اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106407
تاریخ انتشار: 1395/11/30 23:44
پیش بازی استقلال خوزستان و الفتح عربستان
بدون شک اگر شاگردان سید سیروس پورموسوی بتوانند با نیروی خلاق خط حمله آتشین خویش و تحمیل اشتباه به دفاع خسته و کُند الفتح، در نیمه اول و نهایتا تا دقیقه 60 گل برتری را به ثمر برسانند، آنگاه خواهند توانست با تلفیقی از تفکر دفاع منطقه ای و لایه ای همراه با پرس شدید و یارگیری من تو من، تیم الفتح را با دست خالی راهی عربستان کنند

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان/محسن بابادی-آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران
دوشنبه دوم اسفندماه 95 راس ساعت 14:30 ، از گروه B لیگ قهرمانان آسیا و در مصافی حساس و نفس گیر، استقلال خوزستان قهرمان مقتدر سال گذشته لیگ برتر فوتبال ایران ، در رقابتی نابرابر در کشور عمان به جنگ تیم تا دندان مسلح الفتح عربستان خواهد رفت . تیم استقلال خوزستان که در پی بیتوجهی و کم لطفی های بیشمار مسولین استان خوزستان ، فدراسیون فوتبال ، وزارت ورزش و در پس کوچه های سهل انگاری و بی تفاوتی های مکرر بانک ملی ایران سرگردان شده ، با جیبی خالی و تنها با تکیه بر غیرت ، استعداد و نبوغ بازیکنان و کادر زحمتکش خویش و البته با گرو گذاشتن ریش در نزد آژانس هواپیمایی ، راهی مسقط شده تا به مصاف الفتح عربستان برود . الفتح که از تیم های موفق چند سال اخیر کشور عربستان بوده ، هر چند هواپیمای اختصاصی داشته و فقط هزینه چند بازیکن این تیم ، به اندازه کل مطالبات باشگاه استقلال خوزستان است، اما قطعا در مقابل همت ، اراده ، میل به پیروزی ، شجاعت کادر فنی و بازیکنان استقلال خوزستان چاره ای جز تسلیم شدن و فرود آوردن سر تعظیم ندارد . استقلال خوزستان میبایست در این بازی نشان دهد که با دست خالی هم میتوان بزرگی کرد و همانگونه که سال قبل در لیگ برتر اینچنین شاهکار کرده ، در صورتی که اراده کند و تمام مشکلات مالی و...را فراموش نماید و البته کمی شانس نیز این تیم را همراهی کند ، دوشنبه خواهد توانست با خاطره خوبی عمان را ترک و راهی امارات شود  .
اگر در این بازی شاگردان سید سیروس پورموسوی جوان و پر انگیزه ( که با پیگیری های خویش 1 تنه جور مسائل مالی تیم را به دوش کشیده ) ، بتوانند با 1 بازی مبتنی بر دفاع هوشمندانه ، یارگیری نفر به نفر، پرس شدید از یک سوم میانی و بستن تمام فضای بازی، اجازه گلزنی را از تیم الفتح در نیمه اول و 20 دقیقه ابتدایی نیمه دوم گرفته و با یک بازی بی نقص و کم اشتباه سبب عصبی شدن و جلو کشیدن آنها برای گلزنی شوند ، خواهند توانست تیم خسته آنان که 65 الی 70 دقیقه جهت یافتن روزنه ای برای دستیابی به یک سوم میانی استقلال تلاش کرده را با چند ضد حمله خطرناک و به ثمر رساندن گل برتری و حفظ این نتیجه، دست خالی راهی عربستان کنند . سید سیروس پورموسوی اگر بخواهد از این ترفند بهره ببرد، میبایست با سیستم 442 وارد این کارزار شود تا تمام فضای بازی خصوصا کناره ها را در اختیار بگیرد . دلیل این امر، تکنیکی و سرعتی بودن بازیکنان دونده الفتح و تمایل آنان جهت نفوذ از کناره ها به هر طریق ممکن است . زیرا وقتی فضای بازی خصوصا کانال های مستقیم دسترسی به دروازه استقلال بسته باشد و الفتح نتواند از عمق به دروازه اش نزدیک شود ، ناچارا بازی سرعتی مبتنی بر پاسهای کوتاه و بازی ترکیبی از کناره ها بسمت عمق جهت دستیابی به دروازه استقلال را محک خواهد زد و گرفتن کرنر و خطا در گوشه های پشت محوطه جریمه استقلال جهت ایجاد خطر و استفاده از توپهای سوم را مدنظر خواهند داشت تا بتوانند از این طریق قفل دروازه تیم ایرانی را باز کنند .
بدون شک اگر شاگردان سید سیروس پورموسوی بتوانند با نیروی خلاق خط حمله آتشین خویش و تحمیل اشتباه به دفاع خسته و کُند الفتح ، در نیمه اول و نهایتا تا دقیقه 60 گل برتری را به ثمر برسانند ، آنگاه خواهند توانست با خیالی راحت و تلفیقی از تفکر دفاع منطقه ای و لایه ای به همراه پرس شدید و یارگیری من تو من ، تیم الفتح را ناکام بزرگ این مسابقه بنامند . آنچه مسلم است گل نخوردن تیم استقلال خوزستان در دقایق ابتدایی و نیمه اول بازی در اولویت قرار دارد و میبایست تدارک حمله و گلزنی اولویت بعدی این تیم باشد . البته اگر در این کش و قوس فرصتی جهت گلزنی فراهم شد بهترین زمان جهت آسیب رساندن به حریف خواهد بود .
در این بازی تیم الفتح به احتمال فراوان با سیستم 4231 وارد مسابقه شود و از زبده ترین بازیکنان این تیم میتوان به محمد السهلاوی ، یوسیمار رودریگز ، ناتان جونیور و احمد مبارک اشاره نمود .
بازیکنان و کادر تیم استقلال خوزستان:
ما مردم و اهالی فوتبال ایران به تمامی مشکلات شما واقف بوده و هستیم . از شما انتظار داریم بخاطر منافع ملی و مردم غیرتمند خوزستان و ایران ، در این چند بازی آسیایی نیز با همان اراده و انگیزه مثال زدنی خویش حاضر شده تا با نتایج خیره کننده تان مهر تاییدی بر عملکرد خوب خویش زده و با شاد نمودن دل مردم ، توانایی خویش را همانند گذشته به رخ مسولین غیر بومی بانک ملی کشیده تا ان شاا... پس از بازگشت با دست پر مطالبات خویش را پیگیری نموده و بهانه  ای برای آنان باقی نگذارید . بدانید که دیر یا زود حق و حقوق و مطالبات شما پرداخت خواهد شد و مطمئن باشید عملکرد خوبتان این امر را محقق تر خواهد نمود .
نویسنده: محسن بابادی-محسن بابادی-تحلیلگر و آنالیزور فوتبال ایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*