اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106475
تاریخ انتشار: 1395/12/03 22:23
پرسپولیس از اولین تجربه آسیایی خود در فصل جدید نتیجه‌ای راضی‌کننده به دست آورد و با وجود برتری با گل مسلمان، با گل کارلوس ادواردو متوقف شد.

عصرجهان-در این دیدار پربرخورد و دشوار که با حضور هزاران طرفدار عربستانی و ایرانی برگزار شد، دو تیم مدعی این گروه با این تساوی کار خود را در زمین بی‌طرف با یک امتیاز به اتمام رساندند. دو تیم امیدوارند در مسابقات آینده مقابل الریان و الوحده نتایج بهتری بگیرند.
استادیوم: سلطان قابوس مسقط         
داور: کریشتینا پریرا (سریلانکا)

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، محمد انصاری، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، رامین رضاییان(محسن ربیع خواه 83)، سروش رفیعی(علی علیپور 74)، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان(سامان نریمان جهان 90)، وحید امیری و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
الهلال عربستان:

المعیوف، الشهرانی، الحافظ، هوساوی، البریک، میلسی(عبدالله الرویلی 74)، عطیف، ادواردو، العابد(عمر خریبی 66)، الفرج و لئو بوناتینی
سرمربی: رامون دیاز

اخطار

کمال الدین کامیابی نیا(24) از پرسپولیس

شرح گل ها

پرسپولیس 1 الهلال 0: (محسن مسلمان، دقیقه 68): سرخپوشان به خوبی توانستند از توپ برگشتی سود ببرند و این محسن مسلمان بود که با شوت زمینی خود دروازه بان الهلال را تسلیم کرد.

پرسپولیس 1 الهلال 1: (کارلوس اردواردو، دقیقه 83): ارسال کرنر برای الهلالی ها با ضربه سر مهاجم خطرناک این تیم در تیر اول گل تساوی را برای آبی پوشان ثبت کرد.

شرح بازی:

بازی بدون گل دو تیم در نیمه اول، با دو گل در 45 دقیقه دوم همراه شد تا شاگردان برانکو در اولین گام با امتیاز از زمین خارج شوند. 
پرسپولیس که در این دیدار کم موقعیت فرصت‌های مناسب تری نسبت به رقیب داشت، توسط محسن مسلمان به گل دست یافت تا پیروزی برای سرخپوشان در دسترس باشد اما کارلوس ادواردو با ضربه سر توانست بازی را به تساوی بکشاند و یک امتیاز حاصل تلاش دو تیم در جدال غول های آسیایی در منطقه غرب باشد.

دقایق حساس

دقیقه 6: در حالی که بازی با پاس های اشتباه دو تیم همراه بود، در این دقیقه مسلمان پشت محوطه جریمه بازیکن حریف را با خطا متوقف کرد که از این ضربه الهلالی ها نتوانستند سودی ببرند.

دقیقه 8: توپ ربایی مهدی طارمی در میانه میدان در حالی که دروازه بان الهلال هم برای قطع توپ جلو آمده بود با پاس این بازیکن برای رفیعی همراه شد که ضربه کم اثر سروش رفیعی در اختیار دروازه بان قرار گرفت.

دقیقه 9: وحید امیری در فرصتی ایده آل صاحب موقعیت شوتزنی پشت محوطه جریمه شد که ضربه او به راحتی در اختیار دروازه بان الهلال قرار گرفت.

دقیقه 38: ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس پشت محوطه جریمه با کار تیمی سرخپوشان همراه شد که در ادامه ضربه نهایی به خوبی نواخته نشد تا توپ در اختیار الهلالی ها قرار گیرد.

دقیقه 44: ارسال از روی ضربه ایستگاهی برای الهلالی ها با ضربه سر مهاجم این تیم راهی به دروازه نیافت و با فاصله کم از دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 46: درگیری بین محسن مسلمان و بازیکن الهلال بر سر تصاحب توپ با ضرباتی از سوی بازیکنان دو تیم به یکدیگر همراه شد که لحظاتی از بازی را به جنجال کشید اما داور در ادامه دستور به ادامه بازی داد و از دادن کارت زرد خودداری کرد.
دقیقه 47: سلمان فرج پشت مدافعان پرسپولیس صاحب موقعیت شد و با ضربه چیپ دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد که خوشبختانه با آفساید کمک داور این گل پذیرفته نشد.

دقیقه 48: ارسال زیبای وحید امیری در حالی که روی سر مهدی طارمی فرود آمده بود، با ضربه مناسبی از سوی او همراه نشد تا این موقعیت از دست برود.

دقیقه 55: ضربه بازیکن الهلال از پشت محوطه جریمه با برخورد به کمال کامیابی نیا به شکلی خطرناک از بالای دروازه عبور کرد و به کرنر برای این آبی پوشان تبدیل شد.

دقیقه 61: برگشت توپ پرتابی اوت پشت محوطه جریمه به محسن مسلمان رسید که ضربه سرضرب این بازیکن راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 64: شوت راه دور رامین رضاییان با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 73: ارسال پشت محوطه جریمه برای الهلالی ها شانس مناسبی نصیب آبی پوشان کرد که البته با ضربه ای از سوی مهاجم حریف همراه نشد تا همچنان نتیجه به سود پرسپولیس در جریان باشد.

دقیقه 82: توپ داخل محوطه برای شهرانی با ضربه این بازیکن همراه شد که توپ با دفع بیرانوند به کرنر رفت.

دقیقه 85: ارسال مسلمان با ضربه ناقص سیدجلال حسینی با اشتباه دروازه بان همراه شد که توپ راهی کرنر شد.

بهترین بازیکن:

وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا و صادق محرمی از خوب‌های پرسپولیس در این دیدار بودند. ضمن اینکه محسن مسلمان با گلی که وارد دروازه الهلال کرد تاثیرگذاری خود را نشان داد. در تیم الهلال هم اوسامه هساوی کاپیتان آبی‌پوشان نمایش جالب توجهی داشت.
اتفاق ویژه:

در شرایطی که الهلال با بزرگنمایی طبیعی تیم قدرتمند این گروه به حساب می‌آمد، پرسپولیس نمایش خوبی مقابل این حریف داشت و اگر در دقایق پایانی روی ضربه ایستگاهی غافلگیر نمی‌شد شاید می‌توانست 3 امتیاز بازی را از آن خود کند. البته نتیجه تساوی هم مورد پسند برانکو ایوانکوویچ است چراکه او به کسب نتیجه خوب مقابل الوحده و الریان کاملا امیدوار است.

حاشیه‌ها:
* با توجه به برگزاری دیدار میزبانی پرسپولیس از الهلال عربستان در عمان، هواداران عربستانی استقبال خوبی از این دیدار داشته اند و بیشتر سکوها را به خود اختصاص داده اند.
* الهلال از سه بازیکن غیر آسیایی در ترکیب خود سود برده و این در حالی است که تنها بازیکن خارجی پرسپولیس روی نیمکت حضور دارد.
* حدود 500 هوادار به طور رایگان از سوی پرسپولیس روی سکوها اسکان داده شده اند و به حمایت از این تیم پرداخته اند.
* هواداران الهلال با نصب پرچم های این تیم روی سکوها، حال و هوای سکوها را به رنگ آبی در آورده اند
نکته ها:
* حسین ماهینی ساعاتی مانده به این بازی به دلیل مسمومیت از ترکیب خارج شد تا صادق محرمی جانشین او شود.
* فرشاد احمدزاده همچون سه دیدار اخیر سرخپوشان در پست دفاع چپ برای این تیم به میدان رفته است.
* کمال کامیابی نیا بعد از غیبت در دو دیدار اخیر پرسپولیس به دلیل محرومیت، برای حضور در ترکیب این تیم مشکلی ندارد و به عنوان هافبک دفاعی برای سرخپوشان به میدان رفته است.
* پرسپولیس روی نیمکت خود بوژیدار رادوشوویچ، حسین ماهینی، علی علیپور، شهاب کرمی، محسن ربیع خواه، سامان نریمان جهان و ابوالفضل درویش وند را دارد.منبع/ورزش سه



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*