اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106727
تاریخ انتشار: 1395/12/19 02:11
با حضور فرماندار و مسئولین شهرستان؛
جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری و نوع دوستی روز چهارشنبه در مدارس شهرستان مسجدسلیمان آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان؛ صبح امروز با حضور فرماندار مسجدسلیمان و مدیران کمیته امداد، بهزیستی؛ آموزش و پرورش و تنی چند از مسئولین شهرستان جشن احسان و نیکوکاری با همت آموزش و پرورش و کمیته امداد مسجدسلیمان در مدرسه کاردانش دخترانه فردوس برگزار شد.
در ابتدای این مراسم سرپرست آموزش و پرورش مسجدسلیمان ضمن اشاره به اهمیت جشن نیکوکاری بیان داشت: گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری یکی از مهم ترین رسالت های آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) است و قطعا آغاز کار ما باید طوری باشد که اثر گذار واقع شود.
وی ادامه داد:ائمه اطهار وبزرگان دینی ماهم بسیار در خصوص فرهنگ احسان ونیکوکاری سفارش کرده اند علی الخصوص امام خمینی (ره) که خود بنیانگذار کمیته امداد بود و هدف از تاسیس این کمیته را کمک به نیازمندان قرار داد و روایاتی متعدی در قرآن مبنی بر فرهنگ احسان ونیکوکاری وجود دارد.
داودی با بیان ضرورت مطالعه زندگی ائمه و امامان اذعان داشت:اگر درست زندگی پیامبران و ائمه اطهار را مطالعه کنیم متوجه خواهیم شد که همیشه درب خانه هایشان بر روی نیازمندان باز بود و نشان از این است که فرهنگ انفاق و نیکوکاری جایگاه ویژه ای در فرهنگ و دین ما دارد.
در ادامه مراسم فرماندار مسجدسلیمان طی سخنانی اظهار کرد:احسان ونیکوکاری بسیار کار پسندیده و خوبی هست و باید به این کارهای خوب دامن بزنیم زیرا متاسفانه سالهاست از فرهنگ غنی واصیل اجدادمان دور شده ایم فرهنگی که برگرفته از روایات و سفارشات ائمه اطهار در خصوص نیکوکاری و کمک به نیازمندان است،در گذشته فرهنگ کمک و نیکوکاری پر رنگ تر بوده است اما در شهرستان هم شاهدیم افراد ثروتمند بستگانی را دارند که زیر خط فقر هستند اما اقدام به کمک به این افراد نمی کنند.
وی افزود:تلاش و حرکت کمیته امداد به تنهایی کافی نیست بلکه همه باید کمک کنیم تا فرهنگ ایثار و کمک کردن نهادینه شود و باید به کار خیر دامن بزنیم و همچنین تشویق کنیم که اینها باعث عاقبت به خیری خواهد شد.
علیرضا گورویی اضافه کرد:ما برای فراهم کردن فضای نشاط در شهر آماده ایم و برنامه هایی به شهرداری ابلاغ شده است تا فضای نشاط و شادابی برای بانوان و شهروندان فراهم شود.
فرماندار مسجدسلیمان در پایان یادآور شد:متاسفانه در جامعه خلاء اجتماعی وجود دارد و فضای کافی برای ورزش و فعالیت بانوان وجود ندارد و مصمم هستیم تا این فضای شادی ونشاط برای بانوان و دختران فراهم کنیم.
لازم بذکر است فردا با همت کمیته امداد مسجدسلیمان سه پایگاه جهت جمع آوری کمک های مردمی در خصوص کمک به نیازمندان در سطح شهر مستقر خواهند شد که این سه پایگاه در محل فلکه بانک ملی،درب پست مرکزی و فلکه نمره ۱ متسقر خواهد بود.

تصاویر: پریسا طاهری



منبع / خبرگزاری امید


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*