اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106501
تاریخ انتشار: 1395/12/07 03:00
اگر خوزستانی‌ها از غبار می‌نالند، به اين دليل است كه غبار را علامت بی‌وفایی وبی صداقتی دولتمردان می‌دانند و می‌خواهند از دولتمردان خود، وفاي به عهد و صداقت ببینند كه اگر چنين می‌بود ده برابر این غبار را هم تحمل می‌کردند.مردم خوزستان بحران‌هایی سخت‌تر و سهمگین‌تر از غبار دیده‌اند.

به گزارش عصرجهان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ضمن تجلیل از سرلشکر شهید دکتر حاج احمد سوداگر بنیان‌گذار پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: با احمد سوداگر سال‌ها در یک سنگر و یک جبهه کنار هم بودیم. سوداگر تابلو خنده بر مرگ بود. هشت بار به‌شدت مجروح شد اما جراحات سنگین در اراده او تأثیری نداشت و به مرگ می‌خندید. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دنیای امروز شیطان با تمام قدرت در برابر ایمان مؤمنان ایستاده است. زمانه ما ، زمانه بی‌حرمتی ، کودک کشی و بمباران مساجد و نمازگزاران است و البته ایمان نیز با تمام قدرت به میدان آمده است. سوداگر جلوه‌ای از ایستادگی ایمان در برابر شیطان است و مدافعان حرم نيز هر يك جلوه‌ای از ایمان الهی هستند. خورشيد ايمان كه از جغرافیای ایران، در حال جلوه گری و تابش به جهان است ، شیاطین را گريزان ساخته است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوزستان به‌عنوان دروازه ورود حضرت امام رضا(ع) به ایران، بیشترین شهید را در دفاع از حرم داده است. مردم خوزستان در طول هشت سال جنگ ، از جان و مالشان گذشتند و سرانجام دشمن را از کشور بیرون راندند. در جنگ حق و باطل، ملت ایران به نمایندگی از ایمان و انسانیت می‌جنگید و آمریکا و اسرائیل هم به‌عنوان نماد جنایتکاری در مقابل ما قرار داشتند.
دکتر رضایی افزود: امروز رئیس ستاد مشترک آمریکا می‌گوید ایرانی‌ها به حرف آقای فلین توجه نکرده‌اند و رفتار ایرانی‌ها در خلیج‌فارس تغییری نکرده است. گويي رسوايي آقای فلین را فراموش کرده‌اند. ایرانی‌ها رفتار خود در خلیج‌فارس را تغییر نخواهند داد.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس خطاب به آمریکایی‌ها گفت: می‌خواهید رفتار ایرانی‌ها از مسير حق‌طلبی تغییر كند؟ ایرانی‌ها تازه مسیر حق و حقيقت را پیداکرده‌اند و به نمایندگی از همه بشریت ايثار و صلح‌طلبی و عدالت‌خواهی می‌کنند.
 استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به عروج شهدا و اوج گرفتن آن‌ها بر بلنداي هستي و مقايسه آن اوج با مقامات دنيايي گفت: به ما دکتر و رئیس می‌گویند و ما در قالب این پست‌ها و مقام‌های اعتباري و غیرحقیقی ، از حقيقت اعتلا و ارتقاي انسان بر مدار هستي غافل می‌شویم . ما فرسنگ‌ها با شهدا فاصله داریم؛ ملت ما به بركت خون آنان صاحب امنیت شده‌اند . راه خود را یافته و ادامه می‌دهند.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: اگر خوزستانی‌ها از غبار می‌نالند، به اين دليل است كه غبار را علامت بی‌وفایی وبی صداقتی دولتمردان می‌دانند و می‌خواهند از دولتمردان خود، وفاي به عهد و صداقت ببینند كه اگر چنين می‌بود ده برابر این غبار را هم تحمل می‌کردند.مردم خوزستان بحران‌هایی سخت‌تر و سهمگین‌تر از غبار دیده‌اند. ما در فاو تنها در یک‌شب پنج هزار نفر شیمیایی دادیم. رزمندگان ما عاشقانه از اروند عبور می‌کردند، شیمایی را به جان می‌خریدند، چون دروغ و فریب و وعده‌های پوچ نمی‌دیدند. دو سال پیش در اسفند سال ۱۳۹۳ گزارشی از سفر خود به خوزستان درباره ریز گردها و کارون و سد گتوند ، به مقام معظم رهبری دادم، دفتر ايشان نامه‌ای به آقای روحانی نوشتند و به گزارش من اشاره کردند و از قول رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای هر سه پیشنهادهای آن گزارش تأکید کردند. شخص مقام معظم رهبری هم بارها اهمیت حل مسأله گردوغبار خوزستان را مورد تأکید قرار داده‌اند.
دکتر محسن رضایی با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور گفت: نمی‌خواهم از موضع نقد سیاسی صحبت کنم، اما به گفته خود دولتی‌ها، امروز دولت 750 هزار میلیارد تومان بدهی دارد. از طرف دیگر ، 45 درصد پول مردم در بانک‌ها منجمد شده است. بالاخره دولت مشکلاتي دارد و مجلس و قوه قضاییه هم مشکل دارند؛ اما این مشکلات را می‌توان صادقانه هم مطرح کرد و با روحيه انقلابي و ناله خوزستان از بي وفايي است، نه از گرد و غبارغیرسیاسی كارانه با فطرت‌های مردم سخن گفت ؛ نه آن‌که صورت مسأله را پاك و سفره‌ها خود را از مردم جدا کرد. و مصلحت جویانه با مردم صحبت کرد.
یادواره سوداگران عشق، ششم اسفند در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران با حضور خانواده‌های معزز شهدای خوزستانی مدافع حرم و جمعی از فرماندهان دفاع مقدس از جمله امیر پوردستان برگزار شد. در این مراسم با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از کتاب «پاسداران حرم» رونمايي شد و از خانواده شهیدان هادی کجباف، سید جاسم نوری، عبدالکریم اصل قبابخش، رضا ملایی، محمدرضا علیخانی، فرامرز رضا زاده، جبار عراقی، سید مهدی موسوی ، محمد کیهانی حمیدرضا فاطمی اطهر، سید حمید تقوی فر ، حمید مختاربند، سعید سیاح طاهری، علیرضا قنواتی، فرشاد حسونی زاده و حاج حبیب جنت‌مکان تجليل و قدرداني به عمل آمد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*