اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106382
تاریخ انتشار: 1395/11/30 00:04
درخواست تعویض استاندار وقت خوزستان و تهدید رییس جمهور به رای ندادن مردم استان در انتخابات بعدی و طرح مسائل حزبی و خطی نگری و... همه نشان از نگاه سیاسانه شما به این مشکلات و تجمعات متعاقب آن دارد نه نگاه دلسوزانه.از این رفتار دوگانه دست بردارید، اگر توان برداشتن قدمی مثبت برای این دیار مظلوم را دارید بسم ا... وگرنه همان بِه که خاموش باشید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، "شهرام احمدی" کارشناس ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)  و نویسنده میهمان در یاداشتی باعنوان "حال مردم خوزستان خراب است این بار باور کن " اینگونه نوشت:
چند روزی است که شهر و دیارمان حال و روز خوشی ندارد. اکسیژن کافی برای تنفس نداریم. آب و برق مکرر قطع میشود و..و..و...
از گوشه و کنار جهان برایمان دل میسوزانند بسان طفلی یتیم. هشتکهای خوزستان و اهواز و خاک و هوا، توییتهای دلسوزانه، پستهایی با فالورهای بیشمار، پیامهایی در شبکه های مجازی و رسانه های مختلف با مضمون مظلومیت خوزستان و گرد وخاک و هوا و قطع برق و آب و دلواپسی و... حالا بماند وضع معیشت مردم و اشتغال و جوانان و سهم کم از درآمدهای نفت و گاز و پتروشیمی و ...
همه اینها گوشه ای از مشکلات استان زرخیز خوزستان است که به فرموده بنیانگذار انقلاب" دین خود را به اسلام  ادا کرده است"
جمله ای که بارها و بارها در ستایش خوزستان و خوزستانیها به مناسبتهای مختلف بر روی تراکتها و بیلبوردهای مختلف نقش بسته و بر زبان سخنران بسیاری جاری شده است. امام خمینی (ره) با بیان این سخن، قدر و منزلت نقش خوزستان را در جنگ تحمیلی به همه خاطرنشان کردند. مسئله اینجاست که با وجود یادآوری هزاران باره این سخن حضرت امام (ره) آیا کشور نیز دین خود را به خوزستان ادا کرد؟
مسلماً و صد البته که "نه". چرا که اگر ادا کرده بود، این حال و روز امروز دیار ما نبود.
این حق را چه کسی باید بدهد؟ بزرگان گفته اند که حق گرفتنی است و نه دادنی! پس باید سئوال کنیم این حق را چه کسی باید بگیرد؟ در کشور ما که بسیاری از مسائل در سطوح کلان تصمیمگیری و بسیاری از مشکلات در سطوح کلان حل می شوند، در کشوری که جمهوری اسلامی است و نهادهای دموکراتیکی چون دولت منتخب مردم و مجلس شورای اسلامی اداره امور را برعهده دارند چنین کاری از سوی مردم به مسئولین واگذار شده است....
باز هم مشکلات بر میگردد به مسئولین، از سطوح پایین گرفته تا رده های بالاتر.
آنجا که برای احیای دریاچه ارومیه فقط در سال 96 بودجه  8000 میلیارد ریالی میبینند و برای مقابله با ریزگردهای نفس گیر خوزستان چیزی معادل هیچ ...
آنجا که پروژه های بهشت آباد و بیرگان و  قمرود و ... را با لابیگری و توجیهات غیر کارشناسی اجرایی میکنند و برای انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز و... برای مصارف کشاورزی و صنعتی به کرمان و اصفهان و قم میلیاردها ریال تامین بودجه میکنند و  از حق مردم مظلوم و باحیای خوزستان و سایر صاحبان حقابه های فوق غافل هستند. ( صرفنظر از بهانه بودن مصرف شرب و نقد وارده به انتقال آب بین حوضه ای و چالشها و پیامدهای آن )
آنجا که خطوط لوله انتقال گاز از عسلویه و خوزستان به کرمانشاه و آذربایجان میرود تا پتروشیمیهای متعدد در این مسیر مرزی و پرخطر صرفاً با توجیه اشتغال مردم آن مناطق و البته در لوای پدافند غیر عامل در تولید احداث شود.
نمونه هایی از این دست زیاد و از حوصله بحث خارج و مجال کم.
سر صحبت با عزیزانی است که فرافکنی میکنند و آدرس غلط میدهند.
آیا اینهمه مشکلات در استان خوزستان و اینهمه بی توجهی دولتمردان، صرفاً حاصل  سوء مدیریت دو سال اخیر در کشور ماست؟
هرگز چنین نیست پس دلواپسی امروز بعضی مسئولین باز هم ریشه در فرافکنی و آدرس غلط دادن به مردم را دارد.
شما مسئولینی که تریبونهای مختلف را طی سه دهه پس از پایان جنگ در اختیار داشتید لال بودید که در سنوات گذشته فریاد وامصیبتا برای خوزستان سر بدهید؟
چرا طی سالهای گذشته اعتراضی به دولتهای قبل برای مشکلات فوق نکردید و تازه یادتان آمده که دست به افشاگری بزنید؟
چرا حالا که نوشداروی بعد مرگ سهراب شده فریاد انتقال غیر قانونی آب خوزستان و .... را سر می دهید ؟ آنهم خطاب به دولت وقت؟
چرا سعی دارید تجمعات اعتراضی مردم را جهت دار نشان داده و از آب گل آلود ماهی بگیرید؟
اعتراضهایی که صرفاً برای دستیابی به حقوق اولیه شهروندی است و برای احقاق حق است و طلب حداقل ها، اما تلاش شما برای انحراف افکار عمومی است و یکسو نگری در مشکلات پیش آمده در استان خوزستان.
حنای شما دیگر برای مردم رنگی ندارد . فکر نان باشید که خربزه آب است.
اگر دلسوز این مرز و بوم و خوزستان هستید بسم الله. دست از رفتارهای پوپولیستی بردارید و قدم عملی برای رفع محرومیت این استان زرخیز ولی محروم بردارید.
درخواست تعویض استاندار وقت خوزستان و تهدید رییس جمهور به رای ندادن مردم استان در انتخابات بعدی و طرح مسائل حزبی و خطی نگری و... همه نشان از نگاه سیاسانه شما به این مشکلات و تجمعات متعاقب آن دارد نه نگاه دلسوزانه . از این رفتار دوگانه دست بردارید، اگر توان برداشتن قدمی مثبت برای این دیار مظلوم را دارید بسم ا... وگرنه همان بِه که خاموش باشید و بیش از این نمک به زخم کهنه این مردم باغیرت و آگاه نپاشید.
به قول شاعر بزرگ این دیار سیدعلی صالحی که میگفت: حال همه ماخوب است، اما تو باور مکن..
 باید گفت :
حال همه مردم خوزستان خراب است این بار باور کن ....



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*