اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117149
تاریخ انتشار: 1396/01/16 18:06
مهرداد بذرپاش، حميدرضا حاجي‌بابايي، محسن رضايي، سيد ابراهيم رييسي، عليرضا زاكاني، محمدمهدي زاهدي، سيد عزت‌الله ضرغامي، پرويز فتاح، رستم قاسمي و محمدباقر قاليباف براي حضور در رقابت پنجشنبه حضور دارند.

عصرجهان-روزنامه اعتماد در گزارشی با تیتر «لشكر ٥ نفره عليه روحاني» به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده است که رئيسي، قاليباف، فتاح، بذرپاش و ضرغامي انتخاب نهايي اصولگرايان هستند. در بخشی از این گزارش می خوانیم: «پنجشنبه روز سرنوشت‌ساز براي ١٤ كانديداي جمعيت مردمي نيروهاي انقلاب است؛ همان‌هايي كه كمتر از يك ماه پيش از سوي اعضاي مجمع عمومي جمنا انتخاب شدند. قرار است از ميان اين ليست ١٤ نفره ١٠ نفر به دومين مجمع عمومي معرفي شوند در جلساتي كه اين هفته براي نهايي كردن اين ١٠ نفر برگزار شده، چهار نفر از گردونه خارج شده‌اند. كه اين غربالگري خود آغازي براي بالاگرفتن اختلافات در اردوگاه اصولگرايي است. «سعيد جليلي، علي نيكزاد، محمد خوش‌چهره و مصطفي ميرسليم» آن ٤ نفري هستند كه در اين مرحله غربال شده‌اند. گفته مي‌شود سعيد جليلي يكي از كانديداهايي است كه حاضر به امضاي ميثاق‌نامه جمنا نشده است. حالا مهرداد بذرپاش، حميدرضا حاجي‌بابايي، محسن رضايي، سيد ابراهيم رييسي، عليرضا زاكاني، محمدمهدي زاهدي، سيد عزت‌الله ضرغامي، پرويز فتاح، رستم قاسمي و محمدباقر قاليباف براي حضور در رقابت پنجشنبه حضور دارند.

فتاح براي پايداري مي‌ماند

اين در حالي است كه پرويز فتاح، رئيس كميته امداد امام خميني بارها و بارها اعلام كرده كه قصدي براي كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري ندارد و گفته مي‌شود تعدادي از پرسنل اين كميته را نيز به دليل برخي فعاليت‌هاي انتخاباتي بركنار كرده است. اما فتاح در هفته‌اي كه گذشت در جلسات جمنا حاضر شده و ضمن امضاي ميثاق‌نامه درخواست وقتي ٢٠ دقيقه‌اي براي سخنراني در نشست روز پنجشنبه را نيز كرده است، هرچند همچنان بر عهد با خود پايبند است. او قرار است در راي‌گيري روز پنجشنبه هم شركت كند و احتمال راي آوري بالايي دارد. اما بر اساس شنيده‌ها قصدي براي ثبت نام در انتخابات ندارد. بر همين اساس هم اعضاي شوراي مركزي جمنا اصرار دارند كه پرويز فتاح با وجود اين ملاحظات تا پايان در ميان ٥ كانديداي جمنا حضور داشته باشد تا به نوعي يكي از اين ٥ نفر صوري باشد و به راحتي و به خواست خودش به نفع ديگران كنار رود.

البته حضور فتاح تا انتها خود فرصتي براي پايداري‌ها نيز محسوب مي‌شود. شنيده شده كه صادق محصولي تلاش زيادي براي حفظ فتاح در صحنه مي‌كند. اين روزها اعضاي جبهه پايداري چنددستگي بي‌سابقه‌اي را در جريان تشكيلاتي خود مشاهده مي‌كنند. عده‌اي طرفدار سعيد جليلي هستند، تعدادي پيرو ابراهيم رئیسي و طيفي هم از پرويز فتاح حمايت مي‌كنند. و اين چندشقگي در يك تشكيلات سمي مهلك در راستاي رسيدن به وحدت است.»

 


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*