اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117013
تاریخ انتشار: 1396/01/07 02:30
مدير كل اوقاف و امور خيريه استان: این زائرسرا در کنار امامزاده بابااحمد (ع) واقع در روستای امامزاده بابااحمد در 12 كيلومتري شهر ليكك مرکز شهرستان بهمئي و در زمینی با زیربنای 120 متر مربع ساخته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، زائرسرای بقعه امامزاده بابا احمد (ع) در شهرستان بهمئي به منظور رفاه حال زائران و گردشگران افتتاح شد
«حجت الاسلام جنتي پور  مدير كل اوقاف و امور خيريه استان » در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به اينكه ، براي احداث اين  زائر سرا  به همراه  زيرساختهاي رفاهي براي گردشگران و مسافران نوروزي دو ميليارد و پانصد ميليون ريال از محل اعتبارات نفت هزينه شده است گفت: این زائرسرا در کنار امامزاده بابااحمد (ع) واقع در روستای امامزاده بابااحمد در 12 كيلومتري شهر ليكك مركز شهرستان بهمئي و در زمینی با زیربنای 120 متر مربع ساخته شده است.
«حجت الاسلام جنتي پور» گفت : به منظور رفاه حال زائرين ، امامزادگان نقاط مختلف استان ، نیازمند توسعه زیر ساخت ها و اجرای طرح های زیربنایی ، اقتصادی و اشتغال زا است.
«علي اكبر فرهنگي نسب فرماندار بهمئي» هم در مراسم افتتاح اين زائرسرا ، ابراز امیدواری کرد که با توزیع عادلانه ي طرح هاي مختلف،  همه مناطق به یک کارگاه تولیدی و اقتصادی مبدل و زمینه اشتغال در همه نقاط برای جوانان فراهم شود.
شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است
خبرنگار/مسلم مختاری
پی نوشت:
بقعه ی امامزاده با گنبد زیبای پلکانی شکلش در 15 کیلومتری شهر لیکک و در روستای بابا احمد واقع است. به لحاظ معماری بنایی است چهار ضلعی که در حدود 15/21 متر طول و14/07متر عرض و 9 متر ارتفاع دارد و با استفاده از مصالح سنگ و گچ ساخته شده است و درب ورودی اصلی آن چند طاق نما با تزئینات شبیه مقرنس کاری دیده می شود. قدمت بنای این امامزاده به دوره سلجوقی می رسد. گنبد بزرگ و دو طبقه بودن طاقچه های این بنا از ویژگی های آن محسوب می شود. این بنا به شماره 10580 در تاریخ 1382در فهرست آثار ملی ثبت گردیده و شجره نامه امامزاده بابا احمد (ع) به امام موسی ابن جعفر(ع) متصل می گردد.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*