اخبار عمومی
اعلام وصول 2
116952
تاریخ انتشار: 1396/01/02 13:16
سه عضو از بدن رضا مومنی دانش آموز شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویر احمد برای اهدا به سه بیمار نیازمند جدا سازی شد.

عصرجهان- مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سه عضو از بدن رضا مومنی دانش آموز شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویر احمد با رضایت خانواده وی برای اهدا به سه بیمار نیازمند جدا سازی شد.
ساسان عباسی روز چهارشنبه افزود: این بیمار 15 ساله و از اهالی روستای شیخ حسین شهرستان چرام که دچار مرگ مغزی شده بود با تلاش تیم پیوند اعضای، 2 کلیه و کبد آن جدا و به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شد.
وی گفت که اعضای اهدا شده هم اکنون در حال پیوند به سه بیمار نیازمند در بیمارستان نمازی شیراز است.
این نخستین اهدای عضو سال 1396 در کهگیلویه و بویراحمد است.سال گذشته اعضای بدن 27 بیمار مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند اهدا شده است. به‌طور متوسط 82.5 درصد خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد برای اهدای اعضای بیماران خود رضایت داده‌اند که این رقم در کشور 76 درصد است.
هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد  با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با خانواده مرحوم "رضا مومنی" دانش آموزان دبیرستان شهید بهشتی چرام از اقدام خداپسندانه آنان در اهدای اعضای بدن و زندگی بخشیدن به سه بیمار نیازمند قدر دانی نمودند.
شایان ذکر است مرحوم رضا مومنی دانش آموز پایه دهم دبیرستان شهید بهشتی چرام و ساکن روستای شیخ حسین پیش از تعطیلات عید نوروز در تصادف با موتور سیکلت در شهر چرام دچار حادثه شد و پس از اعلام مرگ مغزی از سوی پزشکان در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در اقدامی نوع دوستانه و خداپسندانه و با رضایت خانواده،اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.
شهرستان چرام با مرکزیت شهر چرام از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*