اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117169
تاریخ انتشار: 1396/01/17 18:10
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هندیجان:
حمید جعفریان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هندیجان افزود: رژیم بعثی صدام از بمباران هندیجان دو هدف مهم را دنبال می کرد یکی اینکه قصد داشت با این اقدام به پشتیبانی جنگ آسیب وارد نماید چرا که از بندر هندیجان تعداد زیادی شناور مهمات و سایر تجهیزات نظامی و غیر نظامی را به سمت ماهشهر،آبادان و خرمشهر به منظور پشتیبانی جبهه و جنگ منتقل می کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، ساعت ۱۳روز ۱۸فروردین ۱۳۶۷دو فروند هواپیمای جنگنده رژیم بعثی عراق در حریم هوایی هندیجان ظاهر و شهر را مورد هجوم خود قرار دادند.و روز ۱۸فروردین سالروز نماد مقاومت بندرهندیجان نام گرفت
حمید جعفریان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هندیجان در آستانه سالروز پاسداشت این رویداد تاریخی  به ناصر حکیمی خبرنگار ما گفت: ساعت ۱۳روز ۱۸فروردین  ۱۳۶۷دو  فروند هواپیمای جنگنده رژیم بعثی عراق در حریم هوایی هندیجان ظاهر و شهر را مورد هجوم خود قرار دادند. در نتیجه  20 نفر از خانوادهای صابری ،گندمکار ،مستطابی ،حیدری و بهبهانی طی این بمباران هوائی به شهادت رسیدند. و سه نفر هم جانباز شدند.


وی ادامه دادند: رژیم بعثی صدام از بمباران هندیجان دو هدف مهم را دنبال می کرد یکی اینکه قصد داشت با این اقدام به پشتیبانی جنگ آسیب وارد نماید چرا که از بندر هندیجان تعداد زیادی شناور مهمات و سایر تجهیزات نظامی و غیر نظامی را به سمت ماهشهر،آبادان و خرمشهر به منظور پشتیبانی جبهه و جنگ منتقل می کردند.
دوم اینکه این حمله هوائی مقارن با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و صدام بعثی سعی برآن داشت با این عملیات های هوائی و ایجاد ترس و حشت، حضور مردم در پای صندوق های رای کمرنگ شود اما پس از حمله هوایی مردم هندیجان با شکوه وایستادگی پای صندوق های رأی حاضر شدند.
جعفریان افزود: در راستای پاسداشت مقام شهدای روز مقاومت بندرهندیجان صبح امروز با خانواده های شهدا بمباران سال 1367 دیدار داشتیم و عصر امروز هم برنامه عطرافشانی گلزار شهدا اجرا گردید و بعد از برپائی نماز مغرب و عشا در جوار گلزار شهدا برنامه های مفصلی برپا می شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*