اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117063
تاریخ انتشار: 1396/01/10 01:21
رئیس اداره میراث فرهنگی لالی خبر داد:
برپایی سیاه چادر بختیاری، برگزاری آیین سنتی و محلی هفت سین و اجرای مقام های موسیقی سنتی و همچنین اجرای بافت گلیم و دیگر صنایع دستی بومی و عشایری از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره بود

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان لالی گفت: جشنواره فرهنگی هنری «نوروزگاه بختیاری» روز گذشته با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان و مسئولان و هنرمندان استانی و کشوری در لالی برگزار شد.


کوروش هاشمی فرد  با اشاره به ویژه برنامه های نوروزگاه در این شهرستان اظهار داشت: به منظور انجام برنامه‌های فرهنگی ویژه نوروز و همچنین ایجاد یک بستر مناسب برای معرفی برنامه های فرهنگی و محلی شهرستان به گردشگران، ویژه برنامه نوروزی با عنوان «نوروزگاه بختیاری » در این شهرستان برگزار شد.
وی افزود: این برنامه دوشنبه مورخ ۷ فروردین در محل پارک لاله در ورودی شهر لالی برگزار شد که در آن هنرمندانی از استان های خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری به اجرای برنامه پرداختند.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان لالی تصریح کرد: در این برنامه شعرخوانی، اجرای آهنگ‌های محلی، سخنرانی و برنامه‌های بسیار متنوعی با حضور مسئولان استانی و شهرستان انجام شد.
هاشمی فرد خاطرنشان کرد: برپایی سیاه چادر بختیاری، برگزاری آیین سنتی و محلی هفت سین و اجرای مقام های موسیقی  سنتی و همچنین اجرای بافت گلیم و دیگر صنایع دستی بومی و عشایری از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره بود .
در پایان دکتر نشان : عیدی و هدیه خود را که : احداث مجموعه اقامتگاه گردشگری _ تفریحی و آبی  در منطقه چم خرسان واقع در حوضه آبگیر سد بود ، را به مردم شهرستان لالی اهدا نمود.
گزارش و عکس ناهید رضایی



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*