اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117035
تاریخ انتشار: 1396/01/07 23:27
محسن رضایی در همایش اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال در مسجدسلیمان عنوان کرد:
همایش اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال با سخنرانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان و به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، دکتر محسن رضایی طی سخنانی در این همایش در جمع همشهریانش با تبریک آغاز سال نو گفت: مسجدسلیمان یکی از شهرهایی است که مستحق تحقق شعار امسال مبنی بر تولید و اشتغال است .
وی افزود: مسجدسلیمان که یک زمانی اقتصاد ایران را با تولید نفت از چاه هایش راه انداخت علیرغم اینکه در طول انقلاب زحمات زیادی برای آن کشیده شده اما امروز یه یک تحول و یک انقلاب درونی  نیاز دارد.


دکتر رضایی  با پیشنهاد راه اندازی ستاد تولید و اشتغال در مسجدسلیمان گفت : این ستاد با محوریت امام جمعه – فرماندار – نماینده مردم در مجلس – مدیرعامل شرکت نفت و گاز و فرمانداران شهرهای اندیکا و لالی می تواند با برگزاری جلسات مدون و برنامه ریزی در خصوص تحقق این مهم گام بردارد .
وی با اعلام آمادگی در خصوص بررسی مشکلات و مسایلی که نیازمند پیگیری از مرکز هستند گفت : برای کمک به تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال آمادگی این را دارم که مسایل و مشکلات این ستاد را با وزرا و مسئولین کشوری مربوطه مطرح و پیگیری نمایم .
وی ادامه داد : برای اشتغال زایی در این شهر لازم است تا پروژه های بزرگ که ظرفیت اشتغال زایی محدودی دارند به سرانجام برسند و بعد از آن به مشاغل پایین دستی و کسب و کارهای متوسط و کوچک توجه کرد .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با تبیین راههای تحقق تولید و اشتغال گفت : راه اشتغال زایی تکیه بر بخش خصوصی و تقویت مشاغل خرد و متوسط خصوصاً توجه به صنایع دستی است .
وی همچنین به توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت : با تلاشی که داشتیم توانستیم مصوبه ی دولت برای تخصیص حق آبه از سدهای منطقه را جهت 57000 هکتار از زمین های کشاورزی مسجدسلیمان ، لالی ، اندیکا دریافت کنیم که با سرمایه گذاری 2000 میلیارد تومانی دولت این زمین ها تسطیح و آماده کشاورزی و تولید و اشتغال زایی می شوند .
وی ادامه داد : مشکل عمده ما در اقتصاد و اشتغال بعد از تولید بوجود می آید و این بدلیل ضعف در توجه به صنایع پایین دستی نظیر صنعت بسته بندی یا صنعت حمل و نقل است .
محسن رضایی افزود : هم اکنون 30 درصد از محصولات کشاورزی تولید شده بدلیل همین ضعف از بین می رود در صورتی که می توان با تقویت صنعت بسته بندی از خام فروشی محصولات جلوگیری کرد و برای تولیدات ایرانی برند سازی کرد .
این تئوریسین و نظریه پرداز اقتصادی کشور با اعلام اینکه برای اشتغال و تولید باید از دولت قطع امید کنیم و به آسمان جوانان چشم بدوزیم گفت : وقتی که  دولت  550 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در سطح کشور دارد و با کاهش شدید ارزش پول ملی مواجه است تکیه کردن به آن برای حل مشکل بیکاری روشی نادرست و نامطمئن است .
وی تصریح کرد : نبرد امروز ما با آمریکا نه از جنس نظامی بلکه از جنس اقتصادی است و وقتی تحریم ها وضع و اجرا می شوند بدنبال تحمیل شکست اقتصادی بر ما هستند و همه ی ما وظیفه داریم برای تحقق شعار سال و رفع دغدغه های مقام معظم رهبری از ناحیه اقتصاد تلاش کنیم .
رضایی با عنوان اینکه برای تحقق این مهم کشور نیازمند یک انقلاب اقتصادی است افزود : باید همه در زیر پرچم مقام معظم رهبری بعنوان رهبر این انقلاب اقتصادی تلاش کنیم تا با شکست تحریم های اقتصادی به آمریکا شکستی دیگر تحمیل کنیم و با تأکید می گویم پیروزی در این جبهه کمتر از پیروزی نظامی و آزاد سازی خرمشهر نیست .
وی ادامه داد : برای این کار لازم است تا تفنگ ها دیروز به قلم و فکر تبدیل شود و با قدرشناسی و استفاده  از امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری دو نعمت و موقعیت بزرگی که خداوند به این انقلاب اعطا کرده کمک کنیم تا قطار انقلاب از ایستگاه اقتصاد هم همانند سایر ایستگاه های قبلی عبور کند .
پیش از سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، فرماندار و امام جمعه سجدسلیمان هرکدام به بیان سخنانی در خصوص لزوم تحقق شعار امسال پرداختند .




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*