اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106486
تاریخ انتشار: 1395/12/06 18:37
در گفتگو با کارآفرین برتر سال ۸۶ خوزستان عنوان شد؛
اوریانا عالی پور: به ۳۶۰ بانوی شهرم آموزش رایگان دادم و سپس با جذب ۳۰ نفر از این بانوان علاقمند و آموزش دیده به تولید انواع منسوجات چرمی پرداختیم و با خرید منسوجات حاصل دست آنها و فروش محصولات آنها به بازارهای هدف برایشان منبع درآمد پایدار کسب کردیم.

 پایگاه اطلاع رسانی"عصرجهان"/پریسا طاهری

امروز به بهانه برپایی نمایشگاه پوشاک سنتی و‌مدرن در مسجدسلیمان پای صحبت بانوی سخت کوشی نشستیم که ۲۵ سال از عمر خود را در راه حرفه آموزی و توانمند سازی علاقمندان به هنر؛زنان بد سرپرست و خودسرپرست تلاش وافر نموده و در این راه تلاش های مستمری را به عرصه ظهور گذاشته است.
 بانویی که با توکل به خدا و با اراده پولادین توانسته است دشواری های زیادی که در این راه مانع راهش بوده است را پشت سر نهاده چرا که دعای این زنان خود سرپرست را یک گنجینه و ‌توشه راه برای خود دانسته است.


 خانم اوریانا عالی پور کارآفرین برتر سال ۸۶ در خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما در مورد شروع کارش در این عرصه می گوید: کار خود را با آموزشگاه آزاد خیاطی و گلسازی آغاز کردم.در سال ۸۰ با کمترین امکانات و سختی های بسیار پیشرو کار تولیدی لباس های بچه گانه را شروع کردم که در این تولیدی بانوان علاقمند زیادی را آموزش و ‌مشغول به کار نمودم.
این بانوی کارآفرین می افزاید: همه هم ‌و‌ غم خود را برای این مسئله گذاشتم که ثابت کنم بانوان شهرم با تکیه به توانمندی های خودشان می توانند بسیار پیشرفت نمایند اگر در کنار هم و‌ برای اهدافشان تلاش کنند.بر همین اساس در سال ۸۴ تولیدی نساجی چرم؛ کیف و سندل های چرمی را راه اندازی کردم که در این تولیدی به ۳۶۰  بانوی شهرم آموزش رایگان دادم و سپس با جذب ۳۰ نفر از این بانوان علاقمند و آموزش دیده به تولید انواع منسوجات چرمی پرداختیم و با خرید منسوجات حاصل دست آنها و فروش محصولات آنها به بازارهای هدف برایشان منبع درآمد پایدار کسب کردیم.
خانم عالی پور ادامه داد: علاوه بر فعالیت در شهر زادگاهم  مسجدسلیمان هم اکنون در شهرستان شوشتر خیابان سنگفرشان؛ مکان و امکانات کاری که در اختیارم گذاشته اند ۳۰ نفر از بانوان این شهرستان نیز در عرصه صنایع دستی توانمند شده و مشغول کار نمودم.و جا دارد که از مسئولان شهرستان شوشتر که در این راه حمایت کننده بنده و همه بانوان شاغل در این تولیدی هستند تشکر ویژه نمایم.
این بانوی تلاش گر در مورد حضورش در نمایشگاه های مختلف سراسر کشور می افزاید: اعتقاد دارم نمایشگاه ها فرصت مناسبی هستند تا بتوانیم برای فروش محصولات و صنایع دستی و‌منسوجات تولیدی اقدامات لازم را انجام دهیم به همین منظور در نمایشگاه های صنایع دستی و تجسمی در سراسر کشور اعم از نمایشگاه های برج ‌میلاد تهران؛مشهد؛همدان؛کرمان؛اصفهان حضور داشتم و به عنوان مدیر برتر نمایشگاه صنایع دستی معرفی شدم.
خانم اوریانا عالی پور بانوی توانمند مسجدسلیمانی با تلاش ستودنی موفق شده است در سال ۸۶ عنوان کارآفرین برتر اجتماعی در استان خوزستان را کسب نماید.همچنین طی سالهای متمادی تلاش در این راه از سوی ارگان ها و‌ادارات مختلف استانی و‌کشوری مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته است.
از افتخارات این بانوی شایسته و ‌تلاشگر می توان اهدای تندیس و ‌مدال در کنگره سالیانه چهرهای نام آشنا و ‌ماندگار مدیریت ایران به خاطر مدیریت صحیح؛برنامه ریزی؛مشاوره در آفرینش های نو و ارزش آفرینی؛تبلیغ تولید و فروش و‌همچنین ایجاد رضایت در مشتری که در پایتخت معنوی کشور(مشهد مقدس) برگزار شده بود اشاره داشت
همچنین در همین سال این بانوی کارآفرین موفق به اخذ گواهینامه باشگاه نوابغ مدیریت ایران گردیده و به ‌عضویت این باشگاه قدرتمند پذیرفته شده است و‌ همچنین برای حضور در کنفرانس بین المللی مدیریت پسامدرن در هزاره سوم در تهران که اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار می گردد دعوت شده است
عالی پور با اشاره به برپایی نمایشگاه پوشاک صنایع دستی و‌هنری در مسجدسلیمان بیان کرد:در حال حاضر این نمایشگاه که شامل تولید پوشاک سنتی و ‌مدرن و سایر هنرهای دست و‌زینتی است دائر کردیم که در این نمایشگاه حاصل هنر و‌ تولیدات ۲۰ بانوی تولیدکننده و ‌هنرمند مسجدسلیمانی به فروش گذاشته شده است.
عالی پور همچنین بیان کرد: یک سوم فروش محصولات این نمایشگاه به زنان بی سرپرست و نیازمند مسجدسلیمان تعلق می گیرد که ضمن دعوت ارگان ها و‌ادارات شهرستان و‌همچنین همشهریان عزیز نسبت به بازدید و خرید از این نمایشگاه یاریگر ما در این امر خداپسندانه باشند.
 عضو باشگاه نوابغ مدیریت ایران در مورد مشکلات بی شماری که طی سال ها فعالیت خود با آنها مواجه شده است اظهار داشت:در طول سال ها فعالیتم با مشکلات بسیاری مواجه شدم که با ایمان به خدا توانستم بر مشکلات سد راهم فائق آیم چرا که ایمان دارم خداوند متعال ناظر تلاش شبانه روزی ام است و دعای زنان نیازمند و ‌بی سرپرست باعث رونق کارم می شود.  
وی ادامه داد:  بانوان به عنوان نیمی از پیکره اجتماع توانمندی های بی نظیری دارند و ظرفیت ها و‌ پتانسیل های خود را در بخش های مختلف به اثبات رسانده اند لذا می طلبد مسئولان شهرستان بیش از پیش حمایت های خود را  از این قشر افزایش دهند تا شاهد رشد و ‌شکوفایی بیشتر جامعه زنان شهرستان مسجدسلیمان باشیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*