اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106844
تاریخ انتشار: 1395/12/24 22:53
دکان داری؟!
وجود چنین تخلفاتی در یک نهاد فرهنگی و فرهنگ ساز توسط عده ای مثلاً کارشناس! مصداقی از خودمختاری و قانون گریزی است. هرچند ممکن است متعاقب انتشار این مطلب به سند سازی و حساب تراشی روی آورند که در هر حال به پاک کردن صورت مسئله کمکی نخواهد کرد و می بایست کلیه وجوه ناشی از این زد و بندها با اضافه میزان درصدی های دریافتی از اتحادیه های فرهنگیان و نحوه هزینه کرد مشخص و به صورت شفاف اطلاع رسانی شود.

عصرجهان/زریر حجتی-اعتراض شدید جمعی از فرهنگیان شهرستان بویراحمد حاکی از آن است که کارشناسان حسابداری این اداره در اقدامی خود سرانه و با سوء استفاده از از جایگاه حسابداری به دریافت های نامشروع روی آورده اند.مطالبه این دسته از جامعه فرهنگی از مدیر محترم آموزش و پرورش بویراحمد و واحد های نظارتی زیر مجموعه این است که رسیدگی عاجل به این موضوع مفسده انگیز و قانون شکنانه  را در دستور کار قرار داده و برخورد لازم صورت گیرد.
رویکرد این گزارش به هیچ عنوان تضعیف سیستم مدیریتی نبوده و نیست بلکه بر اساس مطالبات جامعه فرهنگی، افشاگری از دریافت های چندگانه و مخفی کاری های این کارشناسان در وقت اداری و در نتیجه ارائه اطلاعات پشت پرده این سناریوی تلخ به مدیریت این مجموعه است.
منابع خبری اظهار می دارند که کارشناسان حسابداری بر خلاف شرح وظایف که در قبال انجام کار اداری از دولت، حقوق معین و در تایم غیر اداری نیز به عنوان «اضافه کار» مبالغ خاصی دریافت می نمایند اما متاسفانه در خلال کار اداری و تعاملات سوء دوجانبه با کسبه و بازاریان به شکل قرارداد های نانوشته وگویا  زد و بند مالی «دریافت درصد» از مغازه داران نسبت به کسر بدهی فرهنگیان در پایان هر ماه در فرایندی قانون شکنانه اقدام می نمایند.
معترضین معتقدند، کارشناسان حسابداری این چرخه مفسده بار را با تظاهر به قانون و در وقت اداری انجام داده ولی علاوه بر زد و بند های پشت پرده این سناریو، راه اعتراضی نیز برای فرهنگیان معترض و نحوه کسر آنچه «بدهی بازار» قلمداد نموده، نگذاشته اند که بلحاظ حقوقی در صورت صحت این موضوع، مستلزم طرح دعوی حقوقی و طی تشریفات خاصی درقبال حکم قضائی یا دستور مدیر دستگاه می باشد.****
از جانب دیگر، کارشناسان حسابداری در وقت اداری و یا در ساعات اضافه کار که از طریق کارتکس دستگاه اجرایی نیز معین است، جهت کسر مطالبات فروشگاه تعاونی مصرف از فرهنگیان، معادل ۶ دهم درصد از تعاونی ها در این اوقات  نیز دستمزد جداگانه دریافت می نمایند که رقم بسیار کلانی است . این نحوه ی عملکرد در هر حال وجاهت قانونی نداشته و مبالغ باد آورده ای را تحت عنوان کسورات!! با استفاده از منابع و ظرفیت های اداری عاید این قبیل کارشناسان می نماید.درحالی که به صورت هم زمان از حقوق و مزایای دولتی و همچنین اضافه کاری برخوردارند حال آنکه این تعاملات در سیلکی خود ساخته در اوقات اداری با دسمتزد های چندگانه و مبهم صورت گرفته است.
وجود چنین تخلفاتی در یک نهاد فرهنگی و فرهنگ ساز توسط عده ای مثلا کارشناس! مصداقی از خود مختاری و قانون گریزی است. هرچند ممکن است متعاقب انتشار این مطلب به سند سازی و حساب تراشی روی آورند که در هر حال  به پاک کردن صورت مسئله کمکی نخواهد کرد و می بایست کلیه وجوه ناشی از این زد و بند ها با اضافه میزان درصدی های دریافتی از اتحادیه های فرهنگیان و نحوه ی هزینه کرد مشخص و به صورت شفاف اطلاع رسانی شود.



کانال تلگرام عصر جهان


عدالت پرور
|
|
1395/12/25 11:54
  +0

  -0
پاسخ
شهرستان بهمئی هم همینطور است

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*