اخبار عمومی
اعلام وصول 2
116852
تاریخ انتشار: 1395/12/25 21:06
ارزان بودن، دسترسی به بنادر جنوبی و وجود گسترده باغات در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین دلایل روند روبه رشد مصرف مشروبات الکلی در استان کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه مصرف مشروبات الکلی در این استان روبه افزایش بوده و اکنون این استان رتبه سوم را در کشور دارد.


ظفر پریسای در گفت وگو با ایلنا ضمن بیان این مطلب گفت: مصرف مشروبات الکلی در کهگیلویه و بویراحمد روبه رشد بوده و این استان بعد از تهران و یک استان دیگر، رتبه سوم را در این ارتباط به خود اختصاص داده است.
وی افزود: اطلاعات ارائه شده از میزان مصرف روبه رشد مشروبات الکلی در کهگیلویه و بویراحمد براساس کار کارشناسی پژوهشی وزارت بهداشت بوده است.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، انجام امور فرهنگی و آموزشی را مهمترین راهکار برای جلوگیری روند روبه افزایشی مصرف مشروبات الکلی در این استان عنوان کرد.
پریسای گفت: متاسفانه مصرف مشروبات الکلی در استان‌های جنوبی مانند چهارمحال بختیاری و بوشهر نیز مانند کهگیلویه و بویراحمد روبه رشد است.
وی؛ ارزان بودن، دسترسی به بنادر جنوبی و وجود گسترده باغات در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد را از مهمترین دلایل روند روبه رشد مصرف مشروبات الکلی در این استان برشمرد.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان مصرف مشروبات الکلی در استان‌های جنوبی کشور روبه رشد است.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم با تائید اینکه متاسفانه این استان رتبه سوم در مصرف مشروبات الکلی را دارد، تصریح کرد: آمار بدست آمده نتایج کشوری طرح تحقیقاتی "عوامل خطر غیرواگیردار یا ( استپ 2016 ) " است.
"پریسای" گفت: در این طرح 490 نفر بطور پرسشنامه‌ای مشارکتی تهیه و توزیع شد. نتیجه این کار پژوهشی نشان داد که کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم میزان مصرف مشروبات الکلی را در کشور دارد.
وی با اظهار تاسف از اینکه کهگیلویه و بویراحمد رتبه نامناسبی در میزان مصرف مشروبات الکی دارد، خاطرنشان کرد: طرح تحقیقاتی پژوهشی توسط خود وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سراسر استان آن هم از 490 نفر بطور تصادفی تهیه شده است.
شایان ذکر است کهگیلویه و بویراحمد رتبه های اول در بیکاری و محرومیت کشور را نیز بخود اختصاص داده است.



کانال تلگرام عصر جهان


باران
|
Iran
|
1395/12/25 23:19
  +1

  -0
پاسخ
رتبه ی اول طلاق،رتبه ی اول خودکشی،رتبه اول بیکاری=کم جمعیت ترین استان کشور!هر دم از این باغ بری میرسد...

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*