اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127406
تاریخ انتشار: 1396/01/29 09:37
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بهمئی خبر داد:
محمدی خاطرنشان کرد: انعقادتفاهم نامه با کمیته امداد برای برگزاری دوره های آموزشی فرزندان مددجو ، خرید تجهیزات لازم در رشته های آموزشی ، خرید بیش از 220میلیون ریال مواد مصرفی برای برگزاری دوره های آموزشی، اجرای آزمون های هماهنگ استانی به تعداد 751 نفر کارآموز در طول سال بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط این مرکز در سال گذشته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان،رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بهمئی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با توجه به انعطاف پذیری، به روز بودن، انطباق با نیاز بازار کار، تقویت روحیه کار آفرینی و استقلال فکری وخود اتکایی اهمیت فنی و حرفه در کشور آشکار می شود.
اله داد محمدی تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای ابزار آمادگی در حوزه های حرفه ای و مشارکت موثر در دنیای کار، جنبه ای از یاد گیری مادام العمر دارد و وسیله ی برای ارتقاء وتوسعه پایدار و روشی برای کاهش فقردر دنیا شناخته می شود


وی با بیان اینکه نیروی انسانی متخصص و صاحب مهارت از با ارزش ترین ومهم ترین منابع اقتصادی هر کشوری برای رسیدن به توسعه می باشد، گفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ کشور ضروری است.
محمدی خاطرنشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای که تلفیقی از علم ، فن و هنرمی باشد، نقش مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد دارد.
وی افزود: در شرایط کنونی یکی از مهم ترین راههای اشتغال زایی اصولی و حل معضل بیکاری توجه ویژه به مقوله آموزش فنی و حرفه ای است.
رئیس اداره فنی و حرفه ای بهمئی در ادامه گفت: عدم سرمایه گذاری کافی در آموزش فنی و حرفه ای به معنی غفلت و فنای سرمایه های انسانی است ؛بر این اساس با همکاری همه همکاران در سال 95 موفق به اجرای بیش از 202481 نفرساعت ، 751 نفر دوره ، 50 دوره در حوزه های خدمات، صنعت، فرهنگ ، هنر و کشاورزی آموزش مهارتی در شهرستان شدیم.
وی گفت: در ایران اسلامی ذخایر و منابع نفتی بسیاری وجود دارد که بخش عمده ای از آن استعداد نهفته جوانان است که این استعداد ها با فراگیری آموزش های مهارتی شکوفا می شود، وارد بازار کار و تبدیل به یک کارآفرین شده که با طراحی و تولید کشور را از ورود کالاهای خارجی بی نیاز می کنند.
محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است، گفت: هر چه آموزش در سطح کشور به ویژه آموزش های فنی و حرفه ای با کیفیت بالاتری ارائه شود، تولید داخلی و اشتغال پایدار جوانان رونق پیدا کرده و در نهایت منتهی به تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.
وی گفت: بیکاران جویای کار شهرستان از مخاطبان مهم این مرکز هستند ؛ما بایستی جوانان را به سلاح مهارت تجهیز کنیم و فرصت های آموزش مهارتی مورد نیاز بازار کار جامعه را برای این عزیزان فراهم کنیم.
محمدی با تقدیر از تعامل مسئولان دانشگاه های آزاد و پیام نور، آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره)، از آنان خواست فعالیت ها و تبلیغات خود را در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی قرار دهند تا آموزش های فنی و حرفه ای در همه ی خانه ها و در بستر عمومی جامعه رونق گیرد.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بهمئی سیاست اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را توانمندسازی بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: توانمند سازی بخش خصوصی در ارائه آموزش ها مدنظر ما است، ما اعتقاد داریم دولت در هر کاری که بخش خصوصی می تواند انجام دهد، ورود نکند.
محمدی افزود: در این راستا مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بهمئی تعداد آموزشگاه های آزاد خود را حمایت کرد و برای درخواست راه اندازی آموزشگاه های جدید از فارغ التحصیلان دانشگاهی و جویندگان کار استقبال کرده و آمادگی نهایت همکاری را دارد.
وی گفت: ما در سال 95 به منظور برخورداری آحاد مردم شهرستان بهمئی از آموزش های مهارتی، آموزش های سیار را روانه مناطق مختلف شهرستان اعم از روستایی و عشایری کردیم و سعی کردیم در این راستا بر اساس پتانسیل ها و ظرفیت های بومی آموزش های مهارتی مرتبط را ارائه شود.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بهمئی با بیان اینکه يكي از مهمترين مصاديق اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل، آموزش هاي فني و حرفه اي است، گفت: جوانان براي رسيدن به اشتغال بايد از مسير مهارت آموزي عبور کنند، زيرا اقتصاد مقاومتي مبتني بر افزايش بهره وري بوده كه اين امر جز از راه آموزش و ارتقاء مهارت ميسر نيست.

محمدی خاطرنشان کرد: انعقادتفاهم نامه با کمیته امداد برای برگزاری دوره های آموزشی فرزندان مددجو ، خرید تجهیزات لازم در رشته های آموزشی ، خرید بیش از 220میلیون ریال مواد مصرفی برای برگزاری دوره های آموزشی، اجرای آزمون های هماهنگ استانی به تعداد 751 نفر کارآموز در طول سال از مهم ترین اقدامات صورت گرفته توسط این مرکز در سال گذشته بود.
وی گفت: آموزش راه یافتگان متقاضیان ملی مهارت مرحله استانی ، ثبت نام مشاغل خانگی با همکاری اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی و آموزش کادر نیروی انتظامی بر اساس تفاهم نامه انعقادی ازدیگر برنامه های مهم ما در راستای تحقق شعار سال 95 بود.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بهمئی در پایان سخنان خود گفت: از دولت تدبیر و امید درسطح شهرستان، فرماندار ، امام جمعه و همه مسئولان شهرستان که مرکز آموزش فنی و حرفه ای را در جهت برگزاری دوره های آموزشی خود همکاری و همراهی نمودند، تقدیر و تشکر می کنم .



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*