مان بازی می‌کنیم. هر تلاشی که می‌کنیم برای این است که آنها راضی باشند. من بابت اتفاقی که دیروز رخ داد و بازی را واگذار کردیم به خاطر هواداران غمگین هستم. به بچه‌ها هم گفته‌ام که باید شرایط را درک کنند، من ندیدم کسی دعوا کند و هواداران هم در پایان مسابقه با قلب‌شان ما را تشویق کردند که بسیار ارزشمند بود.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین راجع به پست اینستاگرامی مهدی طارمی که در آن اعلام کرده هیچ هوادار و پیشکسوتی حق اعتراض به پرسپولیس را ندارد چرا که این تیم صدرنشین است، عنوان کرد: من نمی‌دانم این مسائل چیست و آنها را پیگیری نمی‌کنم. من فقط صفحه اینستاگرام خودم را دارم و هر چند وقت یک بار خودم به طور مستقیم برای هواداران عکس می‌گذارم، اما باید بگویم انتقاد همیشه هست و نمی‌شود جلوی آن را گرفت. جدا از بحث نتایج تیم انتقاد همیشه خوب و بد و چه با نیت خوب و یا بد وجود دارد و ما با این‌طور مسائل زندگی می‌کنیم.  فوتبال صعود و سراشیبی زیادی دارد و نمی‌شود همیشه فقط برد و خوشحالی کرد. قرار نیست همیشه از ما تعریف و تمجید شود. من راجع به این مسئله مرتب با بازیکنان صحبت می‌کنم، اما برخی‌ها می‌پذیرند و برخی دیگر شاید برداشت دیگری دارند. من یک خارجی هستم و نمی‌توانم صفحه اینستاگرام بازیکنانم را بخوانم.
وی در واکنش به صحبت خبرنگار دیگری راجع به اینکه برخی بازیکنان پرسپولیس با خبرنگاران برخورد فیزیکی داشتند و حتی برخی به خودشان اجازه می‌دهند با خبرنگار تماس گرفته و او را تهدید کنند، گفت: همه ما با هم همکار هستیم و مسلماً این درک باید دوطرفه باشد. اینکه حالا چه رفتارهایی از چه فردی سر می‌زند، بستگی به آموزشی دارد که او در دوران فوتبالش آنها را طی کرده است. طبیعی است که همه ما دوست داریم رفتارهای درستی را از یکدیگر ببینیم. تأکید می‌کنم که برد و باخت در فوتبال وجود دارد و باید آمادگی هرگونه نتیجه را داشته باشیم. شما دیدید که دیروز چلسی نتوانست حریف خود را شکست دهد و متوقف شد. این نتایج در فوتبال عادی است و من فقط در مورد رفتار خودم صحبت می‌کنم؛ امروز می‌توانستم تمرین را پشت درهای بسته ببرم و جواب هیچ خبرنگاری را ندهم اما اینجا هستم تا صحبت‌های شما را بشنوم و آمادگی پاسخ به هر سؤال را دارم.
برانکو در پاسخ به اینکه چرا بازیکنان پرسپولیس و استقلال قبل از دربی باید شام مشترک بخورند، تصریح کرد: من در این مورد قبل از بازی صحبت کردم و گفتم مخالف این قضیه بودم، به هر حال این تصمیمی بود که باشگاه اتخاذ کرده بود و من نمی‌توانم در مورد آن نظر دهم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که پرسپولیس چه زمانی قصد دارد از بازیکنان اوکراینی خود استفاده کند و واقعاً این بازیکنان کارایی برای این تیم داشته‌اند یا نه، گفت: می‌خواهم به شما خبری بدهم تا خوشحال شوید، دو بازیکن اوکراینی دیروز با باشگاه توافق کردند و از تیم جدا شدند!
وی  در مورد اظهارنظر یکی از خبرنگاران در مورد اینکه چرا پرسپولیس مثل استقلال بازیکنان جوان خوبی ندارد که از آنها استفاده کند و فقط به ستاره‌هایش وابسته است، گفت: به هر حال باید شرایط را دید و بعد قضاوت کرد. ما در ابتدای فصل یکسری بازیکن جوان را در تمرینات تست می‌کنیم و پس از چند روز تمرین در مورد آنها تصمیم می‌گیریم. یکسری از آنها به تیم ما اضافه می‌شوند و با ما تمرین می‌کنند. اگر خوب باشند بازی می‌کنند اگر هم فرصت بازی به آنها نرسد مثل شهاب زاهدی یا محمد رحمتی قرضی به تیم دیگری می‌روند. به هر حال این روند در تیم ما ادامه دارد و اگر بازیکنی بتواند کیفیت بالای خودش را به ما نشان دهد بازی خواهد کرد.
برانکو درباره اینکه آیا باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب بازیکن جدید خارجی است یا نه، گفت: فصل نقل‌وانتقالات تمام شده و ما در این فرصت فقط می‌توانیم بازیکن آزاد بیاوریم که سخت است، به هر حال گزینه‌هایی مدنظر ما هستند که در صورت توافق آنها را به خدمت می‌گیریم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین در مقابل انتقاد یکی از خبرنگاران در مورد اینکه چرا مدت‌هاست فقط این وعده را می‌دهد که مشکل گلزنی پرسپولیس حل می‌شود اما این شرایط در این تیم بدتر هم شده است، گفت: می‌بینید که ما چقدر خوب تمرین می‌کنیم و در تمرینات روی این مسئله خیلی کار می‌کنیم. همه می‌خواهند در زمین بازی بهترین عملکرد را داشته باشند، اما خب نمی‌شود هر توپی را هم گل کرد.
در ادامه همان خبرنگار از برانکو پرسید با این وضعیت باید در دیدارهای آینده پرسپولیس برای استفاده از موقعیت‌ها منتظر اما و اگر باشیم و دعا کنیم که آن موقعیت تبدیل به گل شود، برانکو اظهار داشت: بله، موافقم ما این مشکل را داریم. اگر می‌شد به این سادگی حل شود تا الان حل شده بود. برخی چیزها را به سادگی نمی‌شود حل کرد. گل زدن امری ذاتی است. بعضی مهاجم‌ها ذاتاً گلزن هستند و برخی هرچقدر با آنها کار کنیم فایده ندارد.
برانکو در خصوص گل نزدن مهاجمان تیمش گفت: منظور شما مهدی است؟! اما او بهترین گلزن ماست. اشتباه پیش می‌آید و بعضی مواقع گل نمی‌زند، اما او بهترین گلزن ماست. همه مهاجمان در دنیا اشتباه می‌کنند. شما اگر جای من باشید چه کسی را جای او می‌گذارید؟
وی پس از اینکه خبرنگاران گفتند در این شرایط از طارمی استفاده می‌کنند، اما بهتر نیست مهاجم دیگری به لیستش اضافه کند، اظهار داشت: این‌طور نیست که به سادگی جای او بازیکن بگیریم و به تیم اضافه کنیم. ضمن اینکه طارمی با شرایطی که دارد جزو بهترین گلزن‌های لیگ است. اکنون هم موقعیت‌ها از دست می‌رود و دو سه سال دیگر هم بازهم موقعیت‌هایی را شاید از دست بدهد.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که امیر قلعه‌نویی اعلام کرده اگر بازیکنان تیمش در بازی‌های پیش‌رو کارت زرد بی‌مورد بگیرند و محروم شوند با جریمه روبه‌رو خواهند شد و نظر او در این خصوص چیست، خاطرنشان کرد: ما هم اگر بازیکنان‌مان بی‌مورد کارت بگیرند، آنها را جریمه می‌کنیم و این طبیعی است. اگر بازیکنی در بازی ناجوانمردانه و مثلاً برای حرف زدن یا کل کل کردن با داور کارت بگیرد، جریمه هم دارد، اما اگر در خدمت تیم کارت بگیرد، ایرادی ندارد.
 برانکو در واکنش به صحبت‌های حسن زمانی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از پیروزی در دربی گفت: این حرف‌ها برای من مهم نیست. آنها حق دارند کری بخوانند، چون بازی را برده‌اند، اما این صحبت‌ها برای من اهمیتی ندارد.
وی درباره اینکه چرا سامان نریمان‌جهان را که بارها به استقلال گلزنی کرده و می‌توانست گره دربی را باز کند به بازی نگرفت، اظهار داشت: به این دلیل که من تشخیص دادم بازیکنانی که در زمین هستند، می‌توانند به خوبی کار کنند. مسئله دوم هم این است که سخت می‌شود در چنین بازی‌هایی این‌گونه به بازیکنان اعتماد کرد. او بازیکن ضد حمله است و گل‌هایش به استقلال هم روی ضد حمله بوده، اما ما از فاصله ۳۰ متری به استقلال حمله می‌کردیم و روی دروازه آنها فشار می‌آوردیم، نه ضد حمله.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه برخی به تعویض رامین رضاییان ایراد گرفته‌اند در حالی که او بازیکن پشتیبان بود و از سوی دیگر علی علیپور هم یک تعویض هجومی به شمار می‌رفت، گفت: ما از قبل برای تعویض علیپور و اینکه او جای چه کسی بیاید برنامه داشتیم، چون او خوب سر می‌زند و نفوذ می‌کند. اینکه چرا رامین تعویض شد، تشخیص من بود و همیشه هستند کسانی که با تعویضی موافق یا مخالف باشند.
برانکو در واکنش به این مسئله که با این حال بسیاری از کارشناسان هم تعویض او را مثبت ارزیابی کرده‌اند، تأکید کرد: من درباره این موارد در رسانه‌ها صحبت نمی‌کنم. به هر حال کسانی که انتقاد دارند، به تعویض ایراد می‌گیرند و... . آنها حق دارند صحبت کنند و این صحبت‌ها را در رسانه‌ها هم مطرح کنند. فوتبال به همین دلیل است که زیبایی دارد.
وی در پایان صحبت‌هایش با خبرنگاران به شوخی کردن پرداخت و در واکنش به اظهارات مختلف خبرنگاران و کارشناسان نسبت به تصمیم‌های او در دربی، گفت: کرواسی چهار و نیم میلیون جمعیت دارد. می‌دانید چند مربی در کرواسی هستند؟ چهار و نیم میلیون!
منبع/وبسایت رسمی برنامه نود



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*