اخبار عمومی
اعلام وصول 2
116866
تاریخ انتشار: 1395/12/26 12:51
استاندار خوزستان با بیان اینکه برنامه ما برگزاری انتخابات سالم است، گفت: باید تلاش کنیم تا از دخالت، ورود و این سمت و آن سمت بردن انتخابات جلوگیری شود؛ هیچ کاری که مسأله انتخابات را در استان خدشه‌دار کند، پذیرفته نیست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان به نقل از ایسنا، دکتر غلام‌رضا شریعتی در نشست خبری که عصر چهارشنبه (25 اسفندماه) در مهمانسرای شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و نقش واسط خوبی میان مردم و مسئولان ایفا می‌کنند. از این نظر از آن‌ها حمایت کرد تا تعامل مناسبی میان رسانه‌ها و مسئولان انجام شود.

استاندار خوزستان در خصوص رضایت از عملکرد خود، عنوان کرد: از عملکرد خود راضی نیستم، اما همیشه و در همه وقت در طول زندگی، دوست داشتم که بهتر از آنچه اکنون هستم، باشم و سعی کردم افق‌های بلند و بلندتر را ببینم و در جهت رسیدن به آن‌ها گام بردارم.

هرکاری که تشخیص دادم درست بوده، انجام دادم

وی ادامه داد: در طول مدتی که استاندار خوزستان بودم هر کاری که تشخیص دادم، صحیح بوده است، انجام دادم؛ اما این تشخیص، شخصی نبوده و با استفاده از برگزاری جلسات مشورتی و با همراهی نخبگان و شوراهای مختلف  این تصمیمات گرفته شدند. از رفتن به سمت کارهای سخت کوتاهی نکردم، تلاش کردم و هیچ‌گاه سختی‌های راه را نیز در نظر نگرفتم.

استاندار خوزستان گفت: بسیاری سفارش کردند که در بحث گروه ملی و مترو ورود نکنم، اما بدون در نظر گرفتن سختی‌های این مسائل و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد، تصمیمات لازم را اتخاذ کردیم و با مشورت و بهره‌گیری از کسانی که می‌توانستند در مسائل و مشکلات کمک کنند، به سمت انجام کارها پیش رفتیم.

تلاش شد که طرح 550 هزار هکتاری متوقف نشود

شریعتی در خصوص مهم‌ترین کارهایی که از ابتدای تصدی خود تاکنون در خوزستان انجام داده است، عنوان کرد: سعی کرده‌ایم که در بحث ستاد تسهیل، چرخ تولید استان بچرخد و شاهد توسعه صنایع و بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها در استان باشیم.

وی افزود: همچنین تلاش‌هایی انجام شد تا طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان متوقف نشود. تلاش کردیم تا حوزه صنعت و به‌خصوص گروه ملی در استان با استفاده از همه اهرم‌های لازم پیگیری شود و به انجام برسد.

مشکلات گروه ملی فولاد چگونه حل شد؟

شریعتی با بیان اینکه برای بحث گروه ملی سه بار حضور معاون اول رییس‌جمهور رسیدم و جلساتی را نیز با رئیس قوه قضاییه و رییس بانک ملی ایران برگزار کردم، گفت: در نهایت کار به نقطه‌ای رسید که دستور داده شد، نظر استاندار خوزستان فصل‌الختام است و با این اقدام سرانجام کار به نتیجه رسید و مشکلات گروه ملی ایران حل شد.

استاندار خوزستان با اشاره به برنامه‌هایی که سعی شده در آینده در استان انجام گیرد و به تصویب دولت برسد، عنوان کرد: طرح آب و فاضلاب استان، یکی از پروژه‌های بسیار مهمی است که در دستور کار قرار دارد و در حال تصویب در هیأت دولت است.

برآورد 10 هزار میلیارد تومان برای آب و فاضلاب خوزستان

شریعتی خاطرنشان کرد: این پروژه یک پروژه بسیار بزرگ و حدود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است؛ امیدواریم مصوبات نهایی آن نیز پس از تصویب در هیأت دولت به‌دست آید.

وی عنوان کرد: این کار در ابتدا با توجه به شرایط مالی دولت شبیه یک کار دست نایافتنی بود، اما با پیگیری های فراوان و کارهای کارشناسی که انجام شد، رییس‌جمهور نیز این مسأله را پذیرفت و در آخرین سفر خود به استان، طرح آب و فاضلاب خوزستان را به عنوان هدیه سفر به مردم خوزستان مطرح کرد که امیدواریم این طرح اجرایی شود. مراحل اولیه این طرح انجام شده و زمانی که نتایج کار دولت مشخص شود، در خصوص آن به مردم استان اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

تهیه پیش‌نویس یک بسته سه برنامه‌ای برای مقابله با ریزگردها

استاندار همچنین با اشاره به مسأله ریزگردها، افزود: با توجه به بحث ریزگردها در استان، تلاش کردیم تا این مسأله دنبال شود و اکنون عملیات اجرایی در حال انجام است تا بتوان بحث ریزگردها را کنترل کرد و این کار تاکنون طبق برنامه زمان‌بندی شده پیش رفته است.

وی با بیان اینکه یک بسته سه برنامه‌ای مدنظر استان است، گفت: این برنامه با کار شبانه‌روزی در اهواز و تهران تدوین و اکنون پیش‌نویس آن نیز آماده شده است. امیدواریم پس از تصویب در هیأت دولت، جزئیات را برای مردم عنوان کنیم. حق آبه تالاب‌ها از بدو دولت مورد توجه بوده و در این بسته که پیش‌نویس آن تهیه شده، حق آبه تالاب‌ها به‌عنوان اولویت اول مدنظر است.

هیچ کاری که انتخابات را خدشه‌دار کند پذیرفته نیست

شریعتی در خصوص برگزاری انتخابات در استان، عنوان کرد: برنامه ما برگزاری انتخابات سالم است. ما باید تلاش کنیم تا از دخالت و ورود و به این سمت و آن سمت بردن انتخابات جلوگیری شود.

وی اظهار کرد:  ما از آرای مردم صیانت می‌کنیم و باید بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حق‌الناس بودن رأی مردم را پاس بداریم؛ تأکید ما نیز بر این مسأله خواهد بود. هیچ کاری که مسأله انتخابات را در استان خدشه‌دار کند، پذیرفته نیست و باید سعی کنیم که از آراء مردم صیانت کنیم.

شاهد رونق مناسبی در صنعت استان هستیم

شریعتی با بیان اینکه در بحث صنعت با رونق گرفتن فروش و صادرات نفت و با توجه به فعالیت بسیاری از صنایع استان در حوزه نفت شاهد رونق مناسبی در استان بوده‌ایم، تصریح کرد: آمار شهرک صنعتی نیز بیانگر رونق بخش‌های صنعتی خوزستان است.

استاندار خوزستان گفت: باید بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در صنعت و تولید فراهم کنیم و شرایط استان را به شکلی پیش ببریم که از توان بخش صنعت در استان کاسته نشود. باید تلاش کنیم تا صنعت، سهم بیشتری را در استان داشته باشد.

آمادگی هیأت لهستانی برای سرمایه‌گذاری در خوزستان

شریعتی با اشاره به سرمایه‌گذاری انجام‌شده و جذب سرمایه‌گذار برای استان، عنوان کرد: پالایشگاه گاز بیدبلند 2 با اعتبار حدود 2.5 میلیارد دلار، پالایشگاه نفت آبادان با اعتبار حدود 3 میلیارد دلار، فولاد شادگان، فولاد روهینا، فولاد دزفول، و صنایع مختلف دیگر در استان، از جمله سرمایه‌گذاری‌هایی است که در حوزه صنعت، در استان انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سفر به لهستان تفاهم‌نامه‌های خوبی در بحث صنعت، با هیأت لهستانی منعقد کردیم، گفت: اکنون این هیأت، آمادگی خود را برای حضور در استان اعلام کرده تا در بحث صنایع تعدیلی، انرژی‌های نو، پسماند و ... به سرمایه‌گذاری در استان بپردازد و در این زمینه نیز در سفر لهستان، تفاهم‌نامه‌های بسیار خوبی میان ما و لهستانی‌ها انجام شد.

تکلیف کارخانه قند اهواز مشخص می‌شود؟

شریعتی در خصوص بحث کارخانه قند اهواز و مشکلات واگذاری آن عنوان کرد: دو جلسه با مدیران عامل بانک ملی و ملت برگزار کردیم و در نهایت کارخانه قند به بانک ملت واگذار شد و آن‌ها آمادگی واگذاری کامل را به نیشکر استان داشتند، اما نیشکر می‌گوید که فقط کارخانه را می‌خواهد و بدهی‌های کارخانه را تقبل نمی‌کند.

وی عنوان کرد: در این زمینه وظیفه استاندار آن بود تا ارتباط میان بانک و شرکت توسعه نیشکر را ایجاد کند که این کار انجام شد، اما مسائلی در این میان مطرح است که باید حل شوند تا تکلیف کارخانه قند اهواز و واگذاری آن به توسعه نیشکر مشخص شود.

نمایندگان در عزل و نصب‌ها تعامل دارند

استاندار خوزستان در خصوص عزل و نصب‌هایی که در مدت حضورش در استانداری انجام شده است، عنوان کرد: در عزل و نصب‌ها سعی در بهبود وضعیت استان و تنها نیت این است که وضعیت استان خوزستان مناسب شود.

شریعتی گفت: در خصوص دخالت نمایندگان استان در این عزل و نصب‌ها، باید بگویم که نماینده‌های مجلس با ما تعامل دارند اما نه اینکه اعمال نظر آن‌ها به شکلی باشد که ما را وادار به کاری کنند. آن‌ها نظرات خود را اعلام می‌کنند و سعی ما بر این است که تا حد توان، مدیرانی را که قدرت مدیریت مناسب دارند کمک کنیم تا در استان مدیریت کنند.

علاقه‌مند به حاکم شدن مدیریت جوان در استان هستیم

وی عنوان کرد: علاقه‌مند هستیم تا مدیریت جوان بر سیستم استان حاکم شود و کارشناسان و افرادی که جسارت و شجاعت دارند و می‌توانند آنچه را که در توان دارند، عرضه کنند، بر مسند مدیریت بنشینند.

استاندار خوزستان گفت: سعی می‌کنیم نسل جدید مدیریتی در استان به وجود آوریم تا این نسل بتواند در 15 سال آینده، استان را اداره و مدیریت کند.

وی خاطرنشان ساخت: اگر با منطق و استدلال در بحث انتخاب مدیران پیش برویم، بهتر از کارهای احساسی در این زمینه است. سعی ما نیز بر این بوده تا در انتخاب مدیران با استدلال و منطق عمل کنیم.

یک میلیارد تومان اعتبار برای هیأت‌های ورزشی در حال تخصیص

استاندار خوزستان همچنین در خصوص اعتبارات ابلاغ شده به هیأت‌های ورزشی استان اظهار کرد: 2.5 میلیارد تومان اعتبار به هیأت های ورزشی استان ابلاغ شده اما زمانی که به این اعتبارات ابلاغ شده، تخصیصی انجام گیرد، ما نیز اعتبار ابلاغ شده را در اختیار هیأت‌ها قرار خواهیم داد.

شریعتی ادامه داد: در این زمینه حدود یک میلیارد تومان در حال تخصیص است، اما این وضعیت تنها برای بخش ورزش استان نیست و تخصیص اعتبارات برای تمام دستگاه‌ها امسال بسیار کم بوده است.

تخصیص تنها 10 درصد اعتبارات امسال تملک دارایی خوزستان

وی با بیان اینکه تاکنون تنها 10 درصد اعتبارات تملک دارایی استان تخصیص داده شده است، تصریح کرد: اگر دستگاهی در استان، کاری را انجام داده، به‌صورت قرض یا با تعاملاتی بوده که با پیمانکاران اجرای آن طرح‌ها انجام شده است.

شریعتی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی استان در سال 96، 107 درصد رشد داشته است، عنوان کرد: اعتبارات عمرانی استان در سال 96 نسبت به سال 95 با همراهی و همکاری نمایندگان مجلس و سازمان استانداری 107 درصد رشد داشته و در این زمینه هیچ استانی چنین رشدی را برای اعتبارات خود نداشته است که این یک کار بسیار بزرگ برای استان است.

از نظر اعتبارات عمرانی در سال 96 استان اول هستیم

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان در سال 95 از نظر اعتبارات عمرانی، استان سوم یا چهارم بود، گفت: در سال 96 در زمینه اعتبارات عمرانی، استان اول هستیم و حدود 450 تا 500 میلیارد تومان نیز از نظر اعتبارات با استان دوم در سال 96 فاصله داریم.

تلاش برای رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه سه درصد

شریعتی در خصوص بحث سه درصدی که قرار بود به استان تعلق بگیرد، اما توسط شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد و رد شده است، یادآور شد: به پیشنهاد وزیر نفت، بحث سه درصد از محل سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق نفتی عنوان شد تا در اختیار خوزستان قرار بگیرد و این مسأله پس از تصویب در کمیسیون انرژی مجلس به صحن رفت و سپس در مجلس تصویب شد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان به آن ایراداتی را وارد کرده که در این زمینه تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا ایرادات واردشده را در صورت امکان برطرف کنیم و این سهم سه درصد علاوه بر اعتبارات استانی در اختیار خوزستان قرار بگیرد.

وجود یک میلیون هکتار عرصه مستعد ریزگرد در خوزستان

شریعتی درباره بحث ریزگردها عنوان کرد: در استان خوزستان 42 هزار هکتار کانون فوق بحرانی، 100 هزار هکتار کانون بحرانی و 350 هزار هکتار کانون فعال داریم.

وی افزود: همچنین حدود یک میلیون هکتار نیز از زمین‌های استان مستعد هستند تا به کانون ریزگرد تبدیل شوند که در این زمینه باید اقداماتی انجام گیرد تا دیگر کمتر شاهد مشکلات ریزگردها در استان باشیم.

سال 96 فشار مالیاتی کمتری به مردم وارد می‌شود

استاندار خوزستان در خصوص تحقق درآمدهای مالیاتی در استان عنوان کرد: با صحبت‌های انجام گرفته با اداره مالیات قرار شد تا در سال 96، فشار کمتری به مردم وارد شود، به شکلی که امسال درآمدهای مالیاتی که برای استان تصویب کردند، محقق نمی‌شود.

شریعتی عنوان کرد: سال آینده درآمد مالیاتی که برای استان پیش‌بینی شده، نسبت به امسال تنها 1.2 درصد رشد دارد؛ در صورتی که متوسط رشد درآمد مالیاتی استان‌های دیگر حدود 9.4 درصد است.

وی بیان داشت: استان خوزستان امسال در بحث بودجه به صورت یکپارچه عمل کرده و سازمان برنامه‌ریزی، استانداری و نمایندگان استان، با کار یکپارچه‌ای که در بحث بودجه انجام داده‌اند، عملکرد مناسبی را برای استان رقم زدند.

استاندار خوزستان با تصریح بر اینکه سال 96 درآمد مالیاتی استان، کمترین رشد و اعتبارات عمرانی استان بیشترین رشد را دارد، گفت: این مسأله قبل از بحث به‌وجود آمدن ریزگردها در استان بود و دولت برنامه خود را پیش از مسأله ریزگردها به مجلس ارائه کرده بود که این امر بیانگر اهتمام دولت نسبت به استان خوزستان و مردم آن است.

شریعتی درباره بحث ریزگردها و اقدامات انجام گرفته در این زمینه عنوان کرد: گردوخاک در استان خوزستان از دیرباز بوده اما مقدار و روزهای آن بسیار کمتر از اکنون بوده است. این مسأله در اواخر رشد کرده و باید برای حل آن تلاش کرد.

محیط زیست هیچ استانی به اندازه خوزستان دستکاری نشده است

وی یادآور شد: در آخرین جلسه شورای اداری که با حضور رییس‌جمهور برگزار شد، اعلام کردم که در هیچ استانی بشر به اندازه استان خوزستان در محیط زیست آن دستکاری و دخالت نکرده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در جنگ تحمیلی، نخیلات بسیار و زمین‌های کشاورزی فراوانی از بین رفت. پروژه‌های عمرانی بزرگی که در استان انجام شد، جامع دیده نشد که یکی از مهم‌ترین مسائل آن احداث سدهای عظیمی است که در استان وجود دارند.

حق آبه تالاب‌ها و اراضی کشاورزی خوزستان پشت سدها است

شریعتی تصریح کرد: پیش از انقلاب تنها دو سد در استان خوزستان بود و آبی که در پشت این سدها وجود داشت، حدود 5 تا 5.5 میلیارد مترمکعب بود، اما اکنون سدهای خوزستان حدود 16 میلیارد مترمکعب آب در خود ذخیره کرده‌اند و حق آبه تالاب‌ها و زمین‌های کشاورزی، اکنون پشت این سدها است.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر سطح زیر کشت کشاورزی نیز در استان افزایش پیدا کرده است، افزود: همچنین شاهد تغییرات اقلیمی در استان بوده‌ایم که دمای هوا بالا رفته و آورد رودخانه‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.

کاهش 6 میلیاردی آورد آب کارون/عواقب احداث سدها دیده نشد

استاندار خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر آورد آب رودخانه کارون حدود 6 میلیارد مترمکعب کاهش داشته است، گفت: همچنین آورد آب رودخانه زهره حدود 930 میلیون مترمکعب و رودخانه مارون به 730 میلیون مترمکعب رسیده است که تمامی این موارد از جمله اقداماتی بوده که بشر در محیط زیست استان دخالت کرده و می‌تواند عامل مشکلات به‌وجود آمده در استان از جمله گردوخاک باشد.

شریعتی تصریح کرد: سدها در استان احداث شده‌اند،  اما در بررسی‌های انجام شده عواقب احداث سدها اندیشیده نشد که ایجاد آن‌ها چه مشکلاتی را می‌تواند برای استان به‌وجود آورد.

کمیته فنی مسأله کشت نهال‌ها را بررسی می‌کند

وی در خصوص مسأله کشت نهال‌ها در استان به منظور جلوگیری از وقوع پدیده ریزگردها، عنوان کرد: اینکه باید نهال در زمین‌ها کاشته شود یا خیر، در تخصص من نیست؛ اما کمیته فنی تشکیل داده‌ایم که 6 نفر از اعضای این کمیته از اساتید و هیأت‌علمی دانشگاه شهید چمران هستند. همچنین در این کمیته تعدادی از کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی حضور دارند.

استاندار خوزستان گفت: در این کمیته بررسی می‌کنند که کشت نهال در استان جواب می‌دهد یا خیر. هم‌زمان با کار کاشت نهال توسط این کمیته، مطالعات نیز انجام می‌گیرد.

تثبیت 350 هزار هکتار کانون ریزگرد در برنامه ششم

شریعتی با بیان اینکه بیابان زدایی و کشت نهال در سطح 42 هزار هکتار برنامه یک ساله ما است، خاطرنشان کرد: تثبیت 350 هزار هکتار نیز برای برنامه 5 ساله ششم در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای سال آینده، صد میلیارد تومان اعتبار و حدود صد میلیون دلار منابع از صندوق توسعه ملی برای بحث بیابان زدایی و مبارزه با ریزگردها در کشور در نظر گرفته شده که سهم عمده‌ای از این اعتبارات برای استان خوزستان است.

اخذ مجوز تأمین آب برای هشت هزار هکتار نهال‌کاری

استاندار خوزستان گفت: برای بحث تأمین آب نهال‌های کشت شده در مناطق فوق بحرانی استان، مجوز یک مترمکعب بر ثانیه آب از سازمان آب و برق گرفته شده تا از کانال کوت امیر، آب مورد نیاز برای 8 هزار هکتار کشت نهال که چهار هزار هکتار توسط پیمانکاران بومی و محلی اجرا می‌شود و چهار هزار هکتار به بسیج تحویل داده شده است، اختصاص پیدا کند.

شریعتی با بیان اینکه نهال‌های کشت شده در کانون ریزگردها تنها به دو تا سه سال آبیاری نیاز دارند و پس از آن به آب نیاز ندارند، افزود: همچنین در برنامه است تا با حفر 20 کیلومتر کانال، آب از کارون برای آبیاری کانون‌های ریزگرد منتقل شود.

وی عنوان کرد: مدیران استانی کارشان را انجام می‌دهند، اما اگر مدیری امکان هماهنگی و همراهی با کار استان را نداشته باشد، سعی می‌کنیم تا از مدیری توانمندتر به جای او استفاده کنیم.

تونل بهشت آباد اجرا نشده و نخواهد شد

استاندار خوزستان در خصوص بحث تونل بهشت آباد و کوهرنگ سه، گفت: طرح بهشت آباد با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده اجرا نشده و نخواهد شد، عنوان کرد: این طرح به 18 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این بودجه‌ای بسیار زیاد برای دولت است. و با توجه به اوضاع مالی دولت، امکان پرداخت چنین اعتباری وجود ندارد.

شریعتی خاطرنشان کرد: در خصوص کوهرنگ سه نیز باید گفت که عملیات اجرایی این تونل از سال 72 آغاز شده و سال گذشته نیز به اتمام رسیده است و مربوط به این دولت نیست.

وی با بیان اینکه تونل کوهرنگ سه اکنون حدود صد میلیون مترمکعب آب را انتقال می‌دهد، گفت: باید در خصوص بحث سد کوهرنگ، فشاری را اعمال کنیم تا دستور رییس‌جمهور اعمال شود و سد کوهرنگ اجرایی نشود.

اکنون نفت خوزستان در کشور می‌درخشد، نه خود استان

استاندار خوزستان تصریح کرد: این حق خوزستان است که مثل نگین در کشور بدرخشد، اما اکنون نفت و سایر پتانسیل‌های این استان است که می‌درخشد نه خود خوزستان. باید تلاش شود تا استان خوزستان نیز مانند یک نگین در کشور بدرخشد.

بسته حمایتی برای صنایع در حال تدوین است

شریعتی در خصوص عملکرد بانک‌ها، گفت: بانک‌ها حرکت‌هایی را شروع کرده‌اند و روند کار آن‌ها نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است اما مطلوب نیست و انتظار می‌رود که عملکرد بهتری را از خود در بحث حمایت از صنایع و تولیدات استان نشان دهند.

وی عنوان کرد: برنامه و بسته حمایتی برای سال آینده در استان در حال تدوین و نوشتن است تا حمایتی قاطع از صنایع استان شود و امیدواریم این برنامه تا اواسط اردیبهشت‌ماه تکمیل شود. این بسته حمایتی برای صنایع استان، ارائه خواهد شد تا در سال آینده شاهد کاهش مشکلات آن‌ها باشیم.

نرخ بیکاری 12.7 درصدی خوزستان به نسبت جوانان فعال

استاندار خوزستان در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا در خصوص نرخ بیکاری استان و صحت آمار ارائه‌شده در این زمینه، گفت: باید تلاش شود تا آمارهای ارائه‌شده در استان واقعی باشند. اکنون نرخ بیکاری در استان 12.7 درصد است، اما این نرخ با آنچه در اذهان است تفاوت دارد.

وی توضیح داد: نرخ 12.7 درصدی بیکاری در خوزستان نسبت به نیروی جوان فعال درنظر گرفته شده است. اکنون نرخ بیکاری در کشور 12.4 درصد و نرخ بیکاری استان، مقداری از نرخ بیکاری کشور بالاتر است، اما در خصوص نرخ بیکاری واقعی، آمار دقیقی ندارم و در جمع‌بندی‌های آینده، نرخ بیکاری را اعلام خواهم کرد.

بیمارستان شفا مرکز پیشرفته درمان سرطان می‌شود

شریعتی در خصوص تعیین تکلیف بیمارستان شفای اهواز، اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که میان استانداری خوزستان و بنیاد امام منعقد شد، قرار است که بیمارستان شفا به یک مرکز پیشرفته درمان سرطان اختصاص پیدا کند و در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای نیز امضا شده و امیدواریم کار هرچه سریع‌تر پیش رود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: امسال کمک به صنایع در برنامه استان قرار دارد و پر کردن ظرفیت‌های خالی صنایع برای تولید بیشتر و ایجاد اشتغال نیز جزو برنامه‌ها و اولویت‌های استان است.

وی درباره کارخانه فولاد در دزفول، عنوان کرد: فولاد دزفول در زمینی احداث شده که قابلیت کشاورزی ندارد و اگر این کارخانه در آنجا احداث نمی‌شد، از این زمین استفاده دیگری هم نمی‌شد. در خصوص آب بر بودن کارخانه فولاد نیز باید گفت که، مصرف آب فولاد خیلی زیاد نیست.

نظر استاندار درباره اتفاقات اخیر شهرداری اهواز

شریعتی در خصوص اتفاقات پیش آمده در شهرداری اهواز، عنوان کرد: به‌عنوان فرد اول استان باید نسبت به مسئولیت‌هایی که بر عهده دارم، عمل کنم اما اگر کسی می‌گوید جلوی عدالت را می‌گیرم، چنین چیزی نیست.

وی تصریح کرد: نباید شرعاً و اخلاقاً کسی را متهم کنیم و اگر اداره اطلاعات نیز کسی را دستگیر می‌کند، با مجوز قوه قضائیه و بر اساس شواهد و اطلاعاتی است که به‌دست آمده است و سپس پس از تحقیق، نتیجه را اعلام می‌کند. باید از قانون تمکین کنیم، پسندیده نیست چیزی را که اثبات نشده، به مردم نسبت دهیم و به آن‌ها هتاکی و حمله کنیم.

اختصاص سه هزار تن قیر به خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سه هزار تن قیر از وزارت راه و شهرسازی برای استان گرفته شد که در محموله‌های 500 تنی به استان تحویل داده می‌شود، گفت: این قیر را در اختیار شهرداری گذاشته‌ایم و اکنون شهرداری می‌تواند حجم زیادی از خیابان‌های شهر را آسفالت و بهسازی کند که در این زمینه تأکید ما بر مناطق محروم است.

نیروگاه رامین از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند

شریعتی در خصوص این موضوع که نیروگاه رامین از سوخت مازوت استفاده می‌کند و موجب آلودگی هوا می‌شود، عنوان کرد: اکنون نیروگاه رامین دیگر از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند و این مسأله تا سال گذشته وجود داشت. در حال حاضر نیروگاه رامین گازسوز شده و به وسیله سوخت گاز فعال است.

وی تصریح کرد: سوخت مازوت تنها برای مقاطعی است که فشار گاز در نیروگاه کاهش پیدا می‌کند، زیرا نمی‌شود نیروگاه را از مدار خارج کرد؛ بنابراین در آن مقطع کوتاه، نیروگاه از سوخت مازوت استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*