اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117295
تاریخ انتشار: 1396/01/23 21:54
واکنش ها به نامزد شدن احمدی نژاد؛
حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی الف اظهار داشت: حضور احمدی نژاد انتخابات را از حالت دو قطبی خارج و به چند قطبی شدن سوق می دهد.

عصرجهان-محمود احمدی نژاد کاندیدای ریاست جمهوری شد. این درحالیست که وی قبلا اعلام کرده بود از صحنه انتخابات کناره گیری کرده است. در این باره الف با سه کارشناس مسائل سیاسی گفت و گوهایی انجام داده است که در ادامه می آید.
ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفت وگو با خبرنگار سیاسی الف پیرامون ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات گفت: بطور کلی در اینکه شخصی با ارائه شناسنامه و کارت ملی به ستاد انتخابات رجوع و در فرایندانتخابات ثبت نام کند فی نفس مشکلی وجود ندارد و آقای احمدی نژاد هم باتوجه به سابقه سیاسی و اینکه چهره ای کاملا شناخته شده است می تواند از این حق برخوردار باشد اما مطلب حائز اهمیت آن است که احمدی نژاد چه در دوران 8 ساله ریاست جمهوری اش و چه پس از آن بارها و بارها نشان داده که مطابق تشخیص خودش عمل می کند و آنرا اولی بر صلاح دید دیگران می داند، این خود شیفتگی یک فرد را می رساند که حتی اگر مشاوری امین به او نظری دهد توجه نکند و کار خودش را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه احمدی نزاد بارها ثابت کرده است که علیرغم ادعای ولایتمداری در عمل چندان به این مسائل پایبند نیست افزود افزود: زمانی که احمدی نژاد مشایی را به عنوان معاون اول خودش منصوب کرد، نظر رهبری بر آن بود که این انتصاب به صلاح نیست و نباید اتفاق بیافتد، حتی در سایت مقام معظم رهبری از طرف آقای ابوترابی فرد هم مطرح شد اما او کار خودش را کرد.
رئوفیان با اشاره به اینکه مطابق آنچه که آقای احمدی نژاد گفتند، رهبری حضور ایشان در انتخابات را نهی نکردند بلکه صلاح کشور و شخص آقای احمدی نژاد را در عدم حضورش در انتخابات دانستند تصریح کرد: احمدی نژاد امروز با ثبت نام در انتخابات مهر تائیدی بر ادعاهای کذبش زد و چنین فردی نمی تواند در راس جمهوریت قرار بگیرد، امضای فرم های درخواست نامزدی از سوی احمدی نژاد، امضای ادعاهای کذب خودش بود و این را مردم کاملا می فهمند.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و عضو جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در پاسخ به این پرسش که عکس العمل اصولگرایان در قبال ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات چه خواهد بود اظهار داشت: اصولگرایان واقعی از ابتداهم بنای بر حمایت از احمدی نژاد را نداشتند و این خطای فاحش و استراتژیک برخی از طیف های اصولگرا بود که در انتخابات نهم و دهم از ایشان حمایت کردند در حالی که در همان زمان نیز بنده دلایل مخالفتم را با ایشان مطرح می کردم .
وی در ادامه افزود: در حال حاضر آنهایی که فکر میکردند احمدی نژاد بتواند به صحنه اداره کشور بازگردد هم از او قطع امید کرده اند و حمایتی از وی نخواهند داشت. البته احمدی نژاد به رد صلاحت خود آگاه است و دلیل بنده هم این است که وقتی رهبری می گویند به مصلحت کشور و شما نیست که وارد انتخابات شوید، قطعا شورای نگهبان تشخیص رهبری را اولی می داند و در نتیجه شورای نگهبان نیز صلاحیتش را تائید نخواهد کرد.
رئوفیان در پاسخ به این سوال که باوجود آگاهی احمدی نژاد از رد صلاحیتش چرا وارد صحنه انتخابات شده است گفت: او در جایی گفته بود که برای تایید صلاحیت بقایی تمام تلاش خود را خواهد کرد. بنظر می رسد احمدی نژاد حضورش را اهرمی می داند برای جلوی گیری از رد صلاحیت بقایی و به عقیده من بقایی هم شرایط احراز صلاحیت را ندارد.
وی تصریح کرد: تایید صلاحیت این دو تنها مورد استقبال دو طیف قرار خواهد گرفت، بخشی از اقشار کم درامد که از وضعیت معیشتی نامناسبی رنج می برند و دلخوش به شعارهای مردم فریبانه ای چو یارانه نقدی 200 هزار تومانی می شوند و دسته دیگر نیز کسانی هستند که خواهان استمرار حیات سیاسی نظام نیستند و آمدن احمدی نژاد را به نوعی تقابل با نظام تلقی می کنند.
عباس عبدی: احمدی نژاد ترجیح می دهد که در چنین فضایی رد صلاحیت شود
عباس عبدی روزنامه نگار و فعال سیاسی نیز در گفتوگو با خبرنگار سیاسی الف درخصوص ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات اظهار داشت: به نظرم این اقدام احمدی نژاد بیش از آن که در نتیجه انتخابات تاثیر مستقیم داشته باشد در تغییر فضای انتخابات اثر دارد. بعلاوه با این رفتار غیرقابل پیش بینی معلوم نیست که پس از رد صلاحیت هر دو نفرشان چه اقدامی خواهند کرد؟
عبدی در ادامه افزود: هر چند اقدام مهمی نمی توانند انجام دهند شاید هم در مورد برخی از افراد دست به افشاگری بزند که قطعا در انتخابات و شکست اصولگرایان موثر خواهد بود.
عبدی با تاکید بر اینکه این تابو شکنی مجازات رفتارهای گذشته و حمایت های بی حساب و کتاب اصولگرایان از احمدی نژاد است گفت: برداشت من این است که احمدی نژاد نمی خواهد اصولگرایان از سبد رای او استفاده کنند در حالی که او را حذف نموده اند و سپس در صورت پیروزی به حسابش برسند. او ترجیح می دهد که در چنین فضایی رد صلاحیت شود تا برخوردهای بعدی با او معنای سیاسی پیدا کند.
حضور احمدی نژاد انتخابات را از حالت دو قطبی خارج می کند
عضو حزب موتلفه اسلامی: حضور احمدی نژاد موجب تضعیف آراء اصلاح طلبان و جریان اعتدال خواهد شد.
حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی الف اظهار داشت: حضور احمدی نژاد انتخابات را از حالت دو قطبی خارج و به چند قطبی شدن سوق می دهد. اما در درجه اول حضور ایشان اگر در راستای دفاع از عملکرد دولت خودش صورت گرفته باشد به تبع به ضرر دولت فعلی تمام خواهد شد و این موجب تضعیف آراء اصلاح طلبان و جریان اعتدال خواهد شد و اصولگرایان باید از این فرصت برای خودشان استفاده بکنند.
وی در ادامه افزود: احمدی نژادآمده تا هم بصورت علنی و رسمی از آقای بقایی حمایت کرده باشد و هم در مناظرات، به اتهامات مطرح شده از سوی دولت فعلی علیه دولتهای نهم و دهم، با صراحت پاسخ دهد و با دفاع از عملکرد دولتش قدری از مطالب بعضا غیرواقع مطرح شده را بصورتی تهاجمی پاسخ دهد که از این منظر به نفع اصولگرایان و بقیه کاندیداها نیز خواهد بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*