اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106533
تاریخ انتشار: 1395/12/09 00:09
شهید سید مهدی نجم السادات: من پاسدارم اما در شهر لباس پاسداری به تن نمی کنم. چون ممکن است از من خطایی سر بزند که به حساب سپاه تمام شود. زیرا این لباس خیلی مقدس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، جمعی از رزمندگان قدیمی گردان بلالی اهواز به دیدار خانواده شهید سید مهدی نجم السادات رفتند.
ابوالقاسم صداقت یکی از رزمندگان قدیمی گردان بلالی به خبرنگارعصرجهان گفت: شهید سید مهدی نجم السادات از پاسداران سپاه اهواز بودند ایشان از بدو جنگ به همراه نیروهای گردان بلالی اهواز به جبهه های جنگ شتافتند و تا هنگام شهادت در این گردان انجام وظیف نمودند.

ابوالقاسم صداقت یکی از رزمندگان قدیمی گردان بلالی به خبرنگارعصرجهان گفت: شهید سید مهدی نجم السادات در ۵ سالگی به دبستان رفت. از همان کودکی فرایض دیینی از جمله نماز و روزه را انجام می داد. پس از دوره ابتدایی به مدرسه ی سالاری رفت و دوره ی راهنمایی را در این مدرسه گذراند. دوران نوجوانی او مقارن با انقلاب بود. در فعالیت های بسیاری شرکت نمود. جزو انجمن اسلامی محل بود. دوران متوسطه را در دبیرستان سعدی به پایان رساند.
صداقت ادامه داد: شهید سید مهدی نجم السادات در شهریور سال ۱۳۵۹ مهدی تلاش زیادی در ساختن سنگر و یادگیری فنون نظامی، می کرد. وی درهنگام اشغال خرمشهر با دیگر بسیجی ها عازم جبهه شد. و پس از چندی به اهواز بازگشت و در جبهه نورد و سوسنگرد فعالیت مستمر داشت. در اواخر سال ۵۹ به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمد. اولین مسئولیت او در جبهه دیده بانی بود. در آزادسازی تپه مدن و حمله ی دهلاویه با سمت دیده بانی پس از آن در مسئولیت های مختلفی چون فرمانده دسته در عملیات ثامن الائمه، دیده بان محور عملیات در عملیات های ام الحسین، تنگه چزابه، فتح المبین- معاون گروهان در عملیات والفجر مقدماتی، معاونت گردان در عملیات والفجر ۶، که در این عملیات از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد. پس از آن با سمت فرمانده گردان درعملیات بدر که یکی از کمین های دشمن مانع الحاق لشکر امام حسین(ع) و تیپ امام حسن(ع) در یکی از خطوط عملیاتی شده بود. بعد از آن در آزادسازی فاو(عملیات والفجر۸) با سمت فرماندهی گردان حضور یافت.

صداقت افزود: شهید سید مهدی نجم السادات در سال ۱۳۶۵ در آزمون ساسری و دانشگاه امام حسین(ع) دوره فرماندهی شرکت کرد و در هر دو آزمون قبول شد. در اوایل مهر ماه برای شرکت در کلاس های دانشگاه امام حسین(ع) به تهران عزیمت کرد. وی دانشجوی ممتازی بود که در هر ترم دروس را به طور فشرده می گذراند و به این دلیل توانست دوره کاردانی را کمتر از مدت تعیین شده با موفقیت بگذراند. که پس از پایان تحصیلات به او پیشنهاد شد که به عنوان استاد در همان دانشگاه بماند ولی به علت علاقه ای که به جبهه داشت این پیشنهاد را نپذیرفت.و قبل از عملیات کربلای ۴ دانشگاه را ترک کرد.و عازم جبهه شد. ور عملیات کربلای ۴ به سمت قائم مقام طرح و عملیات شرکت کرد که در این عملیات بر اثر بمب های شیمیای به شدت از ناحیه ی صورت مجروح شد. او به مسائل اسلام وانقلاب علاقه داشت. در برابر مشکلات صبور بود به مطالعه کتب مذهبی علاقه داشت. همیشه قبل از خواب وضو می گرفت. مهدی در عملیات کربلای ۵ با سمت قائم مقام طرح و عملیات تیپ و مسئول محور عملیاتی شرکت کرد. و سرانجام در روز نهم بهمن ماه 1365 به شهادت رسید


بخشی از وصیت نامه شهید سید مهدی نجم السادات
آنان که پیروی خط امام نیستند، در تشییع جنازه ام شرکت نکنند. هر کس به این انقلاب بدبین است در مراسم شهادتم قدم نگذارد. من پاسدارم اما در شهر لباس پاسداری به تن نمی کنم. چون ممکن است از من خطایی سر بزند که به حساب سپاه تمام شود. زیرا این لباس خیلی مقدس است.


ردیف مسولیت/سوابق خدمتی مدت تاریخ مسولیت
۱ دیده بانی
۲ فرمانده دسته در عملیات ثامن الائمه
۳ دیده بان محور عملیات در عملیات ام الحسین، تنگه چزابه، فتح المبین
۴ معاونت گروهان در عملیات والفجر مقدماتی –فرمانده ومعاون گردان محرم تیپ امام حسن علیه السلام
۵ معاونت گردان در عملیات والفجر ۶
۶ فرمانده گردان در عملیات بدرو والفجر ۸
۷ قائم مقام طرح و عملیات در عملیات کربلای۴
۸ قائم مقام طرح و عملیات تیپ در عملیات کربلای۵
۹ مسئول محمور عملیاتی در عملیات کربلای


 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*