اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106401
تاریخ انتشار: 1395/11/30 21:49
یاداشت به قلم حسین عسکری/
این بداخلاقی‌ها زیبنده کسی که می‌خواهد وظیفه خدمت به مردم را بر عهده بگیرد و زبان گویای مردم حوزه انتخابیه خود باشد نبوده و نیست. این گونه رفتار‌ها (تخریب‌، بی‌ادبی‌ها، هتاکی‌ها، شکستن حرمت‌ها و ...) هیچ کدام در شأن یک انسان واقعی نیست.

عصرجهان/حسین عسکری
با شروع تبلیغات غیررسمی و رسمی کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پدیده‌ای شوم و آفتی زیان‌بار که معمولاً  به سان تیری زهرآلود دین دین‌داران را نشانه رفته، بی‌اخلاقی‌های سیاسی‌، تهمت و افترا به کاندیدهای دیگر‌، تخریب رقیب و ... می‌باشد که به گواه روایات ، فروش آخرت خویش به دنیای دیگران است. بدترین آسیب تهدید کننده انتخابات ، بعضی بی اخلاقی ها در تبلیغات سیاسی و انتخاباتی است.
برخی نامزدها به جای این که در صدد شناساندن خود و برنامه‌های خود به مردم باشند و برنامه و تفکر خود را برای مردم تشریح کنند، با تهمت و افترا سعی در سیاه‌نمایی کاندید رقیب خود را دارند و به تخریب رقیب خود روی می‌آورند.  یکی از رفتارهای ناسالم، غیر‌اخلاقی و غیر‌انسانی در دوران تبلیغات انتخابات‌، تخریب‌، تهمت و افترا به نامزدهای دیگر و حتی هواداران آن‌هاست. چنین کاری نشان‌دهنده پلیدی درون آدمی است.
نامزدها مي‌بايست همواره در كلام، ادب را مراعات كنند. در حالي كه نامزدها رقيبان هم مي‌باشند و رقابت، امري غير از مخالفت است، با اين همه برخوردها به جاي آن كه بر اساس ادب نسبت به برادر ديني باشد به شكل برخورد با مخالفان مي‌باشد. "کاندیدهای محترم بداخلاقي و بدگويي و اهانت و تهمت و اين حرف‌ها را مطلقاً راه ندهند".در انتخابات‌های گذشته شاهد بداخلاقی‌هایی بوده‌ایم که توسط بعضی کاندیدا‌ها و بعضی طرفداران‌شان انجام شده است. ورود به زندگی خصوصی نامزدها، تخریب و حمله به رقیب، ساختن القاب و برچسب‌ها، شایعه‌سازی‌، طرح اتهامات ناصحیح درباره گذشته و یا خانواده یک نامزد و تلاش برای ایجاد دو قطبی کردن انتخاباتی از آفات رایجی است که این روزها رواج پیدا کرده است. توهين و تهمت و افترا حركتي غیراخلاقی و غيراسلامي و به دور ازانسانیت است.
این بداخلاقی‌ها زیبنده کسی که می‌خواهد وظیفه خدمت  به مردم  را بر عهده بگیرد و زبان گویای مردم حوزه انتخابیه خود باشد نبوده و نیست. این گونه رفتار‌ها (تخریب‌، بی‌ادبی‌ها، هتاکی‌ها، شکستن حرمت‌ها و ...)  هیچ کدام در شأن یک انسان واقعی نیست. انسان حتی از گفتن برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی  شرم دارد چه برسد این که بخواهد آن را انجام دهد.ما به عرصه انتخاباتی سالم اعتقاد داریم و باید تلاش کنیم همه گروه‌ها و جریان‌ها با توجه به این موضوع در عرصه رقابت حضور داشته باشند، طبق قانون و ضوابط عمل، و هر کس حرف‌های خودش را در چهارچوب قانون بزند. در این مسیر رقابت سالم همه باید از توهین، تخریب، کارشنکی علیه رقیب دوری کنند و در ‌‌نهایت مردم هستند که باید تشخیص دهند به چه کسی رای می‌دهند.
لذا باید مراقب باشیم و در انتخابات آتی از بداخلاقی‌های گذشته دست برداریم.
پس بدانیم که دست‌یابی به یک انتخابات سالم که بر پایه اصول اخلاقی باشد نیازمند آن است که همه نامزدها و هواداران آن‌، اخلاق انتخاباتی را مراعات کنند و در تبلیغات از تندخویی و جدال باطل و تخریب رقیب انتخاباتی خود حذر کنند.



کانال تلگرام عصر جهان


علی احمدی
|
Iran
|
1395/12/05 20:21
  +0

  -0
پاسخ
بسیار عالی
غریبه
|
Iran
|
1395/12/11 04:56
  +0

  -0
پاسخ
مردم باید بانند بقول شاعر
هر که عیب دگران نزد تو آورد وشمرد
بی گمان عیب تورا با دگران خواهد گفت .

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*