اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106826
تاریخ انتشار: 1395/12/23 23:50
کتابخانه روستایی شهدای جولکی از توابع شهرستان آغاجاری با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار آغاجری،خیرین و سایر مسئولان محلی افتتاح گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،صبح امروز  به مناسبت سالروز شهید و شهادت؛ کتابخانه روستایی شهدای جولکی از توابع شهرستان آغاجاری با حضور مردم،حجت الاسلام سپهر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان،عیدانی فرماندار آغاجری،خیرین و سایر مسئولان محلی افتتاح گردید.


در ابتدای جلسه سپهر مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با شرح سوره کوثر عنوان کرد: در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن که کوثر دریای معنویت انسانیت است قرار گرفته ایم که از دریای وجود این بانوی مطهره و شفیع روز حشر طلب خیر و عاقبت بخیری کنیم.
 مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به روز شهید و شهادت عنوان کرد:  امروز که در سایه امنیت و آرامش در این مکان مقدس که خطه ای از دلاورمردی ها و رشادت های شهدای این منطقه نیز هست می خواهیم با همت خیرین و مسئولین کتابخانه ای که با نام شهدای جولکی زینت پیدا کرده است را افتتاح و بهره برداری کنیم که این خود تجلیلی است از شهدای عزیز که جانانه از خود و اموال خود گذشتند.


ایشان با اشاره به ماموریت پیامبران الهی در ابلاغ وحی وکلام حضرت حق اشاره کرد: پیامبر اکرم (ص) با  واژه اقرء(خواندن) در میدان فرهنگ،تربیت و آگاهی مردم ماموریت یافت تا اعلام کند مکتب اسلام و پیام خداوند متعال و فلسفه نبوت ایشان برای مکارم الاخلاق و تهذیب نفوس در جغرافیای جزیره العرب و جهان اسلام برای انسانیت بود. لذا انسان به مکارم اخلاق دست نخواهد یافت جزء با خواندن،علم آموزی و دانش؛ که آن نیز جزء با کتاب و تبادل افکار ممکن نیست و با این خواندن ، یادگیری و مطالعه به اخلاق و اندیشه الهی دست پیدا خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اگر در زندگی بزرگان دینی و دانشمندان نظری انداخته شود در خواهیم یافت که مسیر توسعه و ترقی و پیشرفت و معنویت جز با کتاب و کتابخوانی بدست نیامده است و امروز با افتتاح این کتابخانه و توسعه و ترویج این فضای معنوی قدم در راه بزرگان خواهیم گذاشت که همان راه پیامبران الهی است.


در این مراسم که جناب آقای عیدانی فرماندار شهرستان آغاجاری حضور داشتند اعلام کردند: بخش جولکی یکی از مناطقی است در حال توسعه های زیربنایی،عمرانی و فرهنگی است و از تمامی اعتبارات لازم (ماده 180،اعتبارات استانی، دو درصد نفت)برای فعال سازی همه ی ظرفیت های لازم این منطقه بهره خواهیم برد.
عیدانی با اشاره به توجه ویژه به این بخش و ساخت و تعمیر مدارس،آسفالته کردن روستا و افتتاح پروژه های کشاورزی عنوان کرد:با همکاری و همراهی کتابخانه های عمومی استان،خیرین و هیات امناء مسجد این ظرفیت برای راه اندازی کتابخانه در این روستا نیز فراهم شد و سعی خود را برای ساخت و اهداء کتابخانه به نهاد کتابخانه های عمومی کشور  در روستای آب باران و جولکی در سال آتی خواهم کرد.
در حاشیه این مراسم با اهداء لوح تقدیری از سوی دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور از خیرین این کتابخانه تجلیل شد.

برچسب ها:
جولکی ؛ آغاجاری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*