اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117294
تاریخ انتشار: 1396/01/23 14:49
رئیس میراث فرهنگی گچساران خبر داد؛
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده، به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گچساران از کشف و ضبط یک خنجر تاریخی در این شهرستان خبر داد.
رئیس میراث فرهنگی گچساران خبر داد؛ کشف و ضبط یک خنجر تاریخی در گچساران رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گچساران از کشف و ضبط یک خنجر تاریخی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، هومن عنایی افزود: در پی گزارشات مردمی، ساعت چهار بامداد امروز چهارشنبه سه فرد سودجو در حین حفاری در یکی از مناطق شهرستان گچساران توسط تیم یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه سودجویان سه متر حفاری انجام داده بودند، عنوان کرد: در این عملیات، دو خودروی پژوپارس و تیبا توقیف و یک خنجر تاریخی مربوط به دوره اسلامی کشف و ضبط شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده، به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
عنایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، این پنجمین باند حفار غیرمجاز آثار باستانی است که در شهرستان گچساران دستگیر می‌شود.
وی بیان کرد: حفاظت از میراث فرهنگی گام مهمی در آشنایی نسل‌های آینده با تاریخ کهن است و ما اجازه نمی‌دهیم سودجویان به میراث تاریخی مردم دست‌درازی کنند/کبنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*