اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127309
تاریخ انتشار: 1396/01/24 21:20
انتقام فوتبال گچساران از فوتبال تبریز/
داریوش یزدی باخت 3 بر 1 مقابل تراکتورسازی در جام حذفی را با 3 گل مقابل شهرداری، دیگر تیم تبریزی جبران نمود تا انتقام سختی از آنان گرفته باشد

عصرجهان/ محسن بابادی-کارشناس و تحلیلگر فوتبال کشور
نفت و گاز گچساران 3 - شهرداری تبریز 1
از ساعت 16:30 تا 18:30 روز چهارشنبه 23 فروردین ماه 96 ، تماشاگران عاشق گچسارانی لحظاتی خاطره انگیز را در ورزشگاه شهید بشارت این شهر سپری نمودند. روزی تاریخی که باز هم شاهد تقابل فوتبال متحول شده شهرشان با فوتبال حرفه ای تبریز بودند. اما این بار ، وضع به گونه ای دیگر رقم خورد و این داریوش یزدی و شاگردانش بودند که پیروز میدان شده و مچ تبریزی ها را خواباندند . آن هم در چه دیدار حساسی، در پلی آف لیگ دو، مگر می شود؟ داریوش یزدی که قصد نموده به همگان اثبات کند که لیاقتش مربیگری در لیگ برتر است، بازی را چنان هجومی آغاز نمود که تا تیم حریف بخواهد بخود بیاید، گل اول را از روی ضربه پنالتی و توسط مرتضی حیدری، بازیکن خوش تکنیک گچسارانی در دقیقه 10 دریافت نمود. بازی تهاجمی و حملات پرتعداد نفتی ها همچنان ادامه یافت تا اینکه بر اثر تلاش سهیل صالحی قبراق، به پنالتی دیگری در دقیقه 32 رسیده و این بار نیز مرتضی حیدری، توپ را به زیبایی هر چه تمام تر به تور دروازه شهرداری تبریز چسباند . فشار و شعله های سوزان تیم نفت و گاز، گرمای هوا و تشویق هواداران خونگرم گچسارانی به گونه ای بود که تیم شهرداری تبریز کلافه شده و با اخراج بازیکن خویش 10 نفره شد . در پی 1 کش و قوس ، خطای هند درون محوطه جریمه توسط علی کرمی بازیکن نفت و گاز ، منجر به اخراج وی در دقیقه 57 شد . شهرداری تبریز توسط علی محمدی در دقیقه 60 و از روی ضربه پنالتی صاحب اولین گل شد ، اما داریوش یزدی که برای لیگ 1 رویاهای بزرگی در سر داشت ، با صحبت های توام با آرامش و انگیزه خویش جانی دوباره به تیم تزریق نمود . هر چه بازی به جلو پیش می رفت ، گویی روح آریوبرزن بیشتر در وجود بازیکنان نفت و گاز دمیده می شد که به یکباره و توسط علی جهانگیری توانستند گل سوم را در دقیقه 66 به ثمر برسانند .

 

اما این پایان کار نبود . وقت آن بود که گچسارانی های پرتلاش از داشته های خویش دفاع کنند . گویی عزمشان را جزم کرده بودند که 10 نفره ، انتقام باخت در جام حذفی مقابل تراکتورسازی را از شهرداری ، دیگر تیم تبریزی گرفته و بر رتبه نخست جدول رده بندی بوسه ای عاشقانه بزنند . برای نیل به این هدف ، نیاز به تعویض های تاکتیکی و شطرنج گونه داریوش یزدی --کاسپاروف فوتبال ایران--احساس می شد . تعویض دقیقه 75 سهیل صالحی جوان و آمدن فرشید علیزاده باتجربه ، از جمله ی این تدابیر بود . تعویض تاثیر گذار دقیقه 85 کریم شاوردی بجای محمد نوروزی نیز ، تبریزی ها را بیش از پیش گیج و سردرگم نمود تا تعویض دقیقه 90 مصطفی نوبخت بجای فرشید پاداش ، عملا نسخه تیم تبریزی را پیچانده و تیم داریوش یزدی که از 4 مسابقه قبل ، با دو پیروزی قاطع و دو شکست که مشکلات داوری نیز در آنها بی تاثیر نبود و با 6 امتیاز در رده دوم جدول قرار داشت ، با کسب سومین پیروزی ، ضمن نقل مکان به صدر جدول ، به صعود مستقیم امیدوار شود . ناگفته نماند که حتی 6 دقیقه وقت اضافه اعلام شده در پایان بازی نیز ، نتوانست تیم نفت و گاز را تسلیم نماید .
بدون تردید آنچه سبب این موفقیت ها شده ، اخلاق مداری داریوش یزدی ، دانش بالا ، تسلط بر کوچینگ و تعویض های بی نقص توسط این مربی ، استعداد یابی ، اعتماد و میدان دادن هر چه بیشتر به بازیکنان جوانی همچون سهیل صالحی ، اسماعیل هاشمی در کنار با تجربه هایی همچون فرشید علیزاده و نبی الله اسدی ، نظم تیمی بسیار عالی ، میل به پیروزی ، اشتباهات محدود خصوصا در خط دفاعی ، فرصت طلبی ، دوندگی بالا و .. بوده است .
نویسنده: محسن بابادی-کارشناس و تحلیلگر فوتبال کشور

برچسب ها:
نفت و گاز گچساران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*