اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106488
تاریخ انتشار: 1395/12/06 19:59
مقاله پژوهشگر بهمئی با موضوع"تحلیل و سطح بندی شاخص های حمل و نقل و ارتباطات استانهای ایران"در پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،مقاله پژوهشگر بهمئی در پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک منتشر شد.
یعقوب کمائی زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه یزد، عضو فعال باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد اهواز و مدرس دانشگاه دارای چندین مقاله علمی- پژوهشی راه یافته به همایشهای ملی و بین المللی در حوزه برنامه ریزی شهری، مسکن مهر، گردشگری، توسعه و مدیریت شهری می باشد.
مقاله یعقوب کمائی زاده با عنوان "تحلیل و سطح بندی شاخص های حمل و نقل و ارتباطات استانهای ایران" در پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک به صورت سخنرانی ارائه و پس از چاپ در کتاب مجموعه مقالات کنفرانس، در بهمن ماه 1395 در سایت سیویلیکا (مرجع دانش) منتشر شده است.
لازم به ذکر است پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در اسفندماه توسط معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با حضور 15 نفر از اساتید برجسته بین المللی در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد.
چکیده مقاله:
" یکی از مهمترین مظاهر توسعه در هر کشوری میزان برخورداری از زیر ساختهای حمل و نقل و ارتباطات می باشد.
 پژوهش حاضر با استفاده از روش تحلیل عاملی به سطح بندی استانهای کشور بر اساس تقسیمات کشوری سال 1390 به لحاظ میزان برخورداری از شاخصهای حمل و نقل و انبارداری و ارتباطات می پردازد.
ابتدا داده های مورد نیاز شامل 32 شاخص در زمینه حمل و نقل، 10 شاخص در زمینه انبارداری و 31 شاخص در زمینه ارتباطات جمع آوری و پایگاه داده تشکیل شد، سپس شاخصها در دو گروه حمل و نقل و انبارداری و ارتباطات تقسیم بندی، شاخصهای گروه حمل و نقل و انبارداری در هفت عامل و شاخصهای گروه ارتباطات در چهار عامل تقلیل یافته اند.
در نهایت با استفاده از امتیاز عاملی هر استان، استانها در پنج دسته بسیار توسعه یافته، توسعه یافته، متوسط، محروم و بسیار محروم رتبه بندی شده اند و درجه برخورداری استانها بر روی نقشه نشان داده شده است.
نتایج حاصل از پژوهش بیانگر این است که در زمینه حمل و نقل و انبارداری استانهای اصفهان،خوزستان ، کرمانشاه، تهران و فارس بسیار توسعه یافته و استانهای اردبیل، ایلام، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان در رده بسیار محروم قرارگرفته اند.
 در زمینه برخورداری از ارتباطات نیز استانهای تهران، اصفهان،خوزستان، سیستان و بلوچستان و گیلان بسیار توسعه یافته و استانهای ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، قم و خراسان جنوبی در رده بسیار محروم قرارگرفته اند."
جهت مشاهده و دانلود کامل مقاله مذکور در وب سایت سیویلیکا از لینک دانلود زیر استفاده کنید:
لینک دانلود



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*