اخبار عمومی
اعلام وصول 2
116931
تاریخ انتشار: 1395/12/30 20:27
موسی خادمی با برچسب اصلاح طلبی توانست کرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را تصاحب کند و پس از آن سیاست تعامل، سکوت و آرامش را دنبال کرد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد حتی در بسیاری از مسائل مهم و حیاتی استان هم موضع نگرفت تا موجب رنجش عده ای از سیاسیون نشود. خادمی سیاست سکوت را

موسی خادمی با برچسب اصلاح طلبی توانست کرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را تصاحب کند و پس از آن سیاست تعامل، سکوت و آرامش را دنبال کرد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد حتی در بسیاری از مسائل مهم و حیاتی استان هم موضع نگرفت تا موجب رنجش عده ای از سیاسیون نشود. خادمی سیاست سکوت را در قبال تغییر نام استان، استخدام های فله ای، اعتراضات انتخابات مجلس بویراحمد و بسیاری دیگر از مسائل کهگیلویه و بویراحمد در پیش گرفت و جلب رضایت خانه نشینان سیاسی را اولویت خود قرار داد.
به گزارش گروه سیاسی روزنامه امید مردم، سیاست تعامل خادمی اصلاح طلب تا بدانجا پیش رفت که از یک طرف از اصولگرایان حمایت می کند و در سمت دیگر جانب اصلاح طلبان را می گیرد. وی هم مدیریت ها را دو دستی به غلام محمد زارعی که صبغه و سابقه اصولگرایی داشت، تقدیم می کرد و هم به غلام رضا تاجگردون که در میان دولتی های تدبیر و امید از محبوبیت خاصی برخوردار بود، امتیاز مدیریتی می داد.
خادمی هم با مدیران باقیمانده از دولت قبل که داشتن حامی موجب شده بود، کنار گذاشته نشوند، کار کرد و هم مدیران اصلاح طلب و معتدل را به کار گماشت و با آنها سر سازگاری داشت. استاندار کهگیلویه و بویراحمد حتی معاونت های خود را چنان تقسیم کرد که گله و شکایتی از سوی هیچکدام از نمایندگان پیش نیاید و اینگونه بود که در استان کهگیلویه و بویراحمدی که سابقه استانداری در آن بسیار کم بود، توانسته است بیش از سه سال سکان مدیریت استان را به دست داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از اینکه خیالش از جانب حمایت نمایندگان راحت شد و با اصطلاحاتی چون استاندار علمی، بومی و مسلط به شرایط استان از سوی اطرافیان مورد خطاب قرار گرفت، جایگاهش را مستحکم شده پنداشت و برای اینکه بتواند در زمین اصلاح طلبان موفق عمل کند، سیاسی کاری را در استان مورد تاخت قرار داد و اصولگرایی و اصلاح طلبی را جدای مسائل کهگیلویه و بویراحمد دانست اما استاندار در زمینه دولت جانب احتیاط را نگه می داشت و در زمینه منتقدان دولت چنین نظری نداشت، آنجا مستحکم دفاع می کرد و مردم را به دو جناح موافقین دولت و مخالفین دولت تقسیم می نمود.
موسی خادمی در گام بعدی پا را فراتر گذاشت و منتقدان خود را نیز منتقدان دولت خطاب کرد و از بیچارگی و درماندگی دولت در اطلاع رسانی یاد می کرد هر چند این بحث موضوع مقال حاضر نیست ولی تحمیل گزینه های مختلف به عنوان مشاورین و مدیران اطلاع رسانی استاندار از سوی گروه های فشار پیرامونی سبب می شد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد نتواند از ضعف اطلاع رسانی خارج شود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جایگاه تثبیت شده ای رسید که مخالفین وی از سوی اصلاح طلبان هم مخالفین دولت قلمداد می شد و این بهترین فرصت برای خادمی بود تا سیاست های خود را پیاده کند، پس  خادمی راه خود را از اصلاح طلبان جدا کرد و با تمرکز بر جلب نظر نمایندگان و طوایف توانست، «یک- هیچ» بازی را از اصلاح طلبان ببرد.
هر چند بحث تغییر موسی خادمی از سوی اصلاح طلبان از مدت ها پیش مطرح شد اما بی رغبتی برخی از استان ها در استقبال از رییس جمهوری و البته سنگ تمام گذاشتن مردم کهگیلویه و بویراحمد در سفر مرداد ماه هیات دولت به استان، جایگاه متزلزل خادمی را دوباره نزد دولتمردان مستحکم کرد و همین سبب شد که اصلاح طلبان بازی را از زیر به رو بیاورند به طوریکه چند روز پیش رسانه ها از حضور عده ای از اصلاحاتی های استان در تهران و برای دیدار دولتمردان و خواهش و تمنا برای حذف موسی خادمی خبر داده بودند، خبری که در آن نه معلوم شد که این افراد چه کسانی بوده اند و نه اینکه به چه نتیجه ای رسیده اند. خبر از جانب اشخاص خاصی هم تکذیب نشد اما همین خبر نشان می دهد که دل اصلاحاتی ها از موسی خادمی که قید و بندهای طایفه ای را به جناح سیاسی اش ترجیح داد، خون شده و از این پس باید شاهد سیاست مقابله یا تعامل استاندار و آنها باشیم.
موسی خادمی پس از علنی شدن این خبر یا گارد مقابله را انتخاب می کند و یا اینکه با آنها تعامل می کند و امتیاز می دهد اما حمایت های علنی نمایندگان و به ویژه تاجگردون و توان خود خادمی در ساختن چهره شیک و قشنگ برای دولت به جای مطالبه گری از دولتمردان ، دو عامل مهم برای ماندگاری استاندار کهگیلویه و بویراحمد حداقل تا بعد از انتخابات ۱۳۹۶ است.

**مـاردین مهاجران- امید مردم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*