اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127307
تاریخ انتشار: 1396/01/24 20:27
از میان 634 داوطلب کرسی ریاست‌جمهوری که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند، نام افراد شناخته‌شده‌ای نیز به چشم می‌خورد.

عصرجهان- سومین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در حالی پایان یافت که بر طبق آمار اعلامی از سوی وزارت کشور تا کنون بیش از 634 نفر در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. اما از این تعداد داوطلب کرسی ریاست جمهوری، تنها چند چهره شناخته شده برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کردند که در ادامه به معرفی آن ها می‌پردازیم

* مصطفی میرسلیم

میرسلیم که در کارنامه خود سابقه حضور در وزارت ارشاد را به دنبال دارد از جمله اولین چهره‌های شناخته شده سال‌های دور بود که برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اعلام کاندیداتوری و ثبت‌نام کرد.وی که خود را نماینده حزب موتلفه معرفی می‌کند،‌ 70 سال سن دارد و متولد 1326 است. او برای حضور در وزارت کشور، با لباس متفاوتی حاضر شد و به همین منظور سوژه عکاسان قرار گرفت.

* محمدعلی پورمختار

محمدعلی پورمختار نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی از استان همدان است که در روز دوم ثبت‌نام‌ها با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. در سابقه وی ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس در دوره نهم به چشم می‌خورد.

* مسعود زریبافان

مسعود زریبافان نیز از جمله افرادی بود که در روز دوم ثبت‌نام ها با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد. معاون رئیس دولت‌های نهم و دهم در حاشیه ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: حدود 38 سال قبل انقلابی به وقوع پیوست و نظامی مستقر شد و مردم با رای قاطع، جمهوری اسلامی ایران را مستقر کردند.

* موسی الرضا ثروتی

ثروتی 60 سال سن دارد و اهل بجنورد است. در کارنامه وی می‌توان به حضور در سه دوره هفتم هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد. او نیز در روز دوم ثبت‌نام ها وارد وزارت کشور شد.

* حمیدرضا بقایی

بقایی معاون دولت گذشته بود که طی چند ماه اخیر نامش در میان کاندیداهای ریاست جمهوری شنیده میشد. وی روز دوم ثبت‌نام انتخابات در وزارت کشور حاضر شد.

* محمود احمدی نژاد

احمدی نژاد رئیس جمهور سابق نیز از جمله کاندید های انتخابات 96 بود که به همراه بقایی برای ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور رفت. او پیش از این بارها در مجامع مختلف از عدم حضور خود در انتخابات خبر داده بود.

* سیدمحمد غرضی

سیدمحمد غرضی وزیر ارتباطات دولت سازندگی و از فرماندهان سپاه در سال های اول انقلاب در روز سوم ثبت‌نام در انتخابات وارد وزارت کشور شد. او پیش از این در انتخابات سال 92 نیز حضور یافته بود که در آن دوران با حرف های خود به پدیده انتخابات معروف شده بود.

* هاشمی طبا

هاشمی‌طبا در دولت‌ دوم و سوم وزیر صنایع و  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت ششم و هفتم بوده‌است. او همچنین مدتی رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بود. اوکه از جناح اصلاح‌طلبان می‌باشد در کنفرانس خبری خود اعلام کرد کاندیدای پوششی روحانی نیست.

* سیدهاشم بطحائی

آیت‌الله سیدهاشم بطحایی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری است که در سومین روز انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت. وی در سخنان خود گفت: انگیزه من از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی تنها ریاست جمهوری نیست بلکه این است که به آمریکا و کسانی که خیال می‌کنند، جمهوری اسلامی کسی را ندارد، بگویم امثال من را فراوان دارد.

* حسن سبحانی

حسن سبحانی نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: دوره توسعه یافتن کشور طولانی شده و در نیل به توسعه با موانعی مواجهیم لذا برای جبران عقب‌ماندگی کشور یک دهه کوشش و هوشیاری و مشارکت در همه ابعاد احتیاج است



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*