اخبار عمومی
اعلام وصول 2
116978
تاریخ انتشار: 1396/01/04 02:39
یاداشتی به قلم کمال سعدی آل کثیر/
کمال سعدی آل کثیر نوشت: در نگاه اول بسیاری از ما فقط اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان را مسئول میدانیم ، ولی این تفکر اشتباه ست و باید گفت که از آنجایی که استان خوزستان در عرصه ورزش دارای استعدادهای بسیار می باشد

عصرجهان/کمال سعدی آل کثیر
به راستی می توان ورزش را دخیل در توسعه اقتصادی خوزستان دانست
صنعت ورزش چیست ؟ تا کنون با تلاش های فراوانی که توسط پژوهشگران مدیریت ورزشی و کارورزان صنعت ورزش صورت گرفته ، پاسخ روشن و مناسبی به این پرسش داده نشده است. به عبارت دیگر ، پژوهشگران مدیریت ورزشی ، برای تعریف صنعت ورزش هنوز به توافقی نرسیده اند . مردم به اختیار و صلاح دید خودشان بر حسب معنای مورد نظرشان، از این واژه استفاده می کنند. برای مثال ، دست اندر کاران ورزش های سازمان یافته ، برای نشان دادن اندازه و حجم اقتصاد آن ورزش ، به عنوان واژه ی معادل از (صنعت) استفاده می کنند. (برتون، لی و ندری، 1999). بر همین اساس ، تعریف صنعت ورزش به وظیفه ی مهمی برای کارشناسان مدیریت ورزش تبدیل شده است.
شاید تا کنون به نقش داشتن ورزش در فراهم کردن بستر پیشرفت اقتصادی توجه ای نشده باشد حال باید دید که هدایت گر اصلی در این راستا کدام اداره است ، در نگاه اول بسیاری از ما فقط اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان را مسئول میدانیم ، ولی این تفکر اشتباه ست و باید گفت که از آنجایی که استان خوزستان در عرصه ورزش دارای استعدادهای بسیار می باشد و بهتر بگویم شهرها و حتی روستاهای دور افتاده خوزستان دارای منابع ورزشی هستند که اگر تمامی سازمان ها و ادارات و شرکت های صاحب نفوذ که میتوانند باعث به فعل تبدیل کردن این نقش ورزش که خود به تنهای می توانند باعث به وجود آمدن یک حرکت بسیار عالی در جهت توسعه اقتصادی ، فرهنگی و حتی  می تواند نقش مهمی در برطرف کردن  آسیب های اجتماعی داشته باشد لازم به ذکر است که ارتباط هنر و ورزش ضروری ست و مسئولان بهترست در این رابطه برنامه و طرح های را اجرایی کنند فراموش نکیم که اتحاد بین ادارات و شرکت ها با اداره کل ورزش و جوانان می تواند این توسعه را به وجود آورد پس امید است که با توجه به اینکه استان خوزستان در تمامی رشته های ورزشی دارای پتانسیل بالای در میادین مختلف  می باشد  ، حال تمامی مسئولان استانی که میتوانند به نوعی در پیشبرد این هدف قدم بر دارند تمام تلاش خود را انجام دهند تا شاهد خوزستان توسعه یافته باشیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*