اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106817
تاریخ انتشار: 1395/12/23 16:59
در همایش بررسی کنترل و کاهش طلاق در شهرستان بهمئی عنوان شد؛
مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری: تا الان ۲۸۰ کارگاه آموزشی برگزار نمودیم و در شهرستان بهمئی با دو مرکز غیر دولتی کلینیک مدد کاری اجتماعی افق آقای باقریان در حوزه طلاق و آقای دهبانی پور در حوزه اعتیاد قرار داد بستیم

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان از شهرستان بهمئی، همایش بررسی کنترل و کاهش طلاق در شهرستان بهمئی با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری،امام جمعه،فرماندار و جمعی از معتمدین در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی برگزار گردید.
بنا به همین گزارش در ابتدا مجتبی باقریان مدیر کلینیک مدد کاری اجتماعی افق و مسئول اجرای همایش گزارشی از بررسی طلاق در شهرستان ارائه داد و بیان کرد در طول دو ماه گذشته هفت کارگاه آموزشی  بررسی کنترل و کاهش طلاق در روستاهای شهرستان و شهر لیکک برگزار گردید.


وی در ادامه بیان کرد که طلاق‌های ثبت شده در دفتر طلاق شهرستان در سال ٬۹۴ ۴۶۹ مورد ازدواج و ۱۱۹ مورد طلاق داشتیم و در شش ماه اول ٬۹۵ ۲۱۰ مورد ازدواج و ۴۵ مورد طلاق داشتیم ضمنا ایشان اعلام کردند طبق گفته مسئولین کشوری در ایران شبانه  روز ۴۲۳ مورد طلاق صورت می‌گیرد که میانگین ۱۸ طلاق در ساعت در کشور ثبت میشود.
این کارشناس مسائل اجتماعی علل های طلاق را فضای مجازی٬ اعتیاد ٬فقر فرهنگی و مالی ٬ازدواج های اجباری٬ نداشتن هدف٬ خیانت،روابط فرا زناشویی٬دخالت طرافیان٬ مشکلات و بیماری های جسمی و روحی روانی اعلام داشتند.
در ادامه فرماندار گزارشی را در خصوص برنامه و عملکرد دولت بیان داشتند که در بخش های بعدی خبر خواهد آمد
سپس حجت الاسلام میر محمدی مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری در این همایش بیان کردند که با توجه به اینکه رئیس جمهور رئیس شورای اجتماعی کشور شد تعدادی از دستگاها را موظف کردند که کار هائی را در خصوص بررسی آسیب های اجتماعی انجام بدهند و در استان ما اول سال غیر از حوزه امور اجتماعی استانداری سایر ادارات اقداماتی انجام دادند مثلا آموزش و پرورش برای دختران از سال ششم و برای پسران از سال هشتم آموزش مهارتهای سبک زندگی را آموزش دادند و باید از پایه شروع کنیم و اگاهی پایین است و یا مثلا سازمان زندانها برای کلیه زندانیان و خانوادهای انها کارگاهای اموزشی بر گزار کرد و همینطور دانشگاها و مراکز بهداشتی و  سازمان بهزیستی هم برای مدد جویان و زنان سرپرست خانوار و کودکان خیابانی کارگاه برگزار کرد و سایر دستگاه ها اموزش را انجام می دهند.
وی افزود: در حوزه اجتماعی استانداری تا الان ۲۸۰ کارگاه اموزشی برگزار کرد که در شهرستان بهمئی با دو مرکز غیر دولتی از قبیل کلینیک مدد کاری اجتماعی افق با مدیریت اقای مجتبی باقریان در خصوص طلاق و آقای دهبانی پور در خصوص اعتیاد قرار داد بستیم و در حال انجام کار هستند و کارگاهای خیلی خوبی برگزار کردند و در حال برگزاری هستند و از مسئولین ادارات می خواهیم که با این مراکز غیره دولتی نهایت همکاری را داشته باشند.


در ادامه حجت الاسلام افروغی امام جمعه شهرستان نقد جدی نسبت به نحوه برخورد با آسیب های اجتماعی داشتند و بیان داشتند بسیاری از انحرافات از مهد کودک ها و مدرسه ها شکل می گیرند.
وی افزودند: پول های بسیاری هزینه می شود اما نه در جای مناسب و جامعه هدف آسیب های اجتماعی-به محض دریافت فایل صوتی و پیاده ساری فایل سخنان امام جمعه در خبری مجزا منتشر می شود.
در حاشیه این نشست خلیل جهانتاب مدیر پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان اظهار داشت:اصطلاح کارگاه از کلماتی است که لوث گردید کارگاه به لحاظ آموزشی تعریف و شاخصه های خاص خود را دارد و نمی شود به مجالس سخنرانی و دورهمی عنوان کارگاه اطلاق نمود.
وی افزود: از سوی دیگر کارشناس حوزه طلاق و یا اعتیاد در کارگاه ها و همایش های تخصصی نمی تواند از مسئولان و یا از کسانی باشد که از نحوه واکنش مقامات بالاتر خود واهمه داشته باشند و در بیان واقعیات و ارائه راهکار ها دچار خودسانسوری شوند





کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*