اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117142
تاریخ انتشار: 1396/01/16 13:46
با رفتن گواردیولا به آلمان و تاثیرات شگرف وی در فوتبال این کشور سبک نوینی متولد شد که آنرا ( GERESP ) نامیده ام

عصرجهان/محسن بابادی-کارشناس فوتبال و مربی رده های پایه کشور
اگر بعلت موفقیت های دو دهه اخیر فوتبال آلمان و اسپانیا در عرصه ملی و باشگاهی جهان ، سبک فوتبال این دو کشور صاحب نظر و سبک تلفیقی آلمانی/اسپانیایی ((با رفتن گواردیولا به آلمان و تاثیرات شگرف وی در فوتبال این کشور سبک نوینی متولد شد که آنرا ( GERESP ) نامیده ام)) را بالاترین سطح فوتبال نوین در جهان بدانیم ، با نگاهی مختصر به نحوه تمرینات رده های پایه تا تیم های باشگاهی طراز اول و حتی تیم های ملی این کشورها ، همچنین با تحلیل سطوح مختلف بازی های این 2 غول فوتبال و حتی سایر کشورهای پیشرفته ، به این نکته خواهیم رسید که امروزه اولویت های تکنیکی و مهارتی را بر مبنای (( پاس و کنترل )) پایه گزاری می نمایند . ضمن اینکه از نقش تکنیک های معجزه آسای تکل، دریبلینگ، شوت، ضربه سر و...نمی شود به این راحتی ها گذشت . البته اگر منصفانه قضاوت نماییم بایست گفت که دریبلینگ و شوت در اولویت بعدی قرار گرفته و پس از آن ضربه سر ، تکل و سایر تکنیک هایی که تعدادشان نیز نامحدودند ، بصورت علمی و اصولی بعنوان عضوی از پیکره تکنیک کار می شوند .
البته این نوید را به شما بدهم که در آینده ای نه چندان دور ، تکنیک هایی را خواهیم دید که تلفیقی از چند جز بوده و امروزه تنها بازیکنانی محدود و انگشت شمار در دنیا قادر به اجرای آن هستند .
بخاطر همین وقتی (کریس رونالدوی بزرگ یا اسطوره ای همچون لیونل مسی) تکنیکی نوین و ترکیبی را ارائه میدهند ، تا مدت ها نقل محافل ورزشی خواهند بود .
پس منتظر بمانید و سال های آینده به اتفاق هم شاهد معجونی افسانه ای از تکنیک های ناب و جدید باشیم .
براستی کدام اسطوره خواهد توانست تکنیک جدیدی را به دنیای فوتبال معرفی نماید ؟
نویسنده:محسن بابادی-کارشناس فوتبال و مربی رده های پایه کشور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*