اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106598
تاریخ انتشار: 1395/12/13 23:32
نماینده صیادان هندیجانی با اشاره به ورود شناورهای و لنج های از استان بوشهرعنوان کرد: بیش از۷۲شناور به صیدگاهای آمده و از ورود قایق های صیادان هندیجانی جلوگیری می کنند درحالیکه بندر بحرکان در حوزه آبهای بندر هندیجان است.ولی اگر یک قایق صیادی از هندیجان به حوزه استحفاظی بوشهر ورود کند قایق را توقیف می کنند و جریمه های سختی برای آن در نظر می گیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، ورود بی رویه شناورهای صیادی بوشهری، به صیدگاهای بندر هندیجان صیادان این شهرستان را حسابی شاکی کرد و به رسانه های برای پیام رسانی پناه آوردند
غلام شعبانی آرام نماینده صیادان هندیجانی در گفتگو با خبرنگار ما در هندیجان گفت در بندربحرکان بیش از۲۰۰قایق صیادی وجود دارد که ۶۰۰نفر صیاد به شغل صید ماهی و میگو روزگار خود را سپری و نان آور خانواده خود هستند متاسفانه با ورود۷۲فروند شناور صیادی از استان بوشهر به صیدگاهای، در بندر بحرکان با انداختن تورهای صیادی به صید مبادرت می نمایند.


نماینده صیادان هندیجان در ادامه با اشاره مشکلات فراوان صیادان افزود: صید در صیدگاها کم شده و هرساله بیمه افزایش می یابد افزایش نرخ بنزین برای قایق ها خرج رفتن به دریا بالا رفته است. به دریا می رویم که بتوانیم بیمه و قسط های که وام گرفته ایم را پرداخت کنیم با وجود اینکه اکثر جوانان هندیجانی به امر صید و صیادی مشغول هستند شرکتی یا صنایع و کارخانه ای وجود ندارد که جوانان بتوانند مشغول کارشوند در ماهای گذشته شرکتی از سوی صنایع معدن به اینجا آمده که متاسفانه از سوی مدیران و مسئولین با شروع کار این شرکت جلوگیری و با سنگ اندازی شرکت تعطیل شده است.
شعبانی آرام در ادامه از دزدی ادوات قایق ادامه داد و افزود: متاسفانه شاهد سرقت موتور قایق و ادوات قایق های می باشیم که کسی در این خصوص پاسخگونمی باشد.


وی با اشاره به ورود شناورهای و لنج های از استان بوشهرعنوان کرد: بیش از۷۲شناور به صیدگاهای آمده و از ورود قایق های صیادان هندیجانی جلوگیری می کنند چگونه منطقه بندر بحرکان حوزه آبهای بندرهندیجان است ولی کسی از مسئولین شیلات استان خوزستان حاضر به پاسخگویی نمی باشند ولی اگر یک قایق صیادی از هندیجان به حوزه استحفاظی بوشهر ورود کند قایق را توقیف می کنند و جریمه های سختی برای آن در نظر می گیرند.
من بعنوان نماینده صیادان هندیجان ضمن انتقاد از مدیرکل شیلات استان خوزستان می خواهیم که از ورود صیادان بوشهری جلوگیری نمایند و از نماینده بندر هندیجان و ماهشهر و امیدیه می خواهم که درمجلس صدای ما صیادان هندیجان را به گوش مسئولین و مدیران شیلات کشور رسانده و مشکلات ما را ارائه دهند اگر صید و صیادی در بندربحرکان تعطیل شود فاجعه بزرگی برای صیادان خانواده آنان است.
ناصرحکیمی خبرنگار هندیجان



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*