اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106443
تاریخ انتشار: 1395/12/01 14:00
سیاست اعلامی احمدی نژاد همان نامه‌ای است که نوشت اما سیاست اعمالی او نامزدی بقایی و احتمالا افراد دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری است. تقریبا همه فکر می‌کردند نه احمدی نژاد و نه احمدی نژادی‌ها نقشی در انتخابات سال آینده نخواهند داشت. حالا بقایی آمده است تا نشان دهد این تحلیل اشتباه بود.

به گزارش عصرجهان، عصر ایران به قلم مصطفی داننده نوشت: در حالی که جریان‌های سیاسی در حال رایزنی‌های خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 هستند، حمید بقایی یار دیرین محمود احمدی نژاد و معاون اجرایی او اعلام نامزدی کرد.
او در نامه‌ای خطاب به مردم نوشت:« با کسب اجازه از محضر فرد فرد شما مردم عزیز، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دورة ریاست جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد.اینجانب این اعلام نامزدی را که کاملاً مستقل از اشخاص، گروهها، احزاب و جناحهای سیاسی است، صرفاً اعلام سربازی برای کشور عزیز و خدمتگذاری به ملّت شریف ایران دانسته و بدان افتخار می کنم.»
بعد از اعلام نامزدی بقایی باید این سوال را مطرح کرد که آیا نامزدی بقایی برای انتخابات ریاست جمهوری واقعی است؟
برای پاسخ به این سوال باید رفتار محمود احمدی نژاد را به عنوان دانای کل جریان موسوم به سوم تیر مورد بررسی قرار دهیم. احمدی نژاد خود تصمیم داشت وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شود. رییس سابق دولت‌های نهم و دهم اما با نهی رهبری روبرو شد. نظر مقام رهبری باعث شد داستان حضور احمدی نژاد در انتخابات قبل از آغاز به پایان خود برسد. این درست همان زمانی است که احمدی نژاد بازی سیاسی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 آغاز می‌کند.
احمدی نژاد طی نامه‌ای اعلام کرد که از هیچ نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نخواهد کرد. او با این کار اولا تکلیف خود با اصول‌گرایان را مشخص کرد. برخی از اصول‌گرایان دوست داشتند از نام احمدی نژاد به نام خود استفاده کنند. که این نامه باعث شد رییس دولت نهم و دهم خطوط خود با اصول‌گرایان را مشخص کند .
بقایی آمد تا احمدی نژاد در صحنه انتخابات بماند
در مرحله دوم احمدی نژاد به ظاهر نشان داد که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نقشی نخواهد داشت. بازی او دقیقا از همین جا آغاز می‌شود. احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری یک سیاست اعلامی دارد و یک سیاست اعمالی.
سیاست اعلامی او همان نامه‌ای است که نوشت اما سیاست اعمالی او نامزدی بقایی و احتمالا افراد دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری است. تقریبا همه فکر می‌کردند نه احمدی نژاد و نه احمدی نژادی‌ها نقشی در انتخابات سال آینده نخواهند داشت. حالا بقایی آمده است تا نشان دهد این تحلیل اشتباه بود.
احمدی نژاد می‌خواهد بازی انتخاباتی اصول‌گرایان و روحانی را برهم بزند. حضور بقایی و نامزدهای دیگر که نماد تفکر احمدی نژاد هستند که با اعلام استقلال وارد صحنه می‌شوند، نشان می‌دهد جریان احمدی نژاد می‌خواهد ذهن جریان‌های سیاسی را درگیر خود کنند.
این حضور نامزدها باعث می‌شود بخشی از انرژی جریان‌های سیاسی معطوف به این نامزدها شود. بعید به نظر می‌رسد بقایی و برخی از چهره‌های نزدیک به احمدی نژاد به دلیل حاشیه‌هایی که در دولت نهم و دهم داشته‌اند بتوانند از سد شورای نگهبان عبور کنند. اما تا زمان اعلام نظر شورای نگهبان این افراد می‌توانند بازی سیاسی اصول‌گرایان و اصلاح طلبان را برهم بزنند. این افراد قطعا در فضای انتخابات به هر دو جریان سیاسی ایران حمله خواهند کرد. آنها را ناکارآمد نشان خواهند داد. احمدی نژاد و احمدی نژادی‌ها را بهترین تفکر برای اداره کشور می‌دانند.
در این میان باید گفت جریان احمدی نژاد افرادی مانند غلامحسین الهام را هم دارند که می‌توانند از سد شورای نگهبان عبور کنند. شاید معرفی نامزدهایی مانند بقایی، سپری باشد برای معرفی الهام و حفظ آنها از حملات احتمالی.
از امروز دو جریان سیاسی حاضر در انتخابات ریاست جمهوری باید خود را آماده مقابله با احمدی نژادی‌ها کند. دوران 8 ساله احمدی نژاد نشان می‌دهد او به سادگی از مسائل سیاسی به ویژه مسائلی که فکر می‌کند در آن حقی دارد بگذرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*