اخبار عمومی
اعلام وصول 2
116934
تاریخ انتشار: 1396/01/01 08:47
پیش بازی ایران و قطر/
کادر فنی ایران در مسابقه ای که حکم مرگ و زندگی برای هر دو طرف را داراست، چگونه خواهد توانست گلیم تیم ملی را از آب بیرون کشیده و مردم کشورمان را امیدوار و قطر را مایوس نماید. در این مسابقه تیمی که کمتر اشتباهات نموده و در مواقع لزوم با یک بازی تخریبی اجازه هنرنمایی در یک سوم میانی خویش را به حریف ندهد پیروز این میدان بزرگ خواهد بود

عصرجهان/ محسن بابادی-آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران
5 شنبه سوم فروردین ماه 96 ، از سری مسابقات انتخابی جام جهانی در آسیا و راس ساعت 18 به وقت محلی ، دو تیم قطر و ایران در ورزشگاه السد این کشور به مصاف هم خواهند رفت. نمایندگان باشگاهی دو کشور طی ماه های اخیر و در عرصه جام باشگاه های آسیا،  بارها پنجه در پنجه هم انداخته اند که البته کفه ترازو بنفع تیم های کشورمان سنگینی کرده و بدون تردید دو تیم شناخت کافی از آخرین وضعیت آمادگی یکدیگر دارند. از طرفی ایران در مسابقه ای تدارکاتی مقابل عراق ، آخرین استراتژی ها و تاکتیک های ممکنه جهت تقابل با قطر را آزموده است. قطری ها که باشگاه ها و حتی تیم ملیشان از بازیکنان چند ملیتی بی شماری بهره می برد ، قصد دارند ضمن انتقام باخت در بازی رفت مقابل ایران در ورزشگاه آزادی ، آبروی تیم های باشگاهی خویش مقابل نمایندگان کشورمان را بخرند . قطع به یقین قطر که سرمایه گذاری های کلانی جهت صعود به جام جهانی نموده ، نه تنها خویش را از پیش باخته نمی داند، بلکه سعی خواهد کرد از امتیاز میزبانی بنحو احسن استفاده نموده و بدش نمی آید خود را در کورس مدعیان صعود به جام جهانی ببیند. علیرغم بازی های باقیمانده این تیم ، این مسابقه مهم ترین دیدار قطر خواهد بود . چرا که سرنوشت حذف یا صعودش را مشخص خواهد کرد. لذا پیش بینی می شود تیم ما بازی بسیار دشواری را در ورزشگاه پیشرفته السد پیش روی داشته باشد.
و اما کارلوس کیروش میبایست از ریسکی که پرسپولیس مقابل الریان مرتکب شد درس عبرت گرفته و بازی صرفا زیبا و هجومی را بدست فراموشی بسپارد. زیرا کوچک ترین سهل انگاری و غفلت از خط دفاعی، با از دست دادن امتیاز مصادف خواهد شد. بنابراین با توجه به تعقیب سایه به سایه تیم ما توسط سایر رقبا در جدول امتیازات، هیچ گونه قصوری در بازی مقابل قطر پذیرفتنی نیست. کیروش میبایست با الگویی مشابه یا نزدیک به بازی های جام جهانی مقابل نیجریه و آرژانتین ، از بازیکنان بخواهد با یک بازی بسته دفاعی ، مبتنی بر پرسینگ و دفاع لایه ای از یک سوم میانی ، توپ را کاملا در اختیار قطری ها گذارده و فضا را کاملا مال خود کنند تا در موقع قطع نمودن یا لو رفتن توپ قطری ها ، با ضد حملاتی خطرناک توسط بازیکنان سرعتی ، کار را در قطر یکسره نموده و با دشت نمودن چهاردهمین امتیاز ، با امید به کسب 1 پیروزی درخشان مقابل چین در ورزشگاه آزادی ، پیشاپیش جشن صعود به جام جهانی را بگیرد . قطر در این مسابقه به احتمال فراوان با سیستم 4231 پای به میدان گذارده و کیروش نیز ممکن است با سیستم 442 لوزی یا 433 تیم خویش را چیدمان کند .
از تاکتیک های قطر جهت باز کردن لایه های دفاعی ایران میتوان به فرار از کناره ها و ارسال سانتر جهت استفاده مهاجمان ، فرار از کناره ها و پاس رو به عقب در پشت محوطه جریمه جهت شوتزنی ، استفاده از توپ های سوم ، تلاش در جهت گرفتن خطا پشت محوطه جریمه برای سود بردن از ضربات ایستگاهی و حتی ایجاد جو روانی اشاره کرد .
اگر تیم ایران اسیر حواشی پیش بینی شده نشده و بتواند کارهای دفاعی خویش را با تمرکز انجام داده و سازماندهی خویش در تمام خطوط را حفظ نماید ، خواهد توانست با ضد حملات ، حداقل 1 امتیاز و به احتمال فراوان 3 امتیاز این دیدار دشوار خارج از خانه را دشت نماید . البته تمامی این احتمالات در روی کاغذ بوده و گفتنش ساده است ، اما اجرایش بسیار سخت و طاقت فرساست . بایست دید کیروش در مسابقه ای که حکم مرگ و زندگی برای هر دو طرف را داراست ، چگونه خواهد توانست گلیم تیم ملی را از آب بیرون کشیده و مردم کشورمان را امیدوار و قطر را مایوس نماید . در این مسابقه تیمی که کمتر اشتباهات نموده و در مواقع لزوم با یک بازی تخریبی اجازه هنرنمایی در یک سوم میانی خویش را به حریف ندهد پیروز این میدان بزرگ خواهد بود .
سرشناس ترین بازیکنان دعوت شده به تیم ملی قطر لوییز مارتین ، خلیفه ابوبکر ، محمد موسی ، حامد اسماعیل ، علی عفیف ، رودریگو تاباتا ، حسن الهیدوس ، پدرو میگل ، سباستین سوریا ، کریم بوضیاف و یوسف حسین میباشند .
از مطرح ترین بازیکنان ایران میتوان رامین رضائیان ، پژمان منتظری ، سید جلال حسینی ، احسان حاج صفی ، علیرضا جهانبخش ، سردار آزمون و ساسان انصاری را نام برد .
نویسنده:محسن بابادی-آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*