اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106736
تاریخ انتشار: 1395/12/20 00:20
تحلیل ورزشی/
پرسپولیس مزد بازی خوبش در نیمه اول را گرفت و تلاش و دوندگی بی امان آبی پوشان خوزستانی در نیمه دوم نتوانست مانع باختشان شود تا شیاطین سرخ پایتخت با کسب 3 امتیاز دیگر به جام قهرمانی نزدیکتر شوند

عصرجهان/محسن بابادی-آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران
دو تیم نیمه نخست را با انگیزه ای مثال زدنی شروع کردند. تیم میهمان که می بایست ابتدائا به فکر گل نخوردن باشد تا بتواند در ادامه کار نتیجه دلخواه را بگیرد، از این نکته غافل شد و پرسپولیس که به خوبی متوجه ضعف حریف در سمت چپ خط دفاعیش شد، با تدارک چند حمله، مزد برتری خویش را در دقیقه 17 گرفت. در پی آشفتگی و عدم یارگیری استقلال خوزستان  سانتر زیبای فرشاد احمدزاده از گوشه سمت چپ محوطه جریمه استقلال خوزستان، با ضربه سر دقیق مهدی طارمی تبدیل به تنها گل مسابقه شد. شیخ ویسی بعلت نزدیکی طارمی با خط دروازه، نتوانست روی این توپ زمینی که به میانه دروازه نواخته شد عکس العمل مناسبی نشان دهد. گل دقیقه 20 میزبان نیز، در اثر همین بی توجهی میهمان به خط دفاعی اش رقم خورد که البته توسط داور مردود اعلام شد تا سید سیروس، متوجه جدی شدن قضیه شود و عقیل کعبی جوان را بجای ابوالفضل علایی پر اشتباه وارد بازی نماید . از دقیقه 23 به بعد، بازی کمی متعادل شد و خوزستانی های با انگیزه نیز، در چند نوبت میتوانستند خطرساز شوند. نیمه اول با بازی ترکیبی، پاس های سالم، مالکیت توپ و در یک کلام برتری مطلق پرسپولیس و کم دقتی میهمان اهوازی به پایان رسید. استقلالی ها بسیار دونده و پرتلاش ظاهر شدند، منتهی هم توپ و هم فضا را به پرسپولیس داده بودند. شاید اگر آبی ها بازی را با احتیاط بیشتر، با تمرکز روی گل نخوردن آغاز میکردند و با کنترل 20 دقیقه ابتدایی بازی، نیمه اول را در مقابل حملات طوفانی پرسپولیس با تساوی به پایان می رساندند، میتوانستند در ادامه کار خطرساز شوند. اما پرسپولیس تیم بزرگی است و موقعی که فضا و توپ را بطور همزمان در اختیار داشته باشد و تیم حریف نیز، لحظه ای از ساختار دفاعی اش غفلت نماید ، حریف را بدجوری تنبیه میکند .
نیمه دوم نیز با حملات پر دامنه پرسپولیس آغاز شد که در دقیقه 55 ، محمد طیبی دفاع مستحکم، آماده و ملی پوش استقلال خوزستان توپ را به کرنر فرستاد و کرنر ارسالی را سید جلال پیش تاخته با ضربه سر از بالای دروازه به بیرون زد .
از اینجا به بعد بود که موتور استقلال خوزستان روشن شد و تا پایان 90 دقیقه تیم برتر میدان بود. اما پرسپولیس تاکتیک دفاع و ضدحمله را در دستور کار قرار داد. استقلال خوزستان با دوندگی فراوان، بازی فیزیکی و تلاش مضاعف، تمام راه های ممکنه جهت دستیابی به گل را امتحان نمود و پورموسوی با تعویض نانگ و آرش افشین و آوردن حسین بهرامی و مهدی زبیدی به زمین مسابقه در دقایق 68 و 76 ، نشان داد که به هیچوجه قصد تسلیم شدن ندارد و اقدام مناسبی در جهت تهاجمی کردن تیم انجام داد ولی بی فایده بود. در آن سو پرسپولیس هوشمندانه و با دقت بازی می کرد و هیچگاه تسلیم اراده و برتری خوزستانی ها نشد. ورود علیپور و ربیع خواه در دقایق 79 و 85 موید این نکته بود که برانکو قصد حفظ نتیجه را دارد و از نتیجه مسابقه رضایت دارد.
پرسپولیس با کسب این 3 امتیاز، 1 گام دیگر به قهرمانی نزدیک شد و تیم خوزستانی نیز علی رغم بازی جذاب و برتری مطلق در نیمه دوم، چاره ای جز پذیرفتن شکست نداشت. البته چیزی از ارزش های این تیم با شخصیت کم نمی شود. نکته قابل توجه در این دیدار، سرعت بالای انتقال بازی از دفاع به حمله و بالعکس، همچنین ایجاد موقعیت های خطرناک گلزنی در روی دروازه دو تیم بود. درود بر پرسپولیس بزرگ و استقلال خوزستان با غیرت که نشان دادند نمایندگان شایسته ای برای ایران در آسیا هستند .
نویسنده: محسن بابادی-آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*