اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117052
تاریخ انتشار: 1396/01/08 18:06
ایران 1 - چین 0
چشم‌بادامی‌ها با لیپی در آزادی تسلیم شدند تا یوزهای ایرانی با پرش از روی دیوار بلند چین به سمت روسیه روانه شوند

ایران 1 - چین 0
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، ساعت 16:30 در ورزشگاه آزادی تهران تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، مسعود شجاعی (کاپیتان)، مرتضی پور علی گنجی، امید ابراهیمی، پژمان منتظری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان نژاد و وریا غفوری به مصاف چین با سرمربیگری لیپی رفت.
استقبال تماشگران از این دیدار به گونه ای بود که کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای ورودش به ورزشگاه در گفتگو با شبکه تلویزیونی AFC گفت: "این جو فوق‌العاده می‌تواند به پیروزی تیم ایران کمک کند"
هواداران زیادی از تیم ملی فوتبال ایران که جا برای نشستن ندارند به روی دیواره‌های طبقه دوم رفته و در اقدامی خطرناک و عجیب روی آنها مستقر شده‌اند!


لحظات هیجانی:
⚽️دقیقه 4: اولین حرکت خطرناک این دیدار مطابق انتظار توسط ملی پوشان فوتبال کشورمان صورت گرفت اما تعلل طارمی باعث شد تا تنها یک کرنر نصیب مان شود، کرنری که در نهایت سودی برای ایران نداشت.
⚽️دقیقه 4: ثانیه هایی پس از اولین حمله دیدار، ضد حمله چینی روی دروازه ایران خطرناک بود اما شوت مهاجم این تیم با فاصله ای زیاد از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.
⚽️دقیقه 7 – یک حرکت دیگر از سوی ملی پوشان کشورمان و این بار ضربه دیدنی و سرضرب گوچی دروازه چینی ها را به خطر انداخت که با واکنش گلر این تیم این توپ هم راهی کرنر شد.
⚽️دقیقه 7 – پس از ارسال این کرنر و طی فعل و انفعالاتی میلاد محمدی با ضربه روپای خود می توانست برای ایران پیام آور شادی باشد اما این ضربه وی از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.
⚽️دقیقه 8 – ضربه ایستگاهی ارسالی شجاعی در حالی که می توانست برای حریف خطرساز شود با نرسیدن مهاجمان به این توپ، از کنار دروازه به بیرون رفت.
⚽️دقیقه 16 – پس از دقایقی یک ضربه دیگر از ملی پوشان کشورمان بازهم هیجان را به هواداران تزریق کرد و این بار پاس به عقب زیبای طارمی که با سر نواخته شد توپ را برای ضربه زنی گوچی مهیا کرد اما ضربه گوچی راهی به دروازه سرخ پوشان نیافت.
⚽️دقیقه 20 – این شوت دیدنی جهانبخش می توانست اولین گل را برای تیم ملی کشورمان به همراه داشته باشد اما باز هم این اتفاق نیفتاد تا ضربه زیبای این بازیکن با سابیدن به تور بالای دروازه راهی بیرون شود.
⚽️دقیقه 28- ضربه مهدی طارمی با بی دقتی از بالای دروازه چین به بیرون رفت
⚽️دقیقه34- ضربه مهدی طارمی توسط دروازه بان چین برگردانده شد
⚽️دقیقه36- ضربه خطرناک میلاد محمدی توسط دروازه بان چین دفع شد
⚽️دقیقه 37- اخطار به سعید عزت الهی به دلیل لمس عمدی توپ با دست
⚽️دقیقه41- دو ضربه خطرناک شجاعی و طارمی به خارج دروازه چین رفت
⚽️پایان نیمه اول بازی ایران و چین با تساوی بدون گل
⚽️گل ایران در دقیقه 46 نیمه دوم توسط طارمی زده شد
🔹مهدی طارمی تنها بازیکنی است که در انتخابی جام جهانی برای ایران 2 گل زده است و باقی همگی یک گله هستند.همچنین وی در 8 بازی اخیر برای پرسپولیس و تیم ملی 8 گل به ثمر رسانده است.
⚽️علیرضا جهانبخش با کارت زردی که در بازی با چین گرفت، 2 کارته شد و دیدار با ازبکستان را از دست داد
🔹سعید عزت‌اللهی، ميلاد محمدی، رامین رضاییان، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، وحید امیری، مهدی طارمی، اشکان دژاگه، پژمان منتظری و مسعود شجاعی 11 بازیکن تيم ملي فوتبال ايران هستند كه تا اين لحظه در رقابتهاي مقدماتی جام جهانی كارت زرد گرفته اند.
⚽️دقیقه71- سردارآزمون به جای قوچان نژاد وارد زمین شد
⚽️دقیقه77 ضربه سر مهاجم چین از بالای دروازه ایران به بیرون رفت
⚽️دقیقه79 ضربه خطرناک مهاجم چین توسط بیرانوند دفع شد
⚽️دقیقه83 شوت طارمی با برخورد با مدافع چین به بیرون دروازه  رفت
⚽️دقیقه85 ضربه سر خطرناک آزمون بر روی دروازه چین، آفساید اعلام شد
⚽️دقیقه 86 – ارسال شجاعی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر آزمون دروازه چینی ها را به شدت به خطر انداخت اما سودی برای ایران نداشت.
⚽️دقیقه87 وحید امیری به جای جهانبخش وارد زمین شد
⚽️دقیقه 90 – ارسال دیگری از سوی چینی روی دروازه ایران با مهار به موقع بیرانوند روبرو شد

🔹وزیر ورزش و جوانان و استاندار تهران در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی

🔹حضور بانوان و هواداران تیم ملی چین در ورزشگاه آزادی



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*