اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106344
تاریخ انتشار: 1395/11/27 06:07
روانشناسان بر این باورند شناخت ناکافی و انتخاب غلط بسیاری از زوج‌ها را روانه دادگاه‌های خانواده و مغلوب فراز و نشیب‌های زندگی مشترک می‌کند.

عصرجهان-اگر چه به عنوان آقا و چه خانم با فردی آشنا شده اید و احساس می کنید که آمادگی دارید تا برای ادامه راه زندگی او را به عنوان شریک انتخاب کنید نباید با چشم بسته و تنها به دلیل احساسات عاشقانه و بدون دانستن اطلاعات کافی به دنبال برگزاری مراسم عقد و عروسی بروید بلکه لازم است با چشم باز و با دقت برخی موارد ضروری را بررسی و در مورد آنها تحقیق کنید.
ابتدا از فردی که می خواهید با او ازدواج کنید در خصوص تمایل او برای فرزند آوری سئوال کنید و اینکه اگر دارای فرزند شدید امنیت مالی، مراقبت های بهداشتی، تربیتی واحساسی نسبت به فرزندان دارد.
در خصوص تعهدات مالی و اهداف زندگی از او سئوال کنید به ویژه خانم ها از  آقایان زیرا آنها وظیفه تامین مالی خانواده را برعهده دارند و خانم ها در صورت تمایل نقش تکمیل کننده را بر عهده دارند، اگر فردی بی هدف و بدون چشم انداز در خصوص آینده شغلی بر سرراهتان است به طور جدی درباره آینده زندگی با او تفکر کنید.
در خصوص احساسات، درک نیازهای عاطفی و عاشقانه از او سئوال بپرسید و اینکه این مسائل چقدر در زندگی فرد مهم است، روابط احساسی سرد و بی عاطفه خود یکی از اصلی ترین دلایل شکست در زندگی مشترک و بروز اختلاف و طلاق بین زوجین است.
آگاهی در خصوص وضعیت و پیشینه سلامت روحی و جسمی نامزدها قبل از ازدواج یکی از مهمترین موارد برای یک ازدواج موفق است، اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید هرگز این موضوع را از همسر آینده خود یا خانواده او مخفی نکنید زیرا در آینده ممکن است این موضوع آشکار شود، بهترین کار صادق بودن و کمک گرفتن از مشاوره خانواده برای بیان بیماری به مناسبترین شیوه به خانواده همسر است.
آگاهی در خصوص خانواده نامزد به اندازه شناخت خود او مهم است، اگر موضوعی وجود دارد که همسرآینده شما و خانواده او باید درمورد خانواده شما بدانند حتماًاین موضوع را مطرح کنید زیرا پنهان کردن آن می تواند به شدت بر آینده زندگی شما اثر منفی بگذارد.
هر فرد بزرگسال دارای دوستان و نزدیکانی است که تمایل دارد با آنها معاشرت داشته باشد، قبل از ازدواج باید در خصوص معاشرت و رفت و آمد با دوستان همسرتان با او صحبت کنید اگر او نخواهد و یا تمایلی به آشنایی و دوستی با دوستان نزدیک شما نداشته باشد و بخواهد شما را محدود کند درآینده به شدت آسیب می بینید.
احترام و پایبندی به ارزش های دینی و اعتقادات هم یکی دیگر از مسائلی است که باید قبل از ازدواج درباره همسرتان بدانید ، اگر او در خانواده ای متفاوت با شما بزرگ شده و شما هم به عقاید خود بسیار پای بند هستید این می تواند زمینه ساز اختلاف شود مگر اینکه بهترین راه را انتخاب کرده و یکی اززوجین با انعطاف پذیری نظر همسر خود را بپذیرد.
در خصوص خود همسرآینده تان به درستی و از طریق منابع موثق و قابل اطمینان اطلاعات جمع کنید، در باره تحصیلات، سوابق احتمالی کیفری و جرم ، خیانت در امانت، محل کار سابق، شهرهایی که زندگی کرده است، دوستان  و آشنایان، وضعیت مالی، ازدواج یا نامزدی در قبل، دارا بودن فرزند و حتی سفرهای خارج از کشور او به درستی تحقیق کنید تا در آینده دچار مشکل و گرفتاری های احتمالی نشوید.
با رعایت این راهکارها با درصد بالایی یک زندگی مشترک عالی و بدون دغدغه بدست می آورید.
منبع: onmogul



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*