اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106491
تاریخ انتشار: 1395/12/06 20:25
یاداشت دریافتی از رضا بختیاری کیان؛
فقر علاوه بر ایجاد مشکلات در فرهنگ ، رفتار، اقتصاد و ... متاسفانه حتی میتواند در سیاست های کلان و برنامه ریزی های عمده کشورها و دولت ها تاثیر مخرب و ویرانگری گذارده ؛ موجبات سوء استفاده دشمنان خارجی و ایادی آنان در داخل کشورها نیز می گردد

عصرجهان/رضا بختیاری کیان
آمارها نشان میدهد رابطه مستقیمی بین فقر اقتصادی و وقوع جرم وجود دارد . این رابطه در فقر فرهنگی و وقوع جرم نیز صادق است .
جامعه ای که نمی خواهد در " نبرد تحریم ها " و جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی دشمنان خارجی ، شاهد هزینه های اضافی داخلی مانند : هزینه های پزشکی ، بیمه ای ، سوانح ، سرقت ، انواع جرم و جنایت ، به زندان افتادن برخی افراد که سرپرست خانواده نیز هستند و ایجاد ضعف در وضعیت معیشتی خانواده های دارای سرپرست زندانی باشد ؛ باید به درستی تاثیر متقابل " فقر فرهنگی و فقر اقتصادی " را دریافته ، جهت حفظ منابع داخلی و ثبات در جبهه استقلال میهن در مقابل " جنگ اقتصادی تحمیلی " تلاش در رفع این دو معضل به طور جداگانه یا تمرکز با " اولویت دهی " یکی بر دیگری و پس از رفع آن به سراغ نوع دیگر فقر باقی مانده که با برطرف شدن فقر نوع اول ، اکنون بدون شک بسیار ضعیف گردیده ، راه حلی عملی می نماید .
اما اینکه کدام نوع فقر در اولویت نخست و کدام در جایگاه ثانوی قرار گیرد ؛ نیاز به بحث مطولی دارد که از حوصله این مجال خارج است .
لکن فی الجمله عقیده نگارنده برآنست که این رفع فقر فرهنگی است که بر رفع فقر اقتصادی رجحان داشته ، به خوبی میتواند زمینه ساز رفع فقر اقتصادی در جامعه گردد .
فقر علاوه بر ایجاد مشکلات در فرهنگ ، رفتار، اقتصاد و ... متاسفانه حتی میتواند در سیاست های کلان و برنامه ریزی های عمده کشورها و دولت ها تاثیر مخرب و ویرانگری گذارده ؛ موجبات سوء استفاده دشمنان خارجی و ایادی آنان در داخل کشورها نیز می گردد . به همین علت کشور جمهوری اسلامی ایران نیز که در منطقه غرب آسیا دارای ملتی است که بخوبی و به درستی سیاست های جهان غرب و بالاخص دولت ایالات متحده را درک کرده و در صحنه معادلات بین الملل با تکیه برحضور و نیروی مردم ایستاده ، اکنون پس از طی جنگ تحمیلی با جنگی به نام جنگ اقتصادی مواجه شده که در این جنگ دولت های متخاصم و در راس آنها دولت ایالات متحده با علم به ارتباط مستقیم فقر اقتصادی و فقر فرهنگی و تغییر معادلات سیاسی قصد ضربه زنی به کشور و ملت ایران را داشته که امید است با درک این خطر از سوی مسئولین کشور و برنامه ریزی مدون و اصولی جهت پدافند این جنگ جدید بتوانند به درستی پاسخ مناسب این حملات را درعرصه اقتصاد داده ، فرصت بهره وری به دولتهای متخاصم را ندهند . مسئولین فرهنگی کشور هم وظیفه دارند دوشادوش مسئولین اقتصادی ایستاده ، مردم را از این جنگ بی صدا و خاموش آگاه نموده ، عزم داخلی را در راستای تقویت صنایع ملی و کارخانجات و محصولات ایرانی جزم نمایند .
مسئولین سیاسی کشور نیز باید با کسب اطلاع دقیق از بطن جامعه امروز ایرانی و نحوه توزیع ثروت در کشور
با پیروی از تاکیدات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی بین مسئولین اقتصادی و فرهنگی کشور در راستای ایجاد جبهه واحد داخلی علیه جنگ تحمیلی تحریم ها و اقتصاد هماهنگی ایجاد نموده
حلقه وصل سربازان دفاع اقتصادی کشور در برابر تهاجم اقتصادی ایالات متحده امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران باشند .
روزی که هر عضو جامعه ، فقر عضو دیگر جامعه را فقر خود بداند - حال این فقر ، فقر فرهنگی باشد یا فقر اقتصادی - آن روز روز حرکت به سوی جامعه ای آرمانی خواهد بود .
وزارت آموزش و پرورش می بایست دروسی با عنوان های اقتصادی با متونی که در راستای تقویت اقتصاد ملی هستند در کتابهای درسی در مقطع ابتدایی گنجانده ، در مقطع متوسطه درسی با نام جنگ اقتصادی را در کتاب آموزش دفاعی دانش آموزان دبیرستانی و هنرآموزان هنرستان ها افزوده ، این جنگ جدید را به نسل جدید بشناساند .
ان شاءالله و با توجهات خاص حضرت ولیعصر(ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) دشمنان ملت کهن ایران ، هرگز نخواهند توانست از سیاست تحریم ، جنگ اقتصادی و ایجاد فقر و نارضایتی در کشور طرفی بسته ، مکرشان به خودشان بازخواهد گشت .
وَ مَکَروا وَ مکر الله والله خَیر الماکِرین
رضا بختیاری کیان



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*