اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106843
تاریخ انتشار: 1395/12/24 22:48
5 چاه تامین کننده آب شرب شهری کهگیلویه و بویراحمد از مدار خارج شد/زمین لرزه 3.2 ریشتری چیتاب کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند/اساتید دانشگاه فلورانس به یاسوج سفر می‌کنند

اخبار کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی "عصر جهان" در استان کهگیلویه و بویراحمد
📡https://telegram.me/asrjahan2

📣اساتید دانشگاه فلورانس به یاسوج سفر می‌کنند
سرپرست دفتر همکاری‌های بین المللی دانشگاه یاسوج گفت که «پروفسور روسو» و «پروفسور ماسکولو»  2 تن از اساتید دانشگاه فلورانس ایتالیا در راستای گسترش فعالیت‌های بین المللی اوایل اردیبهشت سال 96 به این استان سفر می‌کنند.در این سفر قرار است سمیناری نیز در دانشگاه یاسوج از سوی خانم پروفسور ماسکولو ارائه شود.
📣لغو پرواز تهران به یاسوج و بالعکس
علی محسنیان مدیر فرودگاه یاسوج گفت که پرواز شماره 3704 روز سه شنبه تهران به یاسوج و پرواز شماره 3705 یاسوج به تهران به دلیل ورود پدیده گرد و غبار و کاهش میزان دید افقی لغو شد.
گرد و غبار دید افقی را در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد به کمتر از 2 هزار متر کاهش داده است.
📣ادامه گرد و غبار در کهگیلویه و بویراحمد تا روز چهارشنبه/بارندگی در روز های  30 اسفند 95 و یکم فروردین 96
🔹ولی بهره‌مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هوای غبارآلود این استان تا فردا، چهارشنبه ادامه دارد، گفت: در 2 روز آینده سامانه بارشی جدیدی وارد استان نخواهد شد.
🔹عصر پنجشنبه به بعد تا صبح روز جمعه برای استان بارش پیش بینی شده اما برخی حالت‌های رگباری پراکنده وجود دارد.
🔹از روز 30 اسفند 95 و یکم فروردین 96 بارندگی پیش بینی شده و در ادامه فروردین روزهای بارشی تا نیمه اول فروردین همچنان وجود دارد.
📣زمین لرزه 3.2 ریشتری چیتاب کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند
یاسوج - ایرنا- زمین لرزه‌ای به قدرت 3.2 در مقیاس درونی زمین (ریشتر) امروز /سه شنبه/ شهر چیتاب از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.
📣نمایندگی ایران خودروی دهراب پور به رگبار بسته شد
بامداد امروز ساعت ۲:۴۰ دقیقه ساختمان ایران خودرو دهراب پور یاسوج توسط افراد ناشناس به رگبار بسته شد.
افضل دهرابپور اظهار داشت: بامداد امروز ساعت ۲:۴۰ دقیقه ساختمان ایران خودرو دهراب پور یاسوج توسط افراد ناشناس به رگبار بسته شد.
وی با بیان اینکه خسارت متعددی به ساختمان و تاسیات این ساختمان از جمله سیستم مدار بسته وارد شد عنوان کرد: دو خودروی صفر کیلومتر در این تیراندازی نیز دچار آسیب شده است.منبع/کبنا
📣عبوروضعیت هوای استان کهگیلویه و بویراحمد از مرز هشدار
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویر احمد _ سید اسدالله هاشمی گفت: ایستگاههای سنجش آلودگی هوا  در شهرهای مختلف استان از جمله بویر احمد , گچساران امروز 24 اسفند 95 وضعیت کیفی ناسالم  هوا  را نشان می دهند.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود:براساس پایش آنلاین مرکز کنترل و پایش  محیط زیست استان شاخص کیفی هوا برای مرکز استان به بیش از 4 برابر حدمجاز رسیده که این میزان برای گچساران به بیش از 2برابر و برای بهمئی به 1 ونیم برابر حد مجاز خود رسیده است.  
وی با بیان این که این آلودگی منشاء خارجی و بیشتر از سمت کشورهای عراق و عربستان است افزود:  پایش آنلاین ایستگاههای سنجش آلودگی هوا حاکی از آن است که وضعیت جوی با سرعت کم رو به بهبود است.
وی از مردم در تمامی رده های سنی خصوصا" بیماران ریوی و کودکان خواست ضمن استفاده از ماسک و مراقبت های بهداشتی و نوشیدن مایعات خصوصا شیر از رفت و آمدهای غیرضروری در فضاهای باز جدا" پرهیز کنند.
📣مریم ایزدپناه بانوی فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمدی مسافر سوچی روسیه شد.
مریم ایزدپناه بانوی فوتبالیست زیر 19 سال ستارگان آریا کهگیلویه و بویراحمد به اردوی تیم ملی فوتبال بانوان زیر 19 سال برای حضور در رقابت های بین المللی سوچی روسیه دعوت شد.
تیم ملی فوتبال بانوان زیر 19 سال با 18 بازیکن 27 اسفند سال جاری تهران را به مقصد شهر سوچی در کشور روسیه برای شرکت در رقابت های بین المللی ترک خواهند کرد.
رقابت های بین المللی سوچی روسیه به مدت 13 روز و از 27 اسفند 1395 تا 9 فروردین سال 1396 در کشور روسیه و شهر سوچی برگزار می شود.
📣 5 چاه تامین کننده آب شرب شهری کهگیلویه و بویراحمد از مدار خارج شد
مسعود مرادیان معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در گفت‌وگو ایرنا اظهار داشت:پنج حلقه چاه تأمین‌کننده آب شرب شهری استان در سال‌ جاری به دلیل کاهش سطح آب‌های زیرزمینی از مدار بهره برداری خارج شده است.وی افزود: 20 حلقه چاه در شهرهای یاسوج، مادوان، چرام، لنده، چیتاب و مارگون به منظور افزایش دبی آب طراحی مجدد شدند.
تعداد کل چاه‌های تأمین کننده آب شهرهای استان را 74 حلقه عنوان کرد و گفت: 69 حلقه از این تعداد در مدار بهره‌برداری قرار دارند.
16 میلیون مترمکعب آب آشامیدنی شهروندان این استان از طریق چاه و منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.
میانگین بارش‌ها در هشت سال گذشته نسبت به بلندمدت و از سال زراعی 51 تا 94 حدود 50 درصد کاهش یافته است.
میانگین بلندمدت بارندگی در استان از 43 سال قبل تاکنون 675 میلی‌متر معادل حدود 10 هزار و 474 میلیون مترمکعب اعلام شده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*