اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117077
تاریخ انتشار: 1396/01/11 10:34
حسرت چین در پیروزی مقابل ایران 23 ساله شد و میراث داران رستم دستان با کشتن اژدها و عبور از دیوار چین به روسیه نزدیکتر شدند

عصرجهان/محسن بابادی-آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران
سه شنبه 8 فروردین ماه 96 ، تیم های ملی فوتبال ایران و چین در ورزشگاه آزادی که حتی جای سوزن انداختن نداشت ، به مصاف هم رفتند . تیم ایران در صورت پیروزی 17 امتیازی میشد و نیاز به 1 اشاره جهت صعود به جام جهانی داشت . نیمه اول علیرغم موقعیت های فراوان ایجاد شده توسط ایران ، با نتیجه تساوی 0 بر 0 به پایان رسید .
و اما تحلیل نیمه دوم این مسابقه به قرار ذیل است :
این نیمه را به 3 زمان نامساوی تقسیم نموده ام . 2 زمان 10 دقیقه ای و 1 زمان 25 دقیقه ای حساس .
1 . دقایق 45 تا 55 :
تیم ایران که تشنه گلزنی بود ، نیمه دوم را طوفانی آغاز نمود و درحالیکه چینی ها هنوز تحت تاثیر بازی خوب ایران در نیمه اول ، جو ورزشگاه و حال و هوای استراحت بین دو نیمه بودند ، با گل زود هنگام ایران کیش و مات شده و تا دقیقه 55 نتوانستند از جای خود برخیزند .
2 . دقایق 55 تا 80 :
تیم چین رفته رفته به خود آمد . با چنگ و دندان به آب و آتش میزد و دقیقه به دقیقه خطرناکتر نشان می داد . خصوصا از دقیقه 62 به بعد کاملا جلو کشید و از دقایق 70 تا 80 تیم ایران را به اشکال گوناگون و بدجوری تحت فشار قرار داد و طی این 25 دقیقه تیم برتر میدان بود .
تیم ایران که پس از به ثمر رساندن گل خود بخود عقب کشیده و آن عطش اولیه را نداشت ، با پرسینگ از یک سوم میانی ، بستن فضا و واگذاری توپ به حریف ، دفاع و ضدحمله را عاقلانه در پیش گرفت .
3 . دقایق 80 تا 90 :
چینی های نا امید و خسته ، کمی از تب و تاب افتاده و فشارهایشان کاهش یافت . ایران نیز که اوضاع را چنین دید ، به همان بازی خوب خویش بازگشت و مشابه حملات پی در پی مقابل قطر ، موقعیت های خطرناکی را توسط مثلث آتشین آزمون ، طارمی و جهانبخش تدارک دید .
در ذیل خلاصه ای از اتفاقات مهم مسابقه را آورده ام :
1 . دقیقه 46 همکاری 3 تن از  برترین بازیکنان ایران ( جهانبخش ، شجاعی ، طارمی ) ، سردرگمی دفاع چین و گل زود هنگام طارمی با 1 شوت پای چپ از گوشه سمت چپ محوطه 6 قدم چین ، در پی اشتباه دروازبان دو ضرب گیر این تیم .
2 . دقیقه 54 شوت سرکش امید ابراهیمی ناشی از 1 ضربه کاشته پشت محوطه جریمه به مرکز دروازه و مهار توپ توسط دروازبان حریف .
3 . دقیقه 56 بازیکن چینی ضربه کاشته پشت محوطه جریمه ایران را از فضای بالای دروازه به بیرون فرستاد  .
4 . دقیقه 67 سانتر ارسالی از فاصله ای دور و از سمت راست دفاعی چین به مهاجم ایران نرسید و دروازبان توپ را در اختیار گرفت  .
***دقیقه 72 ورود سردار آزمون ( با 23 بازی ملی و 17 گل ) بجای رضا قوچان نژاد ( با  34 بازی ملی و 17 گل ) در زمین .
*** دقیقه 75 ایجاد دو موقعیت گلزنی پشت سر هم و البته خطرناک توسط تیم جلو کشیده چین که تراکم دفاع ایران آنان را ناکام گزارد .
***دقیقه77 سرعت بالا در بازی ترکیبی توسط چین در سمت راست دفاع ایران و گرفتن کرنر .
***دقیقه 78 کرنر ارسالی چین ، عدم یارگیری مناسب مدافعین ایران و ضربه سر بازیکن چینی که فضای بالای دروازه بیرانوند را شکافت و بیرون رفت .
***سانتر خطرناک بازیکنان چین از سمت راست دفاع ایران که بیرانوند با دست مخالف توپ را به کرنر فرستاد .
5 . دقیقه 81 ضد حمله ایران و  خطا روی جهانبخش در سمت چپ دفاع حریف و گرفتن ضربه کاشته .
6 . دقیقه 82 ارسال بلند از روی ضربه کاشته یاد شده توسط مسعود شجاعی و ایجاد خطرات پیاپی از جانب ایران بروی دروازه چین در چند کش و قوس .
7 . دقیقه 85 دفع توپ ارسالی توسط دفاع چین که دروازه این تیم را در آستانه 1 گل به خودی قرار داد  .
8 . دقیقه 86 سانتر مسعود شجاعی از روی ضربه کاشته که سردار آزمون در موقعیت آفساید به توپ ضربه زد .
***دقیقه 88 وحید امیری بجای علیرضا جهانبخش وارد میدان شد .
این مسابقه در دقیقه 95 به پایان رسید . از بین بازیکنان  ایران ، بهترین عملکرد مربوط به مسعود شجاعی ، میلاد محمدی ، پژمان منتظری ، مرتضی پور علی گنجی و وحید طارمی بود .
در تیم چین نیز ، علیرغم اینکه دروازبان این تیم در دریافت گل عملکرد قابل قبولی نداشت ، اما بهترین بازیکن این تیم بود .
 از دیگر نکات مهم این مسابقه تعویض های شجاعانه کیروش ، پرتاب های بلند توپ ( توسط هم دست و هم پا ) با تایمینگ و دقت مناسب از سوی علیرضا بیرانوند بود که چندین بار مهاجمان را در موقعیت حمله و ضد حمله قرار داد .
نویسنده: محسن بابادی-آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*