اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117101
تاریخ انتشار: 1396/01/13 03:48
متخصص جراحی گوش و حلق وبینی ،علل سکته ناگهانی گوش وراههای درمان این بیماری را تشریح کرد
عصرجهان-دکترمجید نصیری متخصص جراحی گوش و حلق و بینی در خصوص علل سکته ناگهانی گوش و راههای درمان این بیماری اظهارداشت :کری ناگهانی گوش یا سکته ی گوش عارضه ای است که فرد به طور ناگهانی یا حداکثر در سه روز مقداری یا تمام شنوایی خود را از دست می دهد.

وی افزود:کری ناگهانی گوش در اغلب افراد با ترس همراه است و باید بلافاصله پس از بروز علائم ناشنوایی به پزشک مراجعه نمایند و ازخود درمانی به شدت بپرهیزند.

متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت اظهارداشت: کری ناگهانی گوش یا همان سکته گوش در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از بروز مشکل امکان درمان یا بهبود دارد. در برخی موارد به علت عدم مراجعه به موقع بیمار به پزشک متخصص کری ناگهانی گوش برای بیمار به ناشنوایی دائمی بدل می شود و بیمار پس از گذشت این زمان طلایی به هیچ درمانی پاسخ نمی دهد.

علل کری ناگهانی گوش

به گفته وی ،علل کری ناگهانی گوش همچنان به صورت واضح مشخص نیست اما  برخی بیماری های ویروسی ، حمله ی دستگاه ایمنی به گوش درونی که در حقیقت خود ایمنی محسوب گشته و خود بدن به یکی از اعضای خود آسیب وارد می نمایدو
  بسته شدن سرخرگ لابیرنت که تنها سرخرگ تغذیه ای گوش است ازاین موارد به شمار می روند.

علائم کری ناگهانی گوش

متخصص جراحی گوش و حلق وبینی از دانشگاه بن آلمان اظهارداشت :نخستین علائم کری ناگهانی گوش کاهش شنوایی می باشد. یک روز که از خواب بیدار میشوید متوجه میشوید که به کیفیت و خوبی قبل نمیشنوید و این آغاز این مشکل می باشد.همچنین در کری ناگهانی گوش ممکن است علائمی مثل سرگیجه، تهوع، سردرد و... نیز مشاهده گردد.

درمان کری ناگهانی گوش

دکتر نصیری بیان داشت :در کری ناگهانی گوش یک سوم مبتلایان به مرور زمان شنوایی خود را باز  می یابند اما حدود دو سوم شنوایی طی مدت بیشتر بازمیگردد و برخی افراد نیز متاسفانه شنوایی خود را باز نمی یابند!
وی افزود :پس باید توجه داشت درمان کری ناگهانی گوش به صورت خوسرانه می تواند بیشتر شما را در معرض آسیب همیشگی شنوایی قرار دهد. مراجعه در زمان طلایی درمان به بیمار شانس می دهد که بتوانید با اقدامات به موقع پزشکی از این بیماری رهایی یاببد.

وی افزود :برای درمان این اختلال هیچ راه جراحی تا کنون وجود نداشته و همچنین زمان طلایی مراجعه به پزشک و درمان از 1 روز تا 7 روز بعد از اولین علائم تخمین زده شده، هرقدر ابعاد کاهش شنوایی گسترده تر نشده باشد امکان درمان موفق افزایش می یابد. حداکثر زمانی که برای درمان کری ناگهانی گوش در نظر گرفته شده 14 روز است و پس از آن تقریبا کار خاصی برای درمان نمی توان انجام داد و درمان اثری از بهبودی نخواهد داشت.
به گفته این جراح گوش و حلق وبینی، از جمله روش های درمانی که پزشکان برای درمان کری ناگهانی گوش استفاده میکنند کورتون خوراکی می باشد. همچنین در اقدامات تخصصی تر درمان کری ناگهانی گوش تزریق کورتون به درون گوش می تواند مثمر ثمر تر واقع شود. منبع/شفا آنلاین



کانال تلگرام عصر جهان


عرفان علایی
|
Iran
|
1398/03/29 01:53
  +0

  -0
پاسخ
من تقریبا ۹ماه مبتلا شدم به این بیماری روز اول به پزشک مراجعه کردم اما هیچ فرقی نکردم الان نه ماه با این بیماری بدجور عذاب میکشم لطفا راهی برایم نشون بدید
پاسخ ها
علی
|
Iran
|
1398/03/29 03:10
  +0

  -0
به یک پزشک حاذق در شیراز و یا تهران مراجعه کنید

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*